• Hanna05

Brudar från norrland som gifter er 2012 :)

Hej! :)

Tänkte vi kunde samlas alla här ni som kommer lite mer norröver och som gifter er nästa år.
    Själv gifter jag mig Augusti 2012.

Hur långt har ni hunnit i planeringen, hur mycket har ni hunnit spara och hur har ni tänkt ha ert bröllop?

Jag gifter mig i Piteå stadskyrka och kommer ha bröllopsfesten på storstrand i Öjebyn.
    Jag pysslar på lite här hemma och har hunnit med lite ljuslyktor ..

Tänkte jag kunde lägga in lite mer inspirationsbilder sen!
    Vi kommer ha vitt och ljusrosa som tema :)
  • Svar på tråden Brudar från norrland som gifter er 2012 :)
  • Hanna05

Kul att se så många nya! :D

• CarroK

Hej! Vi gifter oss i Umeå den 7/7-12. Någon som har tips på bra fotograf, frisör och smink i området?

Tack på förhand

• Lebendig
    CarroK skrev 2011-11-10 23:15:17 följande:
    Hej! Vi gifter oss i Umeå den 7/7-12. Någon som har tips på bra fotograf, frisör och smink i området?

Tack på förhand
    Fotograf vet jag ingen bra, vet bara vem vi har anlitat. Men min frisör är givetvis den mest fantastiska! ;)
  • BeMine

Jag klämmer in mig i denna tråd också.

Kommer att gifta oss 23/6-12 i skellefteå, kyrka och festlokal är bokad IDAG!

jag blir dyngstressad, ni andra har ju hunnit så långt!

jag har inte köpt en pryl än!

• Hanna05
    BeMine skrev 2011-11-11 20:44:42 följande:

Jag klämmer in mig i denna tråd också.

Kommer att gifta oss 23/6-12 i skellefteå, kyrka och festlokal är bokad IDAG!

jag blir dyngstressad, ni andra har ju hunnit så långt!

jag har inte köpt en pryl än!

Kul :) Hur gammal är du ?
    Jag bor i Skellefteå själv nämligen :P Blev lite nyfiken :D
    haha

Äsch, alla gör vi så gott vi kan. Stressa inte :)
    Men alltid bra att vara ute i god tid
  • chabar
    Lebendig skrev 2011-11-11 20:13:01 följande:
    Fotograf vet jag ingen bra, vet bara vem vi har anlitat. Men min frisör är givetvis den mest fantastiska! ;)
    Vem vem vem?
    Jag letar justnu, ska nog röva Wish innan dagen D - har hört väldigt mycket gott om dem och sett många fina frisyrer därifrån. Min heltigenom fanstiska frisör flyttade från stan (umeå) för ett år sen ungefär - sen dess är jag frisörlös :,-(
  • Lebendig
    chabar skrev 2011-11-11 22:51:23 följande:
    Vem vem vem?
    Jag letar justnu, ska nog röva Wish innan dagen D - har hört väldigt mycket gott om dem och sett många fina frisyrer därifrån. Min heltigenom fanstiska frisör flyttade från stan (umeå) för ett år sen ungefär - sen dess är jag frisörlös :,-(
    Min frisör arbetade tidigare på Wish men har nu startat eget. Hos Karro heter salongen. Ligger i en källarvåning under ECCO skoshopen. Hon delar den salongen med Ola Ahlströmer. Hon finns på facebook, Frisörsalong hos Karro.

Supertrevlig, och ypperlig på att klippa och ännu bättre på färg tycker jag.  Har klippt mig hos henne från det att hon i 2an på gymnasiet gick som elev. Är typ åtta år nu.
  • jenny32

Bor i vindeln utanför Umeå. Ska gifta oss samtidigt som vi ska döpa våran dotter. På grund av mannens släkt bor 80mil bort. o lätt o ta allt. Billigare oxå. 
    Ha redan köpt klänning 2år sen ja gjorde det. :)
    Och sitter o funderar fortf. på all planering !
    Tänkte vigsel/dop i april kanske ej bestämt ännu :) 

• Vialpa

Ni som planerar för bröllop i norr, hur hittar ni kontakt/leverantörer för allt som behövs? När jag till exempel söker lokala leverantörer via denna sida får jag bara fram klänningar från Cinderella i Piteå? Allt tycks vara så mycket lättare söderut. Söderöver kan man ju dessutom ta hjälp av koordinator om man inte vill söka allt själv.

• jennifaer

Hej!

Jag hoppar in här också! Vi ska gifta oss den 4/8 2012 i Nederluleå kyrka och ha festen på kaptensgården. Vi är båda från Luleå ursprungligen men bor nu i Umeå tillsammans med vår 2-årige son:)

Det vi har hunnit fixa hittills är:
    Ringar
    Lokal och kyrka
    Meny
    Klänning + resten av grejerna jag ska ha på mig
    Fotograf
    Tärna, näbbar och best man
    Hotell på bröllopsnatten
    Save the dates som ska ut med julkorten

Svar på tråden Brudar från norrland som gifter er 2012 :)