• Elinhyden

Brud juni 2012! Någon mer? :-)

Hej 30 juni 2012 byter jag och min kärlek ringar, någon som är i ungefär samma tid? kram

• Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)
  • gbg2012
    aniara skrev 2012-01-09 15:06:51 följande:

Risken finns ju dock att flera inbjudna tackar ja først och sen tvingas avboka i sista minuten før att det dyker upp något (ex inte får ledigt), och då står man ændå dær med tomma platser man måste betala før. Vi har før øvrigt också ett minimiantal som vi måste komma upp i, fast vi resonerar som så att om det blir lite færre æn det så ær det inte hela værlden. Vi skulle ju ændå betalat før fler om alla inbjudna kom :)

Ja men vi anmäller mat och sånt två veckor innan bröllopet så då får de snällt höra av sig. Så det spelar ju ingen roll om vi hade OSA 1,5 månad innan. Efter två veckor innan bröllopet hade ju ingen velat ha OSA. Så länge vi vet förhinder två veckor innan behöver vi inte lägga ut flera tusen i onödan, så resonerar vi. =) 

Vi betalar över 1000 kr per person så för oss spelar det roll iaf.  
  • gbg2012
    aniara skrev 2012-01-09 15:06:51 följande:

Risken finns ju dock att flera inbjudna tackar ja først och sen tvingas avboka i sista minuten før att det dyker upp något (ex inte får ledigt), och då står man ændå dær med tomma platser man måste betala før. Vi har før øvrigt också ett minimiantal som vi måste komma upp i, fast vi resonerar som så att om det blir lite færre æn det så ær det inte hela værlden. Vi skulle ju ændå betalat før fler om alla inbjudna kom :)

Hur tänker ni till bordsplacering då? Är ju tråkigt med tomma stolar!! 
  • tessiej

Hej. Vi gifter oss i slutet av juni :) Datum är inte riktigt spikat men blir det som vi vill så gifter vi oss 30/6. Vi har fått tänka om lite grann i planeringen eftersom att restaurangen där vi tänkt ha middag samt vigseln för närmaste släkten har gått i konkurs. Tydligen är det en ny ägare på gång men vi vågar inte chansa.. så nu har vi istället bestämt oss för att ha middagen på svärföräldrarnas baksida. Slå upp ett stort partytält och hoppas på fint väder! Skulle vädret vara väldigt dåligt så har vi bokat bygdegården i den byn där svärföräldrarna bor så då håller vi till där istället. Vi ska på torsdag träffa cateringfirman och gå igenom menyn. Firman har sitt kök i bygdegården/skolan så det känns smidigt.

• camillaasell
    tessiej skrev 2012-01-09 15:31:48 följande:

Hej. Vi gifter oss i slutet av juni :) Datum är inte riktigt spikat men blir det som vi vill så gifter vi oss 30/6. Vi har fått tänka om lite grann i planeringen eftersom att restaurangen där vi tänkt ha middag samt vigseln för närmaste släkten har gått i konkurs. Tydligen är det en ny ägare på gång men vi vågar inte chansa.. så nu har vi istället bestämt oss för att ha middagen på svärföräldrarnas baksida. Slå upp ett stort partytält och hoppas på fint väder! Skulle vädret vara väldigt dåligt så har vi bokat bygdegården i den byn där svärföräldrarna bor så då håller vi till där istället. Vi ska på torsdag träffa cateringfirman och gå igenom menyn. Firman har sitt kök i bygdegården/skolan så det känns smidigt.

Hej,

Blev lite nyfiken när du sa att restaurangen gått i konkurs, vart är det någonstans?

Jag har nämligen bokat boende på på ett ställe som gått i konkurs men som tur var så tar en person över som ansvarar för de andra boendet. Så det blev hur bra som helst ändå :)

• gbg2012

Sådär nu har jag ringt hotellet vi ska bo på, de ska skicka bröllopspaket erbjudande till oss om två veckor, så vi får champagne, frukt och choklad på rummet! =) ska bli spännade att bo på ett helt nybyggt hotel! 

Glad idag, fått fin respons på inbjudningarna. Två har hört av sig hittlis och de kom idag. Fina ord som värmer. =) 

• aniara
    gbg2012 skrev 2012-01-09 15:27:53 följande:
    Hur tänker ni till bordsplacering då? Är ju tråkigt med tomma stolar!! 
    Ja om folk lämnar återbud (eller inte dyker upp) så får man slänga om i bordsplaceringen, svårare än så är det inte. Det kommer inte bli några tomma stolar här och där, det är en riktig partykiller. Vi kommer ha barn på bordsändarna så det gör inget om det blir lite extra utrymme där. Och bordsplaceringen spikas givetvis inte innan alla har OSA:t.

Jag vet inte om du missuppfattade mitt förra inlägg? Jag menade att jag inte är säker på att man minskar risken att inte komma upp i minimiantal om man har extremt tidig OSA eftersom man då kanske har gäster som OSA:r utan att veta om de egentligen kan komma, och sen när de får reda på att de inte kan så är det för sent att bjuda in andra. Vi har t.ex. en massa piloter och flygvärdinnor i bekantskapskretsen. De får vanligtvis schema ungefär en månad i förväg, ibland bara 3 veckor innan. De kan ansöka om ledigt men de är inte garanterade att få det, speciellt inte i semestertider, och om det beviljas får de reda på det när schemat kommer. Jag är medveten om att flygbranschen är lite extrem men det finns även andra yrkesgrupper som har liknande scheman.
  • gbg2012
    aniara skrev 2012-01-09 17:25:53 följande:
    Ja om folk lämnar återbud (eller inte dyker upp) så får man slänga om i bordsplaceringen, svårare än så är det inte. Det kommer inte bli några tomma stolar här och där, det är en riktig partykiller. Vi kommer ha barn på bordsändarna så det gör inget om det blir lite extra utrymme där. Och bordsplaceringen spikas givetvis inte innan alla har OSA:t.

Jag vet inte om du missuppfattade mitt förra inlägg? Jag menade att jag inte är säker på att man minskar risken att inte komma upp i minimiantal om man har extremt tidig OSA eftersom man då kanske har gäster som OSA:r utan att veta om de egentligen kan komma, och sen när de får reda på att de inte kan så är det för sent att bjuda in andra. Vi har t.ex. en massa piloter och flygvärdinnor i bekantskapskretsen. De får vanligtvis schema ungefär en månad i förväg, ibland bara 3 veckor innan. De kan ansöka om ledigt men de är inte garanterade att få det, speciellt inte i semestertider, och om det beviljas får de reda på det när schemat kommer. Jag är medveten om att flygbranschen är lite extrem men det finns även andra yrkesgrupper som har liknande scheman.
    ok, nu är jag med! =) 

Hittlis verkar det inte vara några problem flera som hört av sig och inte klagat på OSA utan tvärtom väldigt positiva, kan de boka hotell i tid och sådana saker. =)

Bara en respektive som tyckte det var tidigt men när hon fick veta varför förstod hon. 

Jag är inte orolig de flesta vänner vi bjudit är nära vänner och många visste redan att vi ska gifta oss. Många vi umgås med jobbar dagtid, är mammalediga/pappalediga eller jobbar helg och bor i samma stad. De som inte bor i samma stad är främst släkt eller med i brudföljet och ska såklart komma och redan vetat om det! 
  • Imke1977

Jag tycker det är så jäkla svårt med bordsplaceringen.... hej å hå. någon som har nått bra tips på hur man bär sig åt?

• AndroSid
    Imke1977 skrev 2012-01-09 19:19:32 följande:
    Jag tycker det är så jäkla svårt med bordsplaceringen.... hej å hå. någon som har nått bra tips på hur man bär sig åt?
    Oj, kan du göra bordsplaceringen redan?
    Jag kommer inte att göra våran förrän OSA:t har gått ut...
  • FelizLane

Någon som har tips på vad man kan ha för potatis? Vi ska nog ha fläskfile kryddad på något vis... Wiskeysås våran egen.. Tycker det känns lite tråkigt med potatisgratäng... Men, ja? Någon med bra tips?

Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)