• Elinhyden

Brud juni 2012! Någon mer? :-)

Hej 30 juni 2012 byter jag och min kärlek ringar, någon som är i ungefär samma tid? kram

• Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)
  • aniara

Aktuellt för oss just nu:
    *Göra klart inbjudningskorten (de ska skickas i februari)
    *Diskutera meny med restaurangen och även stämma av lite andra saker, ex. vad exakt som ingår i kuvertavgiften och hur mycket det kostar om vi vill göra tillägg
    *Leta rätt på och boka florist, frisör och sminkös
    *Boka flyg och boende till bröllopsresan
    *Eventuellt träffa vår fotograf (vän till min blivande) och diskutera vad för typ av bilder vi vill och och kanske provfota lite
    *Besöka brudbutiken där jag köpte min klänning och se om de fått in några fina skor (jag får skor på köpet men de hade inget fint inne senast)
    *Hitta någon som kan sjunga och/eller spela på vigseln

Det känns helt överkomligt, inte alls stressigt.

• Imke1977
    AndroSid skrev 2012-01-07 10:29:56 följande:
    Vi gifter oss den nionde juni.

På grund av omständigheter (toastmastern har varit på resa osv) så kommer vi att ha vårt första planeringsmöte (med toastmaster, föräldrapar och brudfölje) om tre veckor.

Häromdagen fick jag ordnat med en serveringspersonal, men vi behöver i alla fall en till (jag funderar på två till bara för att det ska gå så smidigt som möjligt. Hur många ska ni andra ha, om ni bestämmer det själva?
    Vi ska ha buffé med i alla fall två buffébord, på 60 gäster, som behöver plockas fram till och fyllas på.

Hemsidan är... typ... klar Tungan ute Perfektionisten i mig är inte nöjd, men jag tvingas lite skjuta det åt sidan. Har så mycket annat att göra att det faktiskt får vara som det är, om jag inte grips av plötslig inspirationslusta.

Vi har typ 25 inbjudningar eller något i den stilen kvar att dela ut, och kanske 20 av de behöver skrivas namn på och lackas ihop. Dock jobbar sambo (som skriver o fixar inbjudningarna) rätt mkt just nu, så vi får se när det kan klämmas in... Med tanke på att vi har OSA 9 mars vill jag ändå få iväg de så snart som möjligt.

Ringar och sådant är klart, transport är lite virrigt, sambo har iaf en idé om sina kläder och solist blir en ur brudföljet (även om vi bara måste komma på något åt henne att sjunga också...).
    blivandeBrud2012 skrev 2012-01-07 08:18:30 följande:
    kika in på min sida, där ska det finnas en bild på ungefär så jag önskar ha mitt inbudningskort :)
    men som sagt, helt omöjligt att hitta i sverige och jag har ingen aning om vad det kan kosta :/
    Jag kommer inte in i ditt galleri...
    Vi ska oxå försöka få tag på serveringspersonal. Hur fick ni tag på era och vad betalar ni för dom? Och hur många timmar har ni tänkt ha dom där?
  • Miss Svensson

Om ni har en rastaurangskola nära så ställer de gärna upp ganska billigt med att servera, de behöver ju få träna sig

Idag känner jag mig lite lugnare med toastmaser frågan. Min sambo har 2 kandidater, så jag överlämnar det till honom.. Allt annat står ju på mig typ.. haha

Nejdå, han engagerar sig om jag frågar, men annars litar han på min smak och stil.

Min syster håller på att tillverka några olika inbjudningskort, så nu gäller det bara att bestämma sig hur de skall se ut! Sen har jag tittat på klänning till min dotter idag, och har nog hittat en på ebay jag vill köpa. Och skulle jag ångra mig gör det inte så mycket då den kostar ca 200 kr..

Imorgon skall hotellrum och frisör bokas.

Och på onsdag ska jag prova brudklänning..

Puh.. efter veckan kommer det nog kännas lite mindre panikartat!

Jag har drömt mardrömar flera gånger nu om bröllopsdagen.. Det är hela tiden något jag inte har klart och alltid är det ett par timmar kvar till vigseln...!

När har ni andra tänkt att ha OSA?? Tänkte sätta 1 maj kanske.. det borde väl bli lagom?

• Miss Svensson

Ja vi ska ju gifta oss 30/6 då.. så kanske ska fråga hur långt innan har ni andra satt eran OSA på inbjudningarna??

• Fiaa

Vi gängar oss den 16 juni.. Sista osa 1 april och inbjudningarna ska ut i början av februari :) dom har 2 månader på sig, vi har 2,5 månad efter osa :)

• Juni 2012

Gifter oss 8 juni, OSA 10 april och inbjudningarna landar i gästernas bredlådor på Alla Hjärtans dag

• gbg2012
    aniara skrev 2012-01-07 16:39:50 följande:
    Men oj, varför ska ni ha OSA så tidigt? Vi gifter oss 30 juni och tänkte ha OSA 10 maj. Vi har ganska många på gästlistan som inte jobbar vanliga kontorstider och som måste ansöka om ledigt. De kan omöjligt få (och ge oss) besked om de beviljas ledigt redan i februari.
    För att vi vill kunna skicka fler inbjudningar om det blir många som inte kan komma. Vi måste betala för minst 50 personer och har bjudit 65 gäster. Vi har några som jobbar helg med men en del söker ledigt tidigt när det bara är två dagar man måste ta ledigt. De flesta som jobbar helg bor dessutom i samma stad. Sedan vill vi ha tid på oss att fixa, blir 3,5 månader innan bröllopet. Kanske är tidigt men många vet redan att vi ska gifta oss, så det är inte så oväntat. =)
  • Imke1977
    Miss Svensson skrev 2012-01-08 19:13:11 följande:
    Om ni har en rastaurangskola nära så ställer de gärna upp ganska billigt med att servera, de behöver ju få träna sig

Idag känner jag mig lite lugnare med toastmaser frågan. Min sambo har 2 kandidater, så jag överlämnar det till honom.. Allt annat står ju på mig typ.. haha

Nejdå, han engagerar sig om jag frågar, men annars litar han på min smak och stil.

Min syster håller på att tillverka några olika inbjudningskort, så nu gäller det bara att bestämma sig hur de skall se ut! Sen har jag tittat på klänning till min dotter idag, och har nog hittat en på ebay jag vill köpa. Och skulle jag ångra mig gör det inte så mycket då den kostar ca 200 kr..

Imorgon skall hotellrum och frisör bokas.

Och på onsdag ska jag prova brudklänning..

Puh.. efter veckan kommer det nog kännas lite mindre panikartat!

Jag har drömt mardrömar flera gånger nu om bröllopsdagen.. Det är hela tiden något jag inte har klart och alltid är det ett par timmar kvar till vigseln...!

När har ni andra tänkt att ha OSA?? Tänkte sätta 1 maj kanske.. det borde väl bli lagom?
    Vi har faktiskt en restaurangskola i närheten. Tar man kontakt med skolan då? Sånt är alltså tillåtet?

Vi gifter oss 2/6 och det känns som att jag gärna vill veta vilka som kommer rätt långt i förväg. Pga festhäften, mat och bordsplaceringarna. Behövs lite tid med sånt. Så vi kommer nog sätta OSA mitten av april. Då har vi 1½ månad på oss. Det borde räcka.
  • blivandeBrud2012

oh!  få inbjudningskorten den 14 februari p åalla hjärtans dag - helt perfeskt ju! =)

dock så är jag fortfarande på jakt efter något tryckeri som kan ordna med laserutskärning a la bilden som jag laddat upp i mitt tidigare inlägg...men förgäves...
    Så får se när jag har mina kort...
    hur lång tid tar det att få "vanliga" kort producerade och trycka egentligen? 2-3 veckor?

• aniara
    gbg2012 skrev 2012-01-08 22:45:36 följande:

Risken finns ju dock att flera inbjudna tackar ja først och sen tvingas avboka i sista minuten før att det dyker upp något (ex inte får ledigt), och då står man ændå dær med tomma platser man måste betala før. Vi har før øvrigt också ett minimiantal som vi måste komma upp i, fast vi resonerar som så att om det blir lite færre æn det så ær det inte hela værlden. Vi skulle ju ændå betalat før fler om alla inbjudna kom :)

Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)