• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • vilja

Här hoppar jag på! Gifter mig 7/7 och har några envisa kilon kvar. 

Mitt bästa tips är att gå! GÅ GÅ GÅ
    Jag tappade 5 kilo förra månaden tack vare promenaderna. Min våg har stått blickstill länge, och jag är ändå en sån som är i gymmet minst en gång om dagen. Men 1:e Maj bytte jag cykeln mot promenadskor och direkt började vikten rasa.

Jag går 15 km om dagen varav 12 km är powerwalk i tempot "så fort jag kan gå". 

(sen får man ju inte glömma bort kosten, men äter man redan rätt och vikten ändå står still så är det promenaderna som gör jobbet

• augustesen
    Hipo1 skrev 2012-06-06 17:08:54 följande:
    Jag kör också på. har dock funderat lite på att ändra min målvikt. hade satt den på 65. vägde som mest 81.9. står nu på 69.5. på lördag är det 7 veckor till bröllopet. jag känner mig ganska nöjd med mig själv. så tror jag satsar på ny målvikt 67kg.
    Härligt jobbat :)
    Jo man får känna av längst vägen när man trivs, så länge jag är under 80 kg är jag nöjd..där har jag legat förut och kännt mig skitsnygg. Men drömvikten är 73 så hoppas jag når en bit på vägen iaf.
    vilja skrev 2012-06-06 17:48:31 följande:

Jag tappade 5 kilo förra månaden tack vare promenaderna. Min våg har stått blickstill länge, och jag är ändå en sån som är i gymmet minst en gång om dagen. Men 1:e Maj bytte jag cykeln mot promenadskor och direkt började vikten rasa.

(sen får man ju inte glömma bort kosten, men äter man redan rätt och vikten ändå står still så är det promenaderna som gör jobbet
    Jag har bott på gymmet senaste halvåret men vikten har verkligen stått still (visst en del dålig mat men inte sååå dålig). Har lugnat ner mig lite nu och då går det mycket bättre. Jag kör dock mycket på crosstrainern vilket bränner kalorier som jag vet inte vad :p
  • Lommila1

här hängde jag i vårvintras också:) tja sen dess har jag hunnit gifta mig utan destu större viktnedgång... Köpte en korsett:D
    Borde väl banta endå, menmen...
    Lycka till tjejer!

• augustesen
    Lommila1 skrev 2012-06-06 18:34:23 följande:
    här hängde jag i vårvintras också:) tja sen dess har jag hunnit gifta mig utan destu större viktnedgång... Köpte en korsett:D
    Borde väl banta endå, menmen...
    Lycka till tjejer!
    Äsch det är ju inte vikten som är i fokus..så länge jag blir gift är jag nöjd :)
    Men samtidigt vill man ju vara bekväm så man inte gräver ner bröllopsbilderna i trädgården :p Min klänning är jäkligt slimming men mitt problem area är mina armar..*kräks*
    Livet är ju till för att njutas...om man inte är sjukligt fet så kanske man borde ta tag i det :)
  • izredam

Shoppingen gick åt helvete, fick jätteont i huvudet så jag släppte av sambon vid fotbollen åkte och köpte väskor till semestern och sen blev det raka vägen hem till sängen. Klädshoppingen får bli nästa vecka.

Tjuvvägde mig dock på väg in i duschen förut, hade tappat 6 hekto sen morgonen... Och då hade jag precis hällt i mig en flaska vatten och ätit frukost en stund innan, och jag hade inte varit på toa mellan vägningarna så vart alla 6 hektona tog vägen vettefan. Men jag klagar inte ;) Kändes inte riktigt så illa med lite mindre viktuppgång i alla fall :P

• augustesen
    izredam skrev 2012-06-06 20:59:04 följande:
    Shoppingen gick åt helvete, fick jätteont i huvudet så jag släppte av sambon vid fotbollen åkte och köpte väskor till semestern och sen blev det raka vägen hem till sängen. Klädshoppingen får bli nästa vecka.

Tjuvvägde mig dock på väg in i duschen förut, hade tappat 6 hekto sen morgonen... Och då hade jag precis hällt i mig en flaska vatten och ätit frukost en stund innan, och jag hade inte varit på toa mellan vägningarna så vart alla 6 hektona tog vägen vettefan. Men jag klagar inte ;) Kändes inte riktigt så illa med lite mindre viktuppgång i alla fall :P
    Härligt!!! Haha man blir alltid lika glad :)
  • vilja
    augustesen skrev 2012-06-06 18:16:34 följande:
    Härligt jobbat :)
    Jo man får känna av längst vägen när man trivs, så länge jag är under 80 kg är jag nöjd..där har jag legat förut och kännt mig skitsnygg. Men drömvikten är 73 så hoppas jag når en bit på vägen iaf.
    vilja skrev 2012-06-06 17:48:31 följande:

Jag har bott på gymmet senaste halvåret men vikten har verkligen stått still (visst en del dålig mat men inte sååå dålig). Har lugnat ner mig lite nu och då går det mycket bättre. Jag kör dock mycket på crosstrainern vilket bränner kalorier som jag vet inte vad :p
    jo, det är lite lurigt det där med gymmet. Är man en gymråtta som härjar runt bland hantlar och skivstänger så ska man ju snarare öka i vikt. Som du säger Augustesen, då är istället crosstrainer skitbra! Rodd är också en liten doldis som bränner mer än man tror.

Fast ska jag vara helt ärlig så äter jag nog hellre 500 kcal mindre, än tränar bort dem. Det är mer tidseffektivt och mindre svettigt :)
  • izredam

Jag har ALLTID hatat att svettas, men ju mer jag tränar desto mer okej tycker jag att det är... knäppt det där :)

• augustesen
    vilja skrev 2012-06-06 22:03:19 följande:
    jo, det är lite lurigt det där med gymmet. Är man en gymråtta som härjar runt bland hantlar och skivstänger så ska man ju snarare öka i vikt. Som du säger Augustesen, då är istället crosstrainer skitbra! Rodd är också en liten doldis som bränner mer än man tror.

Fast ska jag vara helt ärlig så äter jag nog hellre 500 kcal mindre, än tränar bort dem. Det är mer tidseffektivt och mindre svettigt :)
    Amen! ;)
  • Josefin521

Å va roligt att så många var på G igen. Ska verkligen ta fästa på det där med promenader, körde på det för några veckor sedan men sedan kom saker i mellan. From måndag så SKA jag gå en timma mån-fre!

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???