• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • sabz
    drumelz skrev 2012-01-20 08:31:52 följande:

Idag är ingen bra dag för mej.

Tränar nästan varje dag och äter som min PT har sagt åt mej att göra. Men ändå så händer det inget. Känns istället som om jag går upp och det vill jag ju inte. Jag vill ju ner. Eller rättare sagt vid axlarna och bröstet så ser det smalare ut, men runt magen så ser det tjockare ut.

Saken hör väl det till att jag börjar känna pressen och stressen att jag inte ska kunna komma i kläningen i början på april och dom måste sy ut klänningen och det vill jag inte. Vill ju snarare att dom måste sy in klänningen. Men jag ska snart ner till min mormor och morfar som förvara klänningen åt mej och prova den har jag tänkt.

Men just nu så känner jag mej som ett stort mislyckande som inte klara av att gå ner i vikt när alla ni andra gör det. ( Tolka mej inte fel nu. Jag tycker ni är jätte duktiga som klara det, men jag vill att jag oxå ska kunna det).

Kände bara för att skriva av mej lite.....Så kämpa på brudar!! Ni klarar det!

Jag vet hur det känns. Jag lyckades inte heller själv att gå ner för ett år sedan och då hade jag försökt det mesta i ca 3 år. Jag skaffade mig en PT (en halvkändis) som jag tränade med en gång per vecka. Han satte mig på LCHF trots att jag hellre ville äta mer normalt utan förbud då jag inte hanterar förbud speciellt bra. Jag fick heller inga riktlinje rpå hur mkt cardio jag skulle köra, det var mer "kör när du kan". Inget hur långtid, om jag skulle gå eller psringa, cykla?

När mina timmar var slut med honom träffade jag en gamal klasskompis som hade gått ner sina kilon med en PT som verkade väldigt bra. Började köra med honom 2 ggr/vecka (styrka med kroppsvikt), och han sa åt mig att köra cardio så ofta jag bara kunde, och då i form av promenader som varade mellan 40-60 minuter då de första 20 minutrarna gick åt till att gå bort kolhydraterna jag hade i kroppen. Först efter 20 minuter börjar fettförbränningen. Jag varvade med promenader och zumba framför TVn i veckorna och körde cardio efter våra pass.

Det fanns inga förbud i maten mer än att det skulle vara "healthy" och att jag skulle försöka välja bort kolhydrater (byta ut potatis mot sallad tex). Ville jag äta en kaka på fikan var det ingen fara, då fick jag lägga på 10 min extra på en promenad. Det blev väldigt mkt sallad (räk, ost&skinka) som lunch och mkt lax och broccoli med smaksatt creme fraische (jag äter inte kyckling).

På 20 dagar hade jag tappat nästan 15cm runt hela kroppen. Vilken känsla det var! Jag både såg och kände skillnaden. Jag var nere på 68kg och var super nöjd! Nu har jag förstört allt och är uppe och trampar på 76kg. Dags att gå ner allt igen.

Bara man har verktygen och vet hur man använder dom!

Glöm inte att varva styrka med kondition! Något som jag har hört ska vara bra är Jillian Michaels - 30 days shred, en dvd som inte ska vara allt för dyr. Bäst resultat om man även lägger in cardio!

U can do it!
  • YouandMe

Startvik: 61 kg
    Mål: 55 kg
    Förra veckan: 59,3 kg
    Denna vecka: 59,2 kg

Ännu en vecka utan träning, har suttit inne och nördat framför en hemtenta. Väntar fortfarande på pengar så jag kan köpa mitt årskort, har nu prioriterat kurslitteratur och mat Glad SOM JAG LÄNGTAR TILL TRÄNINGEN! men förhoppningsivs kan jag fixa kort i veckan... 

• Jennie2012

Startvikt: 59.0 kg Målvikt 57.0 kg Förra veckan: 57.8kg Denna veckan 57.7 kg Det har varit en konstig vecka. Jag vägde mig mitt i veckan och fick lite panik när jag rasat ner dryga kilot på bara några dagar... I och med att jag inte gjort några drastiska förändringar så förstod jag inte hur det hade blivit så... Så då tryckte jag i mig massa mat den dagen för att kompensera. Vilket jag också verkat ha lyckats med. jag är nöjd med mina -0.1 kg för denna veckan. Fick ihop 4 träningspass och drygt 2 mil på löpbandet.

• Jeaneettes

Idag vad jag och tränade arobic var väldigt skönt att komma ut och träna igen :D

• drumelz

Tack alla för peppningen!!

Jag hade tränig med min PT idag och innan vi satte igång så skulle jag upp på en våg som mäter hur procent man har av allt i kroppen. Och vet ni vad tjejer!.....Jag har ökat i muskelmassa i hela kroppen till och med på bålen. Blivit mer jämn stark och det bästa av allt.... och jag har minskat i fett!!!!

Goda nyheter! nu så kanske kan komma i min klänning iaf =)

• Jeaneettes
    drumelz skrev 2012-01-23 21:07:56 följande:

Jag hade tränig med min PT idag och innan vi satte igång så skulle jag upp på en våg som mäter hur procent man har av allt i kroppen. Och vet ni vad tjejer!.....Jag har ökat i muskelmassa i hela kroppen till och med på bålen. Blivit mer jämn stark och det bästa av allt.... och jag har minskat i fett!!!!

Vad roligt! har du mycket du måste bli av med för att komma i klänningen?
  • drumelz
    Jeaneettes skrev 2012-01-23 21:37:53 följande:
    Vad roligt! har du mycket du måste bli av med för att komma i klänningen?
    Det vet jag inte riktigt. Men ska ner om två veckor och prova den. Så då får vi se hur mycket det är. Då om två veckor så är det ca 1 1/2 månad innan jag ska lämna in den till sömmerskan för ändring. Men med dom positiva resultaten jag fick igår så känns det pötsligt bra igen. =)
  • sabz
    drumelz skrev 2012-01-23 21:07:56 följande:

Du ser!! Mer muskler = bättre förbränning! Nu kommer det nog gå utför för dig :D
  • Jeaneettes

Gick idag på 45 minuters spinning känns som jag inte gör annat än jobbar och tränar, helt slut varje kväll vid denna tid!

• malinax
    Jeaneettes skrev 2012-01-26 21:07:05 följande:

Gick idag på 45 minuters spinning känns som jag inte gör annat än jobbar och tränar, helt slut varje kväll vid denna tid!

duktig du är!=) visst är det skönt att vara rktigt trött i kroppen på kvällen=)

Jag tog tag  mitt liv igår. åkte til gymet direkt efter jobbet och sprang 5 km på rullbandet. Tog exakt 35 mn och jag är SÅ nöjd!=) trodde jag aldrg jag skulle fixa med min kondsson.. och när jag ändå var där passade jag på att boka in mig på ett boxpass kväll.. så nu finns det ingen återvändo. Nu SKA bilrngen BORT!!!=)
Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???