• Hanna05

Brudar från norrland som gifter er 2012 :)

Hej! :)

Tänkte vi kunde samlas alla här ni som kommer lite mer norröver och som gifter er nästa år.
    Själv gifter jag mig Augusti 2012.

Hur långt har ni hunnit i planeringen, hur mycket har ni hunnit spara och hur har ni tänkt ha ert bröllop?

Jag gifter mig i Piteå stadskyrka och kommer ha bröllopsfesten på storstrand i Öjebyn.
    Jag pysslar på lite här hemma och har hunnit med lite ljuslyktor ..

Tänkte jag kunde lägga in lite mer inspirationsbilder sen!
    Vi kommer ha vitt och ljusrosa som tema :)
  • Svar på tråden Brudar från norrland som gifter er 2012 :)
  • Linnch
    Hanna05 skrev 2011-10-02 21:27:29 följande:
    Gifter oss också där den 11/8 :) Vilken tid har ni? Vi har kl 14 :D
    Haha, vad häftigt! Vi har kl 16. Verkar vara hårt tryck det datumet, även 15 var bokat enligt kvinnan på församlingsexpeditionen.
    Jag är från Luleå men min blivande är från Älvsbyn och det är där vi bor. Glad 
    Det enda vi gjort hittills är bokat kyrka, allt annat måste vi fundera på och tänka igenom. Fast jag tror jag hittat min drömklänning (Maggie Sottero-kopia på en kinasida), vågar dock inte beställa den än jag har nämligen inte provat en enda klänning i butik och vill vara säker på att den typen av modell passar mig innan jag beställer.Glad
  • Hanna05
    Linnch skrev 2011-10-02 23:29:08 följande:
    Haha, vad häftigt! Vi har kl 16. Verkar vara hårt tryck det datumet, även 15 var bokat enligt kvinnan på församlingsexpeditionen.
    Jag är från Luleå men min blivande är från Älvsbyn och det är där vi bor. Glad 
    Det enda vi gjort hittills är bokat kyrka, allt annat måste vi fundera på och tänka igenom. Fast jag tror jag hittat min drömklänning (Maggie Sottero-kopia på en kinasida), vågar dock inte beställa den än jag har nämligen inte provat en enda klänning i butik och vill vara säker på att den typen av modell passar mig innan jag beställer.Glad
    Okej! Gäller att vara ute i god tid och boka frisör, blommor osv då kanske...

Piteå stadskyrka är ju så fin! Längtar verkligen...
    Jag har prövat Forever Yours klänningar men jag kan inte bestämma mig :/

Kan kanske lägga in en bild här snart ..
  • 123ost
    chabar skrev 2011-10-02 22:03:43 följande:

Ursprungligen från Tornedalen (Pello) men gifter mig i Umeå nästa sommar! Kul med norrlandstrådar, jag ska återkomma med bilder från mitt pyssel när jag väl tar tag i det! Har bara börjat på inbjudningarna än så länge..

Pello av alla ställen haha! Jag har släkt där.. världen är allt liten!
  • chabar

123ost - ja jag känner ju mer än ett par luleåbor med rötter i ötå, jag har funderat lite på vem du skulle kunna vara. Vi tornedalingar har ju valt luleå och umeå som stora emigreringsplatser ;)

Stora frågan är VEM du är släkt med, du och jag kan gott vara släkt ifall det ska vara så ;)

• 123ost

Chabar: Ja, det händer ganska ofta att man är släkt med de flesta där uppifrån ;)
    Lahti - något namn du känner igen?

• Insanire

Jag heter Therese och kommer ursprungligen från Strängnäs i Södermanland. Min blivande är från Umeå och det är där vi bor nu.
    Vi kommer att gifta oss i Tavelsjö kapell den 28 juli, några mil utanför Umeå och ha festen där också.
    Det är en lägergård så vi har sängar till ett 50-tal gäster, vilket är bra då jag har en stor släkt som kommer från södra Sverige.

Vi har bokat kapell och lägergården där festen är.
    Bokat frisör
    Hittat brudbuketten - köper fakeblommor från England
    Valt brudtärnor och best mans.
    köpt brudklänningen
    Valt ut tärnklänningarna, dock inte köpt än. (kommer beställas från Kina-företag)
    Håller på o fixa catering nu.
    Har menyn någelunda klar för oss
    Valt värdar/toastmasters
    Skrivit gästlista
    Ska skicka Save the date snart, då många gäster kommer långt ifrån
    valt färgtema
    börjat köpa in dekorationer till festlokalen

Ungefär så långt har vi kommit.. :)

• Just Me

Jag kommer från Borås från början, är finska. Bor nu strax norr om Haparanda med min sambo. Vi kommer gifta oss i Karungi kyrka 18 augusti 2012. Längtar Hjärta
    Jag kommer att vara 28 när vi gifter oss, sambon 26. Vi har en dotter som kommer att vara 14 månader då.

Vi kommer ha ett rätt stort bröllop, ca 120 gäster med svenska och finska traditioner. Det kommer en hel del helfinska gäster oxå så det kommer säkert vara en del prgram tal etc på finska oxå. Det är helt okej för min sambo. Sen får hans släkt säga vad de vill.....

Tjaaa vad mer ska jag berätta?? Bröllopet kommer gå i klassiskt stil, det ska kännas lyxigt. Vi har valt att bjuda på allt för vi tänker bara göra det här en gång.

Tja vad mer??? Måste hitta hunddagis t hunden, någon som vet ngn bra i närheten??

• Hanna05

jag var och prövade brudklänningar för några dagar sedan, shit så svårt det är att välja!! Inte kul!
    Fattar inte hur jag ska kunna välja :(

• Hanna05

Vad pysslar ni med nu då? Fick just hem ett paket från calligraphen! Fyllt med massa roligt :D

Jag har även prövat lite klänningar, kan lägga upp bilder om ni vill? :D

• Insanire
    Hanna05 skrev 2011-10-06 16:57:53 följande:
    Jag har även prövat lite klänningar, kan lägga upp bilder om ni vill? :D
    Gärna!
    Själv fick jag hem min klänning igår som jag spontant budade hem i torsdags från tradera för 700 kr..
    bröllopet är inte förrän slutet på juli, men jag kunde inte låta bli.. den är magisk!

Annars håller vi på o kollar catering och inbjudningskort just nu.. :)
Svar på tråden Brudar från norrland som gifter er 2012 :)