• Hanna05

Brudar från norrland som gifter er 2012 :)

Hej! :)

Tänkte vi kunde samlas alla här ni som kommer lite mer norröver och som gifter er nästa år.
    Själv gifter jag mig Augusti 2012.

Hur långt har ni hunnit i planeringen, hur mycket har ni hunnit spara och hur har ni tänkt ha ert bröllop?

Jag gifter mig i Piteå stadskyrka och kommer ha bröllopsfesten på storstrand i Öjebyn.
    Jag pysslar på lite här hemma och har hunnit med lite ljuslyktor ..

Tänkte jag kunde lägga in lite mer inspirationsbilder sen!
    Vi kommer ha vitt och ljusrosa som tema :)
  • Svar på tråden Brudar från norrland som gifter er 2012 :)
  • annapanna01
    Hanna05 skrev 2011-12-09 22:42:14 följande:
    Jag skulle vilja ha bra tips på en bra makeup i Piteå!!

Våra inbjdningskort har kommit :) Här kommer några bilder. Blev inte så bra med blixt, men kan ta nya då det är ljust! :D Ni ser säkert ändå på ett ungefär ...

Jag känner en tjej i Piteå som är grymt duktig. Hon jobbar som make up artist. Har sett en del av hennes bilder. Hennes webbplats: http://www.Elinilsson.blogg.se

Du kan ju kontakta henne där kanske om det känns intressant?? Jättesöta kort btw :)
  • Theresebride

Hej! jag ska också gifta mig i piteå stadskyrka i augusti. Vilket datum har ni? själv har vi 4 augusti.

Vad mycket ni verkar ha hunnit planera. Vi har bara bokat kyrkan, men börjar känna att vi måste lägga på ett kol nu om vi ska få till det som vi vill :)

• Tezzisen
    Linnch skrev 2011-12-07 23:06:46 följande:
    Någon som har nå bra tips på catering i Piteåtrakten till ett rimligt pris? Glad
    Vi bestället mat från Tommys kök...dock så har han ingen som serverar så det har jag andra som hjälper oss med....Det är inte så lätt att planera när man bor i Lund med gifter sig i Piteå, Öjebyn...men det går men lite bökigare är det =)
  • Tezzisen
    Hanna05 skrev 2011-12-09 22:42:14 följande:
    Jag skulle vilja ha bra tips på en bra makeup i Piteå!!

Våra inbjdningskort har kommit :) Här kommer några bilder. Blev inte så bra med blixt, men kan ta nya då det är ljust! :D Ni ser säkert ändå på ett ungefär ...

Jag skulle tipsa om Vejm Make Up i Piteå
    vejmmakeup.webs.com/
  • Theresebride

Har läst igenom tråden nu.

Min blivande man kommer ifrån piteå/rosvik och jag är uppvuxen i sundsvall. Men då hans släk är störst och jag verkligen tycker att piteå stadskyrka är hur fin som helst blev det uppe i piteå :)

Dock känns det lite svårt med all planering då vi bor i härnösand för tillfället, men förhoppningsvis ska allt bli bra med lite hjälp ifrån hans familj.

Som sagt ovan så har vi bara bokat in kyrkan.

Men håller nu på att försöka få klart med festlokal, fotograf, catering och inbjudningskort.

Har ni några tips på de tre förstnämnda i piteå/Luleåområdet?

Vi har tänkt skicka ut inbjudningskorten i februari om vi hinner få det klart och det blir ca 50-60 gäster.

Vad har ni satt för budget för bröllopet?

• Tezzisen
    Theresebride skrev 2012-01-01 18:14:16 följande:

Har läst igenom tråden nu.

Min blivande man kommer ifrån piteå/rosvik och jag är uppvuxen i sundsvall. Men då hans släk är störst och jag verkligen tycker att piteå stadskyrka är hur fin som helst blev det uppe i piteå :)

Dock känns det lite svårt med all planering då vi bor i härnösand för tillfället, men förhoppningsvis ska allt bli bra med lite hjälp ifrån hans familj.

Som sagt ovan så har vi bara bokat in kyrkan.

Men håller nu på att försöka få klart med festlokal, fotograf, catering och inbjudningskort.

Har ni några tips på de tre förstnämnda i piteå/Luleåområdet?

Vi har tänkt skicka ut inbjudningskorten i februari om vi hinner få det klart och det blir ca 50-60 gäster.

Vad har ni satt för budget för bröllopet?

Som jag skrev innan så är vi jätte nöjda med Tommys kök, han är väldigt förstående och förstår problematiken att planera på avstånd.

När det gäller lokal så ska vi vara i Böle på Skogsgården...är en Hembygdsförening..kostar 1500kr och då hyr vi från fre-sön.

Fotograf är jag också lite fundersam över, någon som har något tips??
  • Theresebride

Nu ser det ut som att vi bokat fotograf :)

Kommer ni bara ta porträttbilder eller kommer ni ha med fotografen under hela/halva dagen?

Får ni i så fall med de högupplösta bilderna?

Vi ska antagligen ha med fotografen under vigsel, riskastning, gruppbilder och sen även 1-2 timmar porträttfotografering :)

• daniiel
    Theresebride skrev 2012-01-02 21:37:47 följande:

Nu ser det ut som att vi bokat fotograf :)

Kommer ni bara ta porträttbilder eller kommer ni ha med fotografen under hela/halva dagen?

Får ni i så fall med de högupplösta bilderna?

Vi ska antagligen ha med fotografen under vigsel, riskastning, gruppbilder och sen även 1-2 timmar porträttfotografering :)

Vi hade vår fotograf med under vigseln i kyrkan kl.13.00 och sedan porträttfotografering av oss och brudföljet efter det någon timma. När det vart klart åkte hon till festlokalen och tog lite bilder på lokalen och mingelbilder av gästerna. Vi anlände vid 17.30 och då fotade hon brudskålen och en bit in under förrätten som serverades kl.18.00

Vi fick sedan ca 70st redigerade och högupplösta bilder på datorn och alla ca 600-700 bilder på två skivor. Vi är verkligen otroligt nöjda :)
  • Theresebride

Okej, vart var det du gifte dig? Får jag fråga hur mycket ni fick ge för bröllopsfotograferingen?

• Theresebride
    Hanna05 skrev 2011-09-28 08:36:02 följande:
    Hej! :)

Tänkte vi kunde samlas alla här ni som kommer lite mer norröver och som gifter er nästa år.
    Själv gifter jag mig Augusti 2012.

Hur långt har ni hunnit i planeringen, hur mycket har ni hunnit spara och hur har ni tänkt ha ert bröllop?

Jag gifter mig i Piteå stadskyrka och kommer ha bröllopsfesten på storstrand i Öjebyn.
    Jag pysslar på lite här hemma och har hunnit med lite ljuslyktor ..

Tänkte jag kunde lägga in lite mer inspirationsbilder sen!
    Vi kommer ha vitt och ljusrosa som tema :)

Såg att ni skulle hyra storstrand, är det alkoholförbud där?

Där får man väl bara beställa mat ifrån dom, hur ser deras meny ut och vad är det för priser för varje rätt?

Svar på tråden Brudar från norrland som gifter er 2012 :)