• Hanna05

Brudar från norrland som gifter er 2012 :)

Hej! :)

Tänkte vi kunde samlas alla här ni som kommer lite mer norröver och som gifter er nästa år.
    Själv gifter jag mig Augusti 2012.

Hur långt har ni hunnit i planeringen, hur mycket har ni hunnit spara och hur har ni tänkt ha ert bröllop?

Jag gifter mig i Piteå stadskyrka och kommer ha bröllopsfesten på storstrand i Öjebyn.
    Jag pysslar på lite här hemma och har hunnit med lite ljuslyktor ..

Tänkte jag kunde lägga in lite mer inspirationsbilder sen!
    Vi kommer ha vitt och ljusrosa som tema :)
  • Svar på tråden Brudar från norrland som gifter er 2012 :)
  • Puff
    Linnch skrev 2012-05-07 15:12:19 följande:
    Någon som har tips på bra florister i Piteå?Glad
    Dom som har nyöppnat på gamla Bryggmans är riktigt duktiga! Min mamma arbetstränade där för något år sedan och nu har personal därifrån tagit över stället. Dom är så snälla och ska låta mamma vara där dagen innan och binda min bukett, så vi behöver bara köpa lösa snittblommor :)
  • Tvilling77

Vi ska vara i Pitholms Byagård och blir om alla kommer ca 65 pers!

• Maloka

Här är 1 till! Gifter oss Midsommarafton i Jukkasjärvi kyrka!

• Tezzisen

Min kära mor har idag varit på Sinnena i Piteå och beställt min brudbukett...måste vara en relativt ny blomsteraffär för den fanns inte sist vi var "hemma"....den kommer kosta 750kr och buketten skulle ha 1700kr så valet var ju rätt enkelt, blir från Sinnena och då får vi en blomma till mannen också!

• 7juli

Jag vill gärna vara med i denna tråd. Jag är från Svappavaara (utanför Kiruna) och kommer gifta mig uppe på ett berg/fjäll som ligger en liten bit från byn! Så nu hoppas vi på fint väder till den 7juli, annars får vi ta till "plan B" och gifta oss i Svappavaara kyrka! =)

Min brudklänning är färdiginköpt från Cinderella i Piteå och brudnäbbsklänningarna kommer om någon vecka, kläderna till mannen och sonen funderar vi på att hyra!

Ringarna skall inhandlas under veckans gång och lokalen skall bokas. Menyn är klar och porslin skall lånas. Dekorationer och sånt är inköpta och klara! Nu finns bara en stor fråga kvar, vart hittar man någon som kan underhålla och sjunga under kvällens gång?

• Charlie13

HejHopp, jag har säkert skrivit här tidigare men vi gifter oss i Kiruna 28 juli :) vi har superproblem med att hitta ett band som kan spela på festen! ALLA SKA TILL PDOL!!! grrr...

• Theresebride

Har någon här något tips på ett cover/liveband i närområdet av piteå? Känns som roligt att ha något som får igång folk :)

• AnnL

Hej blivande brudar! Jag hoppar på den här tråden :)

Vi gifter oss 21/7 i Råneå Kyrka utanför Luleå och sedan har vi festen på Melderstein herrgård Solig

Vad har ni kvar att fixa?

• Tezzisen

Vi gifte oss i lördags och det var en helt fantastisk upplevelse =) njut av er kommande dag!

Svar på tråden Brudar från norrland som gifter er 2012 :)