• Hanna05

Brudar från norrland som gifter er 2012 :)

Hej! :)

Tänkte vi kunde samlas alla här ni som kommer lite mer norröver och som gifter er nästa år.
    Själv gifter jag mig Augusti 2012.

Hur långt har ni hunnit i planeringen, hur mycket har ni hunnit spara och hur har ni tänkt ha ert bröllop?

Jag gifter mig i Piteå stadskyrka och kommer ha bröllopsfesten på storstrand i Öjebyn.
    Jag pysslar på lite här hemma och har hunnit med lite ljuslyktor ..

Tänkte jag kunde lägga in lite mer inspirationsbilder sen!
    Vi kommer ha vitt och ljusrosa som tema :)
  • Svar på tråden Brudar från norrland som gifter er 2012 :)
  • Hanna05

Beställde våra inbjudningskort idag! Hur spännande som helst.
    De skulle komma inom 1 vecka. Vill ha dem här nu!
    Vill bara skicka ut dom också :D Men får vänta till efter jul.

Oj vad roligt alltså ...

• chabar
    Vialpa skrev 2011-11-29 22:37:45 följande:
    Ni som planerar för bröllop i norr, hur hittar ni kontakt/leverantörer för allt som behövs? När jag till exempel söker lokala leverantörer via denna sida får jag bara fram klänningar från Cinderella i Piteå? Allt tycks vara så mycket lättare söderut. Söderöver kan man ju dessutom ta hjälp av koordinator om man inte vill söka allt själv.
    Vilken stad finns du i?
    Ofta kan du ju googla fram mer alternativ, eller söka här på BT.
    Här i umeå finns ju en bröllopskoordinator om du finns i närheten, Therese på Änglalikt.
  • Lebendig
    Vialpa skrev 2011-11-29 22:37:45 följande:
    Ni som planerar för bröllop i norr, hur hittar ni kontakt/leverantörer för allt som behövs? När jag till exempel söker lokala leverantörer via denna sida får jag bara fram klänningar från Cinderella i Piteå? Allt tycks vara så mycket lättare söderut. Söderöver kan man ju dessutom ta hjälp av koordinator om man inte vill söka allt själv.
    Anna på Annas fest och mat tror jag också är bröllopskoordinator
  • Linnch

Någon som har nå bra tips på catering i Piteåtrakten till ett rimligt pris? Glad

• annapanna01

Jag skulle vara väldigt tacksam över tips på bra make-up i Kiruna :)

• Fiaa

Vi kommer gifta oss 16 juni i Kiruna kyrka, vi båda är bosatta här också :)

• Fiaa

Annapanna01 : Vad kul! Ska du också gifta dig här i stan (kiruna) ? :)

• Hanna05

Jag skulle vilja ha bra tips på en bra makeup i Piteå!!

Våra inbjdningskort har kommit :) Här kommer några bilder. Blev inte så bra med blixt, men kan ta nya då det är ljust! :D Ni ser säkert ändå på ett ungefär ...

• Linnch
    Hanna05 skrev 2011-12-09 22:42:14 följande:
    Jag skulle vilja ha bra tips på en bra makeup i Piteå!!

Våra inbjdningskort har kommit :) Här kommer några bilder. Blev inte så bra med blixt, men kan ta nya då det är ljust! :D Ni ser säkert ändå på ett ungefär ...

Jättesnygga kort! Glad Får man fråga vad det blev för styckepris på dom? Är det från Calligraphen du beställt? Står i valet och kvalet om jag ska snickra ihop några egna eller om vi ska köpa färdigtryckta...
  • Hanna05
    Linnch skrev 2011-12-10 00:48:27 följande:
    Jättesnygga kort! Glad Får man fråga vad det blev för styckepris på dom? Är det från Calligraphen du beställt? Står i valet och kvalet om jag ska snickra ihop några egna eller om vi ska köpa färdigtryckta...
    Hej! :)
    Jo de är från calligraphen.
    Hm, de kostade 19 kr st, men sedan tillkom det om man ville ha kuvert, insides tryck osv osv...
    Det går att gå in på sidan och välja antal, sedan klicka i vad man vill ha så ser man priset längst ned :)

Men kan ju försöka snabbräkna... Med kuvert, montering (5kr/st extra) kuvert (4 kr st) så blev det nog ungefär 35 kr st kanske :)
Svar på tråden Brudar från norrland som gifter er 2012 :)