Hej!
Vi gifter oss i Piteå stadskyrka den 26 maj, dvs Pingstafton. Fest mest troligt i Munksunds folkets hus. Vi har bokat festlokal för säkerhets skull men har inte helt slutat titta på andra alternativ.
Kan tipsa om Munksunds fh - fin lokal, ligger kanske inte mest naturskönt men det är fint och fräscht inne. Typ byagård fast lite större. Finns scen och en liten ljudanläggning för tal. Tror också att det finns filmduk om man vill visa grejer med projektor. Tror vi betalar 1600 för att hyra lokalen i två dygn.
Vi tittade lite på Gästgivaregatan i Öjebyn. De erbjuder ett helt koncept med gourmetmat, dukning, servering, städning - ja hela paketet. Blir naturligtvis dyrare fast det är en fantastisk lokal, en gammal Norrbottensgård, som ligger i kyrkstan i Öjebyn. Vi har kuvertavgift och den skulle bli för hög om vi valde Gästgivaregatan. Vi vill inte att någon ska tacka nej för att det blir för dyrt att komma. Annars hade jag valt Gästgivaregatan direkt! :)
Hur långt har ni hunnit med planeringen? Klänningsinköp, inbjudningar, färgtema odyl? Känns som att vi har eoner med tid kvar men när jag surfar runt här på bröllopstorget ser jag att andra brudpar har börjat planera betydligt tidigare än vad vi har. Jag har köpt min brudklänning, gjort en preliminär gästlista, bokat vigsel, lokal, präst och frissa samt tillfrågat en av två värdinnor.