• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • Forumvärd
    izredam skrev 2012-03-29 11:36:01 följande:
    Jag har dansat Zumba till kinect förut, men nu när knät har pajjat så fixar jag inte det. Hoppas att de promenader jag gör nu ska fixa knät lite så att jag klarar av Zumba som ändå är en rätt snäll dans mot knäna i jämförelse med mycket annat :) Men roligt är det!
    Jobbigt med pajat knä
    Krånglar knäna så är det hopplöst att köra Zumba. Promenader är ju också jättebra och nu när det börjar bli vår så är det också rätt härligt att vara ute i naturen och röra på sig
    Jag älskar ju att dansa så för mig är Zumba rena vitaminkicken!
  • Forumvärd
    helsingebrud skrev 2012-03-26 08:18:08 följande:

startvikt 78

förra vägning 68

vägning idag 68,5

midjemått -20,5 cm

i går testade vi något nytt, vi har köpt skikes och var ute och skikade i ca 45 minuter

Vad är skikes?
  • Hipo1

Oj, här var det dåligt med uppdateringar. kanske det går lika trögt för er andra som för mig? tränar flera gånger i veckan, men vågen står stilla. frustrerande. men har börjat mäta också och märker även på kläder att de sitter lösare.

• Jennie2012

det har varit tyst här ett tag. Hur går det för er? Har ni kommit in i nya rutiner eller tappat motivation?
    Jag har varit iväg på långsemester och ätit gott och inte rört på mig. Men, har kunnat ta tag i mig själv hyffsat de sista veckorna ändå och ser att det börjar hända saker på vågen.
    Startvikt 59.0
    Förra vägningen för jag vet inte hur många veckor sedan: 57.5
    Målvikt: 56.0
    Idag: 56.5 

• Josefin521

Ja här har det verkligen varit tyst! Många som tappade motivationen? Det gjorde i alla fall jag, Men sedan två veckor tillbaka har jag kört hårt. Ingen träning men strikt kost (LCHF).

Jennie2012: Bra jobbat, då är du snart vid din målvikt!

Status för mig:

Start: 71,2

Mål: 65

Sist här på BP: 68,7

Idag: 66,5

Mitt bröllop är snart här (5 veckor kvar) och hoppas innerligen kunna nå min målvikt till dess!

Hur går det för er alla andra?

• izredam

Startvikt: 111.1 (10/4)
    Mål: 75kg
    Förra veckan: 106,8
    Idag: 108,6 (-2,5)

Så går det när man äter utan att ens tänka på det när man tentapluggar. Det värsta var att jag mådde illa av att äta all den där skiten - ändå fortsatte jag >.< Men nu fick jag ett uppvaknande av vågen så ^^

Första delmålet var 7kg till semestern (om en månad) - kan bli tight, speciellt eftersom jag har sprungit runt med ont i halsen och skit, men det börjar bli bättre nu så det får nog bli ett träningspass idag trots allt :) Nu på en gång tror jag så att jag inte kan skjuta upp det.

Kan inte någon fråga sen hur det gick så att jag får skämmas lite om jag inte gör det?

• augustesen

Hej folket!
    Jag har inte skrivit här inne på några månader men nu har jag tagit tag i vikten på riktigt. Bröllopet är om 59 dagar och jag vill ner till 75 kg innan dess.

Skuttade upp på vågen nyss och blev glad över resultatet. -2 kg sedan i måndags :)

Startvikt: 97,4 kg
    Idag: 89,8 kg - YAY äntligen under 90 kg!!!!

Kämpa vidare där ute brudar!!

• izredam

Okej, nu har jag tränat. Var rätt skönt att komma igång igen :) Nu blir det dusch, lunch och sen shopping :D

• augustesen
    izredam skrev 2012-06-06 11:09:06 följande:
    Okej, nu har jag tränat. Var rätt skönt att komma igång igen :) Nu blir det dusch, lunch och sen shopping :D
    Härligt! Man måste belöna sig själv när man tränat på duktigt :)
  • Hipo1

Jag kör också på. har dock funderat lite på att ändra min målvikt. hade satt den på 65. vägde som mest 81.9. står nu på 69.5. på lördag är det 7 veckor till bröllopet. jag känner mig ganska nöjd med mig själv. så tror jag satsar på ny målvikt 67kg.

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???