• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • YouandMe
    helsingebrud skrev 2012-01-12 18:52:05 följande:
    Hej alla tjejer....
    Idag tycker jag det är kämpigt

Kör med cambridge nivå ett, helt utan mat, tre ersättningar / dag
    igår åt familjen pizza och jag var tvungen att smygäta en lten bit när ingen såg...
    Men hallå!!!
    Vem lurar jag???

Ioch med intag igår så blev det att börja om idag och jag är så sugen på det mesta

Jobbigt att driva cafe och restaurang med en massa frestelser hela tiden
    Vill bara stoppa i munnen hela tiden * suck *

Kämpar på i alla fall och ska inte ta någon valderona biskvie och inga nachochips med ostsås
    tar mig ett glas vatten istället för nu har jag druckit mina ersättningar idag

Åhhhhh Jobbigt nu....
    Usch vad jobbigt! att alltid ha frestelser runtomkring en...

Angående smygäta, om du verkligen känner att du måste ta en bit pizza, till exempel, tror man ofta känner långt i förväg när man absolut inte kan klara sig att hålla sig ifrån det onyttiga, då tänkte jag att det kanske känns bättre att du sväljer stoltheten och äter en bit med familjen. Så du slipper känna det där dåliga samvetet och känslan av att smyga bakom deras rygg som någon lögnaktig tjuv. Tror det är bättre att visa utåt till familjen att det är sjukt jobbigt att avstå från allt det onyttiga och goda. Ta en bit med familjen och prata med dom om det, du är inte mer än mänsklig!
  • YouandMe

Jag skulle aldrig klara av att äta några viktminskningsprodukter, jag älskar mat och dess konsistens för mycket för det! Men tummen upp till dom som klarar av att äta det och göra det på ett sunt sätt, samt lyckas hålla vikten efter en sådan "kur".

Själv satsar jag på att dra ner på överdriven ätning, för mycket fika och våga känna av när kroppen är mätt och belåten. Träningen satsar jag också mycket på, dels för att det är kul, jag mår otroligt bra av det men även för att jag aktivt hjälper till att forma kroppen.

Hur tränar ni nu? Kommit igång med träningen efter jul- och nyårsuppehållet? 

• Josefin521

Förstår er som har svårt för att motstå frestelser när resten av familjen går loss! Jag försöker alltid avvakta en kvart och efter den kvarten brukar suget vara över, tips är att dricka te och några nötter, brukar döva det mesta. Sen upprepar jag också mitt mantra om och om igen. Finns heller ingen bättre känsla än att vakna upp och tänka att man klarade hela gårdagen utan fusk!

Jag tycker helgerna är svårast, dem är så förknippade med mys och mys är förknippat med mat och får man inte det så känns det som en suuuupertråkig helg. Jag löser detta genom att tillåta mig ett eller två glas rött på fredagen och dukar upp med charkisar, salamisar, skinkor, ostar sallad etc, innga kex och inget vitlöksbröd och det fungerar faktiskt jättebra.

Jag kör löpträning 3 gånger per vecka (tidigt på morgonen innan jobbet så är det klart sen) samt ett grupppass i veckan.

NU KÖR VI ALLA SOON TO BE SMALA BRUDAR!!!

• Lommila1

jag känenr igen detdär med smygätande... usch jag har kommit på mig själv att gå till köket och äta nån kaka utan att det skall knastra så att sambon hör att jag smygäter... So m han skulle bry sig-han tycker mina dieter o bantningar osv är horribla-att jag bara mår dåligt av dem...
    Jag har kommit fram till att orsaken i mitt fall är att jag vill visa mig duktig-se en vecka jag har inte ätit godis,kex,kaka eller druckit oboy SE VAD DUKTIG JAG ÄR!! å sen gnager samvetet eller jo jag tog ju en kaka i onsdas o torsdas...osv.. Kämpa på för vi är många med samma "problem"

jag tyckr också heljern är värst- som ex fredas mys chipspåsen.. gaah...

• sagoprinsessa

Jo, helgen är ju absolut svårast att hålla igen över. Men om man vill unna sig något vad ska man unna sig då? Tips och idér? Jag förstår ju att jag inte kan unna mig en chipspåse varje fredag lördag men vill ändå ge mig själv något för att jag håller igen resten av veckan.

• Lommila1

low-fat varianten för mig är att man dippar morötter och gurkstavar i hemmagjord dipp...
    Gott! Men inte riktigt i jämnförelse med chipsen endå....

• YouandMe

Jag brukar äta mycket frukt på kvällarna, fruktsallad är ju grymt gott på helgerna Glad Å sen äter jag frukt och dricker te för att inte bli överdrivet hungrig på kvällarna, ju hungrigare jag är desto mer sugen blir jag på godis och chips. Och där har vi mitt nyårslöfte: Inge godis och chips för min del! Har gått SJUKT bra, inte haft sug en enda gång, och då har jag suttit på kalas och bröllop med godisskålar rakt framför nyllet på mig. Jag har inte löftet ett helt år, utan 3 månader först- om det funkar bra och jag inte har något sug så fortsätter jag lite till. 

• gbg2012

yeah! Jag vill gå ned några kg bara, 2-3 kg är jag nöjd med. Gifter mig 2 juni 2012 så fyra månader kvar. Tänkt skippa godis, pizza och läsk och träna. 

• Jane

Jag som är en stor "kvällätare" har tvingat mig själv att inte äta något på kvällarna och har nu gått och lagt mig hungrig i 4 dagar. Bara i värsta fall tar jag någon frukt och äter, men frukt täpper ju inte till hungrighetskänslan precis.

• YouandMe
    Jane skrev 2012-01-14 07:04:56 följande:
    Jag som är en stor "kvällätare" har tvingat mig själv att inte äta något på kvällarna och har nu gått och lagt mig hungrig i 4 dagar. Bara i värsta fall tar jag någon frukt och äter, men frukt täpper ju inte till hungrighetskänslan precis.
    Hur har det då gått på dagarna, jag menar, vad har du ätit då, när du gått och lagt dig hungrig på kvällen? Tror inte det är bra varken psykiskt eller fysiskt att lägga sig hungrig flera dagar... 
Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???