Theresebride skrev 2012-01-08 11:18:42 följande:
Provade min drömklänning igår hos eleganten i sundsvall, den var ifrån märket blue by enzoani namnet tror jag var elista. helt otrolig och en hel del över min budget. 14 000 kr skulle den kosta ungefär. Försöker leta omkring om man kan hitta den lite billigare än så.
Funderar också på att skicka in en bild och låta något kinaföretag att göra ett försök, men om det inte blir bra så blir ju sammanlagt klänningen ytterligare några tusen dyrare. Sen så sa hon att man var tvungen att beställa åtminstone 4 månader i förväg om jag ville ha den här klänningen och kinaklänningarna tar ju sin tid också.
Och jag ville inte stå utan klänning till bröllopet.
Vad ska jag göra? Tips efterfrågas :)
Eftersom
jag personligen inte anser att någon klänning är värd 14 000kr, eller ens hälften av det, så skulle jag beställt en kinaklänning. Hade själv på mig två kinaklänningar under min bröllopsdag, de gick tillsammans på 1800kr. Det är ju dock som sagt bara hur jag själv resonerar.
Det finns Milly och Mylove, bland ett par andra, som fått väldigt bra omdöme av köpare. Jag vet att man till båda de företagen kan skicka in bilder och få en klänning uppsydd. Mylove är lite billigare. Behöver det göras ändringar på klänningarna man får hem, så är det oftast att lägga upp dom en aning eller ta in dom lite, vilket brukar vara hyffsat billigt att lämna in hos någon sömmerska. Alternativt att man gör det själv eller känner någon lite sykynnig som kan ordna det. Väljer man snörning på klänningen, så behöver man väldigt sällan ta in eller lägga ut.
Mina kinaklänningar jag jag fått hem ca 4 veckor efter jag la beställningen.