• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • NochA
    Hipo1 skrev 2012-02-27 18:37:19 följande:

Jag är ff med. Åkte dock på magsjuka i natt, men jag hade "tjuvvägt" mig igår morse så jag går efter den vikten.

-1.1 kg sen förra måndagen. Var 0.6 till minus i morse, men det har ju sin förklaring..

Känns lite typiskt iaf då jag hade tid med instruktören på gymmet imorgon då vi skulle se över mitt träningsprogram. Var ju bara att avboka. Men, men, fick ny tid den 13e.

Minns inte vad jag hade för startvikt då vi började den här gruppen, men vägde som mest nästan 82 kg.

Målvikt: 65

Förra veckan: 76.2

Den här veckan: 75.1

NochA: jag kör metoden "ät vettigt och motionera" :) tror det är det enda som fungerar i längden. Vad har du gjort som gått ner så mycket på så kort tid?

Jag har kört på viktklubb, käkar precis som jag gjort innan fast när jag väger min mat så ser jag vilka "stora" potioner man bör äta oxå tränar jag på det ! :) märker nu för vissa dagar har jag "inte vägar dagar" så att då äter jag mycket mindre än va jag gjort tidigare fast ändå är mätt :)
  • newyork2012

Start: 118,2

Mål: 85

Förra veckan: 106,5

Idag: 105,5

Det går neråt iallafall, även om jag inte skulle klaga om takten skulle vara lite snabbare.

• izredam

Får jag joina er? Vi har inget satt datum för bröllop just nu då annat kom emellan och som student får man prioritera, men det lutar åt någon gång 2013.

Startvikten ligger runt 100kg. Jag har inte vågat ställa mig på vågen än...

Målet ligger mellan 70 och 80.

Största problemet just nu är att jag opererar menisken i höger knä imorgon och att jag troligtvis inte kommer kunna träna nu på mellan 3 och 6 månader. MEN, jag får väl börja med promenader och sådär så länge och ta det steg för steg.

• YouandMe

Startvik: 61 kg
    Mål: 55 kg
    Förra vägningen: 59,1 kg
    Denna vecka: 58,2 kg

Å vad sur jag är att jag inte har någon disciplin! Tränar lagomt, ibland... men tänkte försöka sätta igång med mer springning nu, det är ju vår och bra löpväder Glad

Verkar som det är fler än jag som tappat inspirationen och disciplinen, inte mycket liv här i forumet nu senaste veckorna. Pepp pepp tjejer Flört (Jag försöker peppa er, men innerst inne är det mest mig jag försöker peppa igång Tungan ute)

Hur går det för er nu? Mat? Träning? Hur många veckor/månader kvar tills er stora dag? 

• Beccastina

hej tjejer får jag vara med?

ska gifta mig om 9 månader och har minst 10kg som ska bort!!!
    försöker att tänka på vad jag äter och äta mindre portioner + mycket vatten om dagarna,  i juni kommer jag börja träna någon/några dagar i veckan, tills dess så är det promenader som gäller.

startvikt - 75,7kg :(

• Cicci90

Jag stod kvar på samma siffra som förra veckan.. :( Får definitivt bättra mig!

Ett litet tips till er som har svårt att låta bli att småäta på kvällen:
    Borsta tänderna direkt efter kvällsmaten!
    Jag brukar äta vid 17-18 nångång och vet att jag inte behöver äta mer efter det.
    Har man väl borstat tänderna har man inte lust att göra om det (iaf inte jag) + att allt smakar ganska äckligt efteråt.. ;)

• izredam

Det blev ingen operation idag, läkaren som skulle operera tyckte inte att det fanns grund nog för det än eftersom vi (jag och den undersökande läkaren) bestämde oss för att en magnetröntgen inte skulle ge något då jag har skruvar i knäet som störde ut den sist.

Så nu är jag hemma igen från operationen och ska försöka mig på att träna då, eftersom det tydligen inte är något fel på mig >.<

• izredam

Vi (jag och sambo - som tränar massor själv) bestämde att vi ska försöka träna upp mitt knä nu då eftersom det inte blev någon operation idag, och se om det gör någon skillnad. Så det blev 1,5km powerwalk nu, kuperat. En kvart tog det, men sen sa knäet ifrån så pass att det bara var att ge upp. Sambo tyckte att 1km hade räckt till en början (har inte gått mer än 800m sen när jag skadade knäet i januari), men det kändes så lite så helst hade jag velat få till 2km, men det gick inte idag...

• bridetobe2013

Det går skitdåligt här..... Har misskött mig i några veckor och måste skärpa mig NU

1/6 2012
  • Lommila1

jag äär med ännu men livet kom lite emellan så måste få de viktigaste på rätt köl igen, trista familjeangelägenheter osv.
    så jag sysslar som bäst med tröstätning..( here we go)
    de jobbiga är att jag vet jag tröst äter, men endå int kan hejda mig...

återkommer då saker rätt ut sig..( förhoppningsvis före bröllopet...)

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???