• Hanna05

Brudar från norrland som gifter er 2012 :)

Hej! :)

Tänkte vi kunde samlas alla här ni som kommer lite mer norröver och som gifter er nästa år.
    Själv gifter jag mig Augusti 2012.

Hur långt har ni hunnit i planeringen, hur mycket har ni hunnit spara och hur har ni tänkt ha ert bröllop?

Jag gifter mig i Piteå stadskyrka och kommer ha bröllopsfesten på storstrand i Öjebyn.
    Jag pysslar på lite här hemma och har hunnit med lite ljuslyktor ..

Tänkte jag kunde lägga in lite mer inspirationsbilder sen!
    Vi kommer ha vitt och ljusrosa som tema :)
  • Svar på tråden Brudar från norrland som gifter er 2012 :)
  • Insanire

Här kommer bild på mig klänning! :)
    Klänningen är ganska lång, trots mina 9 cm klackar..

• Insanire

Fick inte med bilden på klänningens baksida...
    det som sticker upp ovanför den röda kanten är min korsett som är för hög för klänningen.. ska köpa en ny korsett som inte syns..

• Imke1977

Vilken häftig klänning Verkligen häftig baksida

• FiaLotta11

Vi förlovade oss i augusti och pratar om ett vinterbröllop i Övertorneå kring december 2012 eller kanske januari 2013. Jag får stressrelaterad hjärtklappning när jag ser hur långt alla har kommit i sina planeringar, jag är glad över att vi äntligen kunde bestämma oss för en årstid Glad

Jag är från Luleå men min blivande man är från Övertorneå så därför väljer vi att gifta oss i Ötå. Är det någon som har något tips på var man kan gifta sig där (om man inte vill gifta sig i kyrka)? Jag tycker det känns jättetidigt att redan börja kolla på klänning, kanske för att jag hoppas på att gå ner något kilo innan den stora dagen. Och hur väljer man vilka man ska bjuda, hur många, var drar man gränsen???

Just nu har jag alltså 1000 frågor och inga svar... man kanske kan kalla det lite smått panik...

• Berlan

Jag och min kille kommer från Luleå men bor nu i Lund och Jönköping. Vi gifter oss i Luleå, Gammelstads kyrka den 7 juli 2012. Festen kommer vi att ha på Restaurang Kaptensgården. Vi har precis kommit hem från en USA-resa, och under resan köpte vi min brudklänning, kostym till min kille, brudskor till mig samt våra vigselringar :) Vi är jättenöjda och det känns som att planeringen går bra.

• Hanna05
    FiaLotta11 skrev 2011-10-19 22:05:38 följande:

Vi förlovade oss i augusti och pratar om ett vinterbröllop i Övertorneå kring december 2012 eller kanske januari 2013. Jag får stressrelaterad hjärtklappning när jag ser hur långt alla har kommit i sina planeringar, jag är glad över att vi äntligen kunde bestämma oss för en årstid Glad

Jag är från Luleå men min blivande man är från Övertorneå så därför väljer vi att gifta oss i Ötå. Är det någon som har något tips på var man kan gifta sig där (om man inte vill gifta sig i kyrka)? Jag tycker det känns jättetidigt att redan börja kolla på klänning, kanske för att jag hoppas på att gå ner något kilo innan den stora dagen. Och hur väljer man vilka man ska bjuda, hur många, var drar man gränsen???

Just nu har jag alltså 1000 frågor och inga svar... man kanske kan kalla det lite smått panik...

Okej :)

Alltså frågan hur många man ska bjuda är ju upp till var & en. Hur många har man råd att bjuda? Vilka vill man ha på sitt bröllop? Bjud från hjärtat! Man ska inte känna sig tvingad att bjuda någon, och man måste inte heller bjuda partner till vännen om man inte vill det.

Vi kommer bjuda dem i släkten som vi vill ha på vår dag, samt de som vi träffar mest.
    De närmaste vännerna
    &  endast syskonbarn.

Ni kan ju sätta en gräns på 50 personer max. Om ni vill det... eller så skriver du upp dom du skulle vilja ha och ser hur många det blir. Vi satte en gräns först på 60 pers. Men kom sen på fler vi ville bjuda. Det slutade med 80 pers. Men vi har sagt att vi ska inte ha över 100 gäster!! Sen vet vi att många inte kommer kunna komma, men vi ville som bjuda bara för att ändå.

:)

Klänning behöver du ju inte kolla på än om det blir 2013, men gifter ni er nu 2012 bör du nog börja eftersom det oftast är 12 veckors leverenstid på dem. Sen kan dom ju alltid sy in dem 2 storlekar! :D
  • FiaLotta11

Tack vare detta forum så har jag fått lite eld i baken. Ska prova klänningar imorgon och nästa lördag. Imorgon så blir det i Luleå och nästa lördag åker jag och scoutar Piteå. Sedan blir det nog ett litet studiebesök till Övertorneå snart för att kolla in om festlokalen jag föreställer mig är så fin i verkligheten.

• Charlie13

Vi gifter oss i Kiruna kyrka 28 juli! :)

• Pingstbrud

Har köpt världens sötaste caketopper på köp o sälj här på Bröllopstorget. Det är ett brudpar på en cykel. Min sambo är cykeltokig så den passar oss utmärkt!
    Vi ska ha hembakad tårta så det känns extra kul med en speciell dekoration. Har tyvärr ingen bild. Har lämnat den hos mina föräldrar där det mesta bröllopsaktiga förvaras just nu.

Hittade även servetter som ev. ska användas. Vi har en bild som en del av vårt färgtema. Det är stenar på en strand som är utlagda i en hjärtform. Hittade servetter med stenar på ÖB, vissa av stenarna var hjärtformade.

Nästa helg blir det ev en tur till Ikea för inköp av Knoppalakan, småvaser/ljuslyktor eller annat som passar som dekoration på borden.

Om några veckor åker jag och min mamma till Stockholm för lite bröllopsshopping. Av någon anledning vill varken min sambo eller min pappa följa med på denna resa! :) Ska bla titta på skor. Har jätteproblem med mina fötter. Någon som har tips på skoaffärer i huvudstaden som säljer snygga skor för onda fötter? Ska även leta en handväska, sjal samt ev ett paraply. Vi gifter oss i maj så det kan vara allt från 10 grader varmt och regn till strålande sol och 22 grader varmt.

• Majsan1973

Hej! Vi gifter oss 4 februari i Överluleå kyrka ( Boden) och här är det planering för fullt :)

Svar på tråden Brudar från norrland som gifter er 2012 :)