FiaLotta11 skrev 2011-10-19 22:05:38 följande:
Vi förlovade oss i augusti och pratar om ett vinterbröllop i Övertorneå kring december 2012 eller kanske januari 2013. Jag får stressrelaterad hjärtklappning när jag ser hur långt alla har kommit i sina planeringar, jag är glad över att vi äntligen kunde bestämma oss för en årstid 
Jag är från Luleå men min blivande man är från Övertorneå så därför väljer vi att gifta oss i Ötå. Är det någon som har något tips på var man kan gifta sig där (om man inte vill gifta sig i kyrka)? Jag tycker det känns jättetidigt att redan börja kolla på klänning, kanske för att jag hoppas på att gå ner något kilo innan den stora dagen. Och hur väljer man vilka man ska bjuda, hur många, var drar man gränsen???
Just nu har jag alltså 1000 frågor och inga svar... man kanske kan kalla det lite smått panik...
Okej :)
Alltså frågan hur många man ska bjuda är ju upp till var & en. Hur många har man råd att bjuda? Vilka vill man ha på sitt bröllop? Bjud från hjärtat! Man ska inte känna sig tvingad att bjuda någon, och man måste inte heller bjuda partner till vännen om man inte vill det.
Vi kommer bjuda dem i släkten som vi vill ha på vår dag, samt de som vi träffar mest.
De närmaste vännerna
& endast syskonbarn.
Ni kan ju sätta en gräns på 50 personer max. Om ni vill det... eller så skriver du upp dom du skulle vilja ha och ser hur många det blir. Vi satte en gräns först på 60 pers. Men kom sen på fler vi ville bjuda. Det slutade med 80 pers. Men vi har sagt att vi ska inte ha över 100 gäster!! Sen vet vi att många inte kommer kunna komma, men vi ville som bjuda bara för att ändå.
:)
Klänning behöver du ju inte kolla på än om det blir 2013, men gifter ni er nu 2012 bör du nog börja eftersom det oftast är 12 veckors leverenstid på dem. Sen kan dom ju alltid sy in dem 2 storlekar! :D