• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • sagoprinsessa
    malinax skrev 2012-02-01 21:22:22 följande:
    wow.. 6 kg på en månad. RIKTIGT BRA!!=) akta bara så det inte går för långt!

Jag brukar sätta upp mål.. att jag ska orka springa ett visst antal km, när jag klarat det sätter jag upp nästa, kanske att springa den sträckan på en viss tid osv.. anmäler mig till olika lopp och peppar mig själv att klara det på en viss tid osv..skriv upp dina mål, berätta för nån om dom och stäm av efter en viss tid och kolla hur det går.. sånt peppar mig. Säger jag mina mål tll nån så MÅSTE jag ju klara dom!=)

Stort lycka till!!
    Har som mål att tappa 10 så längre än så kommer det nog inte att gå :)
    Bra tänk! Att säga sina mål, då blir det ju nästan pinsamt om man inte klarar dem, så man måste ju försöka iaf. Ska sätta mig och klura ut mina mål och sedan säga dem. Tack :) 
  • YouandMe
    sagoprinsessa skrev 2012-02-01 18:58:28 följande:
    Vad får er att bli motiverade när ni är lite omotiverade? Är nämligen omotiverad nu, även fast det gått bra. Har gått ner  6 kilo på lite mindre än en månad, vilket jag anser vara jättebra då jag verkligen äter allt, godis, glass, pasta, grädde, pizza.. ja allt, men i mycket mindre mängd och jag äter mer sällan, så jag är riktigt nöjd med att ha gått ner så pass mycket.

Men just nu är jag bara så attans omotiverad. Vad hjälper er när ni tappat fokus? Hoppas att ni har några bra tips! 
    Jag säger också som Malinax: Anmäl dig till något lopp! Dra ihop ett gäng, till exempel om du ska ha brudtärnor så försök få med dom också och gör en kul grej ihop. Till exempel vårruset (http://www.varruset.se/start/) får man ihop en grupp så bjuder vårruset på picknick sen när man kommer i mål också, väldigt mysigt! Detta gör ju att du får ett tydligt mål med träningen: du ska springa snabbare än dina tärnor, till exempel Flört

Ett annat tips är att hitta en eller flera kändisar vars stil man gillar, spana in bilder på dom och läs om hur hon/han tränar och få lite mer inspiration på så vis. OBS!! Mycket viktigt att välja en kändis med sunda ideal och en hälsosam syn på kropp och hälsa, annars kan det bli väldigt galet!
  • sagoprinsessa
    YouandMe skrev 2012-02-02 08:38:00 följande:
    Jag säger också som Malinax: Anmäl dig till något lopp! Dra ihop ett gäng, till exempel om du ska ha brudtärnor så försök få med dom också och gör en kul grej ihop. Till exempel vårruset (www.varruset.se/start/) får man ihop en grupp så bjuder vårruset på picknick sen när man kommer i mål också, väldigt mysigt! Detta gör ju att du får ett tydligt mål med träningen: du ska springa snabbare än dina tärnor, till exempel Flört

Ett annat tips är att hitta en eller flera kändisar vars stil man gillar, spana in bilder på dom och läs om hur hon/han tränar och få lite mer inspiration på så vis. OBS!! Mycket viktigt att välja en kändis med sunda ideal och en hälsosam syn på kropp och hälsa, annars kan det bli väldigt galet!
    Någon löpning blir det nog inte, har reumatism och löpning är inte så snällt mot mina knän då jag får himla ont.

Men kändistipset var riktigt bra! Det hade jag nog aldrig kommit på själv men låter riktigt bra i mina öron. Så tack YouandMe Skrattande 
  • Josefin521

Jag har också haft dålig motivation dem sista veckorna men påminner mig om att det finns inget som smakar så gott som att vara smal :) Köpte även boken "dags att bli smal" av Katrin Zytomeierska, säga vad man vill om henne men boken peppar verkligen och har en massa bra recept.

• YouandMe
    sagoprinsessa skrev 2012-02-02 09:06:08 följande:
    Någon löpning blir det nog inte, har reumatism och löpning är inte så snällt mot mina knän då jag får himla ont.

Men kändistipset var riktigt bra! Det hade jag nog aldrig kommit på själv men låter riktigt bra i mina öron. Så tack YouandMe Skrattande 
    Ah, jag förstår! Då är det nog bättre att pyssla med annan träning. Hur tränar du nu? Promenader, simning, skidåkning, gymträning, yoga? Min pappa har bechterews och han har tack och lov "kontroll" på det genom regelbunden träning, han åker mycket skidor och promenerar på olika sätt. Men reumatism är ju så otroligt individuellt så det gäller att hitta någon träning som passar just för en själv.
    Hoppas du hittat någon träning som funkar och att din motivation snart kommer tillbaka, pepp pepp Flört
  • sagoprinsessa
    YouandMe skrev 2012-02-02 12:23:23 följande:
    Ah, jag förstår! Då är det nog bättre att pyssla med annan träning. Hur tränar du nu? Promenader, simning, skidåkning, gymträning, yoga? Min pappa har bechterews och han har tack och lov "kontroll" på det genom regelbunden träning, han åker mycket skidor och promenerar på olika sätt. Men reumatism är ju så otroligt individuellt så det gäller att hitta någon träning som passar just för en själv.
    Hoppas du hittat någon träning som funkar och att din motivation snart kommer tillbaka, pepp pepp Flört
    Just nu promenerar jag väldigt mycket och simmar en del. Vad tråkigt att höra om din pappa, men skönt att han håller den under kontroll. Men det är ju riktigt jobbigt men livslånga sjukdomar, de ligger ju alltid i bakhuvudet, tyvärr :( 

Tack,ska ut och gå med min kompis senare idag så hon får väl sparka mig lite i rumpan om inget annat funkar  
  • bridetobe2013

Jippie!!!! Efter att ha använt hela vb och knappt gått en meter så trodde jag på ett litet pluss i dag. Fatta i vilket chocktillstånd jag hamnade när vågen visade -1,3

Fattade ingenting.... Så nu är det -4 kg på 4 veckor. Känns jätte bra att det går så bra då jag inte börjat träna än.

1/6 2012
  • Jane

Jag missade faktiskt att väga mig i måndags så jag får göra det nu på måndag. Men sen i onsdags så har jag varit jättesjuk, näsan rinner, har feber oc hosta. Så nu tröstäter jag lite, men när det går över så fortsätter jag.

• drumelz

Woohhoo!!!! Jag kom äntligen i mina jeans i storlek 40. Vad jag har längtat! Mycket positivt då jag ska prova min klänning i helgen.

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???