sagoprinsessa skrev 2012-02-01 18:58:28 följande:
Vad får er att bli motiverade när ni är lite omotiverade? Är nämligen omotiverad nu, även fast det gått bra. Har gått ner 6 kilo på lite mindre än en månad, vilket jag anser vara jättebra då jag verkligen äter allt, godis, glass, pasta, grädde, pizza.. ja allt, men i mycket mindre mängd och jag äter mer sällan, så jag är riktigt nöjd med att ha gått ner så pass mycket.
Men just nu är jag bara så attans omotiverad. Vad hjälper er när ni tappat fokus? Hoppas att ni har några bra tips!
Jag säger också som Malinax: Anmäl dig till något lopp! Dra ihop ett gäng, till exempel om du ska ha brudtärnor så försök få med dom också och gör en kul grej ihop. Till exempel vårruset (
http://www.varruset.se/start/) får man ihop en grupp så bjuder vårruset på picknick sen när man kommer i mål också, väldigt mysigt! Detta gör ju att du får ett tydligt mål med träningen: du ska springa snabbare än dina tärnor, till exempel
Ett annat tips är att hitta en eller flera kändisar vars stil man gillar, spana in bilder på dom och läs om hur hon/han tränar och få lite mer inspiration på så vis. OBS!! Mycket viktigt att välja en kändis med sunda ideal och en hälsosam syn på kropp och hälsa, annars kan det bli väldigt galet!