• Elinhyden

Brud juni 2012! Någon mer? :-)

Hej 30 juni 2012 byter jag och min kärlek ringar, någon som är i ungefär samma tid? kram

• Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)
  • AndroSid
    Imke1977 skrev 2012-01-17 11:17:51 följande:
    Hur gör ni med serveringspersonal ni som behöver? Jag känner några lite avlägset som kan tänka sig ställa upp. Men dom är inte utbildade. Men det gör inget anser jag eftersom det inte är bordsservering vi ska ha. Utan buffé.
    Men hur mycket ska man betala dom? Tänkte att vi behöver väl iallafall två stycken.
    Vi har två stycken än så länge, funderar att ha en tredje också.
    Har tänkt betala de 500:- var för hela kvällen, samt att de självklart får äta och dricka själva.
  • Emma84
    Jag har undrat detsamma; vi ska oxå ha buffé. Behöver oxå "personal" som kan fylla på och ta bort tomma vinflaskor mm. Har tänkt fråga några kompisars småsyskon.
    Det är en tråkig kostnad, så man vill ju lägga så lite som möjligt, men ändå inte verka snål. Svårt!
  • blivandeBrud2012

hej alla juni brudar!!!

Vi gifter oss 30 juni och har tänkt åka på semkmånad ganska så direkt efter, runt 3 juli...

Vart ska alla ni åka på smekmånad???
    Behöver hjälp med att komma på bra resmål (ej Europa). Sol och Bad är det främsta vi är ute efter, men kombinerat med en storstad vore inte helt fel också =)

Dela med er av era resplaner ladies!

• Imke1977
    blivandeBrud2012 skrev 2012-02-27 10:22:00 följande:
    hej alla juni brudar!!!

Vi gifter oss 30 juni och har tänkt åka på semkmånad ganska så direkt efter, runt 3 juli...

Behöver hjälp med att komma på bra resmål (ej Europa). Sol och Bad är det främsta vi är ute efter, men kombinerat med en storstad vore inte helt fel också =)

Åh det lät nice.... Här blir ingen smekmånad än på ett tag. No money for that..... Plus att vi har så små barn ännu så vi vill inte åka ifrån dom så länge än. Vi tänkte kika och spara på oss pengar och ta en rejäl sådan nästa höst istället.
  • Pernillaaa
    hej alla juni brudar!!!

Vi gifter oss också 30/6 :).

Vi ska åka till Azorerna och åka iväg på olika "äventyr" där :)
  • Nikkita

Vi gifter oss också 30/6 & vi har tänkt resa till USA i sept / okt nån gång. (För varmt & för mkt turister i juli). Vi börjar nog med att mellanlanda på Island & vara där 2-3 dagar. Sen bär det av till New York för att uppleva storstaden i 3-4 dagar sen de sista 2 veckorna i Californien, hyra bil & köra runt till olika nöjesparker osv Glad 

Älskar USA, ska bli kul att uppleva några andra stater än de jag varit i än så länge! 

Skulle också kunna rekommendera Cancun i Mexico. Har precis kommit hem därifrån efter en företagsresa. Vi bodde på "Secret silversand" med all inclusive. Fanns 7 restauranger, 4 pooler, nära till havet, spa (ej i priset), vattensporter, tennisbana & en massa mer... Helt underbart Skrattande ca: 25 min med bil till stan för shopping! Vi tog en dag där vi dök vid ett rev & en då vi åkte & tittade på maya-tempel. 

• syringa
    Emma84 skrev 2012-01-17 18:00:42 följande:
    Jag har undrat detsamma; vi ska oxå ha buffé. Behöver oxå "personal" som kan fylla på och ta bort tomma vinflaskor mm. Har tänkt fråga några kompisars småsyskon.
    Det är en tråkig kostnad, så man vill ju lägga så lite som möjligt, men ändå inte verka snål. Svårt!
    Hej! Vi funderar också på detta. Har ca 50 vuxna och 20 barn som gäster. Ska ha catering och buffé. Vi tar eventuellt en serveringspersonal från cateringföretaget, de tar 140 kr/tim. Sedan ber vi någon bekant ställa upp.

Hur många timmar räknar ni med att ha personal?
    8 timmar?
  • syringa
    hej alla juni brudar!!!

Vår dröm är att åka i vinter, med våra två små barn och mina föräldrar. Då får vi lite tid på tu man hand också - det skulle inte vara samma sak att resa själva med småbarnen, hehe.

Jag drömmer om Karibien....
  • syringa

Behöver hjälp med färger!

Jag är mörkrödhårig och min sambo väldigt mörk.
    Därför är mina färger inte rosa/lila/rött utan favoriterna går åt turkos och blå.

Jag tänker lite på att ha hortensia i buketten, kanske med vinröda nejlikor och ljusrosa rosor till vita ängsblommor av något slag. Men frågan är vad mannen ska ha för färg på slips och väst?

Känner att jag måste ta beslut om detta innan jag börjar titta på dekoration, inbjudan och allt annat...

• Emma84
    syringa skrev 2012-03-09 13:56:50 följande:
    Hej! Vi funderar också på detta. Har ca 50 vuxna och 20 barn som gäster. Ska ha catering och buffé. Vi tar eventuellt en serveringspersonal från cateringföretaget, de tar 140 kr/tim. Sedan ber vi någon bekant ställa upp.

Hur många timmar räknar ni med att ha personal?
    8 timmar?
    Nu har jag löst det genom att två av mina fd. arbetskamrater ställer upp! Kanon!
    De har "jobbat" på bröllop förr och det bästa är att jag vet att de är KANONbra, kan lita på dom till 110% och VET att de kommer gå "all in" för att göra alla nöjda och glada
    När jag frågade dom skrev jag precis som det var, att de skulle få 1000 kr/var, vad deras "sysslor" var och att jag inte alls visste vilka tider det rörde sej om mer än att vigseln börjar kl 13 (och oavsett vad de svarade, ville jag gärna se deras trynen i kyrkan ) och att därefter behövs dom säkert ända fram tills kvällen.
    Så nu vet de att det kommer att bli en lång dag och att de "bara" kommer att få 1000 kr. (Skönt för dom och mej att de vet innan vad de har tackat ja till liksom)..
    Men de blev bara glada, över att få hjälpa till på min stora dag och hade gärna gjort det gratis sa de.
    Så det känns toppenbra nu!

Vi har ju en cateringfirma som kommer att komma med tält, grill å grilla maten på plats. Det ingår 1 kock och en "serveringspersonal" i 3 timmar.
  • syringa
    Emma84 skrev 2012-03-09 14:16:51 följande:
    Nu har jag löst det genom att två av mina fd. arbetskamrater ställer upp! Kanon!
    De har "jobbat" på bröllop förr och det bästa är att jag vet att de är KANONbra, kan lita på dom till 110% och VET att de kommer gå "all in" för att göra alla nöjda och glada
    När jag frågade dom skrev jag precis som det var, att de skulle få 1000 kr/var, vad deras "sysslor" var och att jag inte alls visste vilka tider det rörde sej om mer än att vigseln börjar kl 13 (och oavsett vad de svarade, ville jag gärna se deras trynen i kyrkan ) och att därefter behövs dom säkert ända fram tills kvällen.
    Så nu vet de att det kommer att bli en lång dag och att de "bara" kommer att få 1000 kr. (Skönt för dom och mej att de vet innan vad de har tackat ja till liksom)..
    Men de blev bara glada, över att få hjälpa till på min stora dag och hade gärna gjort det gratis sa de.
    Så det känns toppenbra nu!

Vi har ju en cateringfirma som kommer att komma med tält, grill å grilla maten på plats. Det ingår 1 kock och en "serveringspersonal" i 3 timmar.
    Vad mysigt med grillat på plats!
    Skönt att det löste sig med personal. Jag får se hur vi gör. Det får räcka med två personer, vi är ju inte så många.

Ser att du också gifter dig kl. 13.00. Är det kyrkligt? Ska du ha fotograf, och i sådana fall kommer du fotas innan eller efter vigseln? Tycker det är lite svårt när man har en sådan tidig vigsel.
  • Emma84
    syringa skrev 2012-03-09 16:40:34 följande:
    Vad mysigt med grillat på plats!
    Skönt att det löste sig med personal. Jag får se hur vi gör. Det får räcka med två personer, vi är ju inte så många.

Ser att du också gifter dig kl. 13.00. Är det kyrkligt? Ska du ha fotograf, och i sådana fall kommer du fotas innan eller efter vigseln? Tycker det är lite svårt när man har en sådan tidig vigsel.
    Vet faktiskt inte, det blev kl 13 för vår del eftersom kyrkan redan var uppbokad kl 15. Så då var enda chansen att få det datumet den tiden Men det känns helt okej!
    Vi har hyrt vår fotograf hela dagen/kvällen. Hon kommer till kyrkan runt 12.30 och är sedan med under middagen/kaffe-tårtan och en liten bit in på festen.
    Vi kommer dock att ta "vår" fotografering efter vigseln. Innan känner jag att jag inte kommer att klara av. Först hår och makeup på morgonen, stressad lunch (troligtvis) och sen fotografering? Nej du, efter får det bli!
  • syringa
    Emma84 skrev 2012-03-09 19:13:24 följande:
    Vet faktiskt inte, det blev kl 13 för vår del eftersom kyrkan redan var uppbokad kl 15. Så då var enda chansen att få det datumet den tiden Men det känns helt okej!
    Vi har hyrt vår fotograf hela dagen/kvällen. Hon kommer till kyrkan runt 12.30 och är sedan med under middagen/kaffe-tårtan och en liten bit in på festen.
    Vi kommer dock att ta "vår" fotografering efter vigseln. Innan känner jag att jag inte kommer att klara av. Först hår och makeup på morgonen, stressad lunch (troligtvis) och sen fotografering? Nej du, efter får det bli!
    Det får nog bli efter vigseln för vår del också. Det räcker gott och väl med hår och smink innan!

Hur gör ni alla med hår och makeup? Kommer någon hem och sminkar och fixar er? Gör ni det själva? Eller fixar ni er på salong?
  • Imke1977
    syringa skrev 2012-03-12 11:02:38 följande:
    Det får nog bli efter vigseln för vår del också. Det räcker gott och väl med hår och smink innan!

Hur gör ni alla med hår och makeup? Kommer någon hem och sminkar och fixar er? Gör ni det själva? Eller fixar ni er på salong?
    Jag har bokat en frisörska och makeuptjej som kommer hem till mig och gör det Känns som en mysigast början på en mysig dag Om det finns möjlighet till det såklart.
  • Emma84

Jag ska till salong och fixa håret och dit kommer oxå makeup-artisten.
    Hade gärna fått välja om sminkösen skulle komma hem till mej och sminka eller om jag skulle komma till henne. Men känns ju betydligt lättare - och mindre stressfullt - att göra det på samma ställe!
  • Nikkita

Har bokat en frisör som är villig att åka ut på plats.

Min ena tärna som är utbildad makeupartist gör sminkningen & min syster målar franskmanikyr på mina egna naglar. Vi kommer att vara på Heleneholm slott hela dagen från förberedelser till festen :D

Såå skönt att slippa åka runt till olika ställen! Vi har fotograferingen innan vigseln.

Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)