Brud juni 2012! Någon mer? :-)
Hej 30 juni 2012 byter jag och min kärlek ringar, någon som är i ungefär samma tid?
kram
Hej 30 juni 2012 byter jag och min kärlek ringar, någon som är i ungefär samma tid?
kram
Jo vi bor i stan :) ja förhoppningvis har vi sommar!! Hade helst velat ha lite mörkt så man kan ha marshaller och så men men :)
OJ va långt alla verkar ha kommit!!
Gifter oss den 30 juni 2012 på västkusten och längtar sååå!!!
Har bokat kyrka
Bokat festlokal (menyn är typ klar också)
Prel.bokat boende för gästerna
Frågat Toastmaster och Toastmadame
Typ klar med gästlistan (några frågetecken)
Valt färgerna
Börjat kolla klänning
Skissar just nu på inbjudningskorten.
Vad som känns akut är FOTOGRAF! :S Så himla svårt! Hur hittar man någon lixom?
Någon som har tips från Gbg-området?
t heart f: Jag har väl inte några direkta tips på fotograf, då vi med all trolighet ska använda någon/några av mina kompisar (fotoelever). Men vad för prisklass är du ute efter?
Jag (vi) skall också gifta oss i juni.. Exakt datum har vi inte satt ännu då vi väntar på att få bokat lokal. Vi skall träffa de i restaurangen vi tänkt imorgon el på fredag och då skall vi få bokat.
Så när datumet är fastställt är det bara att börja boka annat också, som kyrka, frisör, dj, fotograf... osv ) Och snart ska jag och syrran som är erfaren scrappare börja knåpa med inbjudningskorten.
Jag tänkte också göra ett litet typ "save the date" kort att lägga med i julkorten så folk kan boka upp datumet redan nu, eftersom vår släkt reser en bit så är det bra om de får bokat boende så fort som möjligt också.
Sen är det bara allt annat som skall bestämmas också.... Man måste ju verkligen bestämma ALLT själv.. In i minsta detalj..haha Lite svårt för mig som alltid har sån beslutsångest för allt.. Men men det ska nog gå bra!! Och det är ju så roligt!!
Ska blki kul att få följa alla här!
hej blivande brudar juni 2012!
Jag är en utav er..
men nu när jag läser denna tråd börjar jag nästan gråta :(
Jag är väldigt sent ute börjar jag inse nu och får lite små panik...
Lokal (vigselplats+fest) är bokad som tur är, men det är bara det som är fixat...
Letar nu frenetiskt efter vigselförrättare och klänning (funderar på en Kina klänning från Milly- bra idé?)
Letar även samtidigt efter något ställer som kan trycka inbjduningskort med laser utskuret mönster - helt omöjligt hitta! =(
När ovan är klart och vi kan skicka ut inbjudningskorten (har inte ens skickat Save-thedate) förhoppningsvis absolut senast sista februari (med OSA mitten på april- låter det bra?). och sen kan jag börjar fixa resten som fotograf och smink/hår, dj mm.
VI kommer vara ca 100 gäster och som tur är så ordnar stället med allt från mat, dukning, personal etc.
Har ni tips på något annat som jag absolut måste prioritera nu i januari/februari tar jag tacksamt emot det!!
Skönt föresten att du slipper dukning och sånt. Vi hade inte råd att ha allt på en restaurang. Annars är ju det perfekt
Jag har inte haft nån stress eller panik innan, men nu börjar jag känna att det är dags att sätta fart!!
Det som är klart är eg bara kyrkan, fotograf, solist i kyrkan.. Vi hade ju bokat ställe för middag/fest, men så gick restaurangen i konkurs!!!! Varför just nu??
Men det är antagligen nya ägare pågång som kan ta över vår bokning, men jag vill ju veta det så snart som möjligt så jag kan få gjort inbjudningskorten då många gäster reser långt och behöver boende också... suck.. jaja får hoppas de hör av sig nu till veckan..
Och skall vi inte vara på den rastaurangen, kommer det bli lokal och catering, och då blir det genast mycket mer jag behöver ordna med också...
Klänning ska jag prova till veckan, vet på ett ungeför vad jag är ute efter. Ringar håller vi på att prova ut, (har lite svårt att bestämma mig), så åker hellre 2 ggr extra och provar än en gång för lite.
Frisör skall också bokas i veckan.
Så utöver festlokal är väl toastmaster/madame det jag är mest fundersam över just nu.. Och sen vill jag ju att man ska göra den roligaste festen ever.. Och vad är då ingridienserna för att det skall lyckas!!???
Vad har ni för planer till festen??
Det som är minst jobbigt att leta och inte kunna bestämma sig för är resan.. Det är bara ett nöje!!