• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • Josefin521
    bridetobe2013 skrev 2012-03-08 08:14:48 följande:

Startvikt: 95,8

senaste vägningen 89,4

nu: 89,1

-6,7 kg.

WOW! Här har vi veckans inspiration!!! Riktigt bra jobbat :)
  • bridetobe2013
    Josefin521 skrev 2012-03-08 08:42:33 följande:
    WOW! Här har vi veckans inspiration!!! Riktigt bra jobbat :)
    Tack... men det är lååååångt kvar. Kommer inte nå min målvikt innan bröllopet men förhoppningsvis någongång.....
    1/6 2012
  • newyork2012

Hej! Får jag vara med här?
    Jag behöver peppning och egentligen bara visa mina resultat så jag kan skämmas riktigt ordentligt de veckorna som gått dåligt!

Jag började veckan efter nyår att förändra min kost och motion. Jag började på 118,2 kg vilket är väldigt mycket! Idag väger jag 107,6 kg, mitt mål är 85 kg men jag gifter mig 18:e maj och kommer inte nå min målvikt tills dess. Mitt mål är att nå 85 kg till julen.

Men jag har beställt en klänning som är betydligt mindre än min storlek idag! Så mitt mål nu är att komma i klänningen till den 18:e maj, klänningen kommer i början på april.

• Josefin521
    newyork2012 skrev 2012-03-08 13:35:36 följande:
    Hej! Får jag vara med här?
    Jag behöver peppning och egentligen bara visa mina resultat så jag kan skämmas riktigt ordentligt de veckorna som gått dåligt!

Jag började veckan efter nyår att förändra min kost och motion. Jag började på 118,2 kg vilket är väldigt mycket! Idag väger jag 107,6 kg, mitt mål är 85 kg men jag gifter mig 18:e maj och kommer inte nå min målvikt tills dess. Mitt mål är att nå 85 kg till julen.

Men jag har beställt en klänning som är betydligt mindre än min storlek idag! Så mitt mål nu är att komma i klänningen till den 18:e maj, klänningen kommer i början på april.
    Å vilken spännande resa du har påbörjat! Tycker det är bra att du sätter mål och delmål för att orska fajtas. Bra också att du tänker att det skall ta lite längre tid, då har du tid att vänja dig vid din nya kropp och du lär dig motionera och äta på ett sådant sätt som du kan tänka dig att göra under resten av ditt liv. Kämpa på!! Strakt jobbat hittills :)
  • Josefin521

Start: 71,2

Mål: 65

Förra veckan: 68,7

Idag: 68,3

Äntligen går det nedåt. Har kämpat på super denna vecka och vägde mig faktiskt i helgen då jag hade gått ner över ett kilo. Dessvärre bar det senare av till festligheter, övernattning på hotell m tillhörande frukostbuffé och efterföljande dagen efter mat och snarr. Men är helt klart nöjd att det går ner i alla all, nu vet jag att jag är på rätt väg!

Hur går det för er andra? Känns era delmål inom räckhåll eller är det tungt?

• Cicci90

Här är en till som också gärna vill vara med och kämpa tillsammans med er om jag får..

Start: 81,5

Mål: 76

Midja: 100,5

Jag gifter mig den 11 augusti och hoppas att jag har nått min målvikt tills dess. Det blir ca 1 kg minus/månad.
    För ca ett år sedan var jag uppe på 89 kg och har alltså lyckats gå ner 7,5 kg utan att ändra min liv speciellt mycket. Hoppas därför på bättre resultat genom att förändra mitt liv lite till. (De 7,5 kilona har gjort att min förlovningsring nu sitter lite löst, ska därför ta en storlek mindre på vigselringen! Att se ett sånt resultat är oerhört roligt! :D)

• Jane

Start: 65
    Idag: 63
    Mål: 55

-2 kg på en månad av att bara tänka på vad man äter och försöka att inte äta något efter kl 19.00.
    Jag känner mig bättre och jag känner mig inte lika uppblåst längre. Hoppas det går neråt ännu mer.

• bridetobe2013

på torsdag vill jag helst hoppa över vägningen. Men det är väll bara att bita i det sura äpplet. har fyllt år och firat i dagarna 3 med god mat, tårta mm...

Så onödigt! Men om det blir pluss (läs NÄR) så är det nya tag och skärpning som gäller from torsdag...

1/6 2012
  • Hipo1

mitt inlägg kom visst aldrig med.. jag stod kvar på samma vikt som förra veckan. suck. men har ju inte gått upp iaf..

• JuliBrud89

Usch ja.. Tråkigt!! Men jag har nyss fått barn (snart 4 mån sen) och ær større pga det! Har alltid varit smårund, men nu ær det extra! Men jag tror att jag fortfarande bli mindre efter graviditeten :) Det ær helt ok :D

STÅ PÅ TJEJER!

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???