Brud juni 2012! Någon mer? :-)
Hej 30 juni 2012 byter jag och min kärlek ringar, någon som är i ungefär samma tid?
kram
Hej 30 juni 2012 byter jag och min kärlek ringar, någon som är i ungefär samma tid?
kram
Aktuellt för oss just nu:
*Göra klart inbjudningskorten (de ska skickas i februari)
*Diskutera meny med restaurangen och även stämma av lite andra saker, ex. vad exakt som ingår i kuvertavgiften och hur mycket det kostar om vi vill göra tillägg
*Leta rätt på och boka florist, frisör och sminkös
*Boka flyg och boende till bröllopsresan
*Eventuellt träffa vår fotograf (vän till min blivande) och diskutera vad för typ av bilder vi vill och och kanske provfota lite
*Besöka brudbutiken där jag köpte min klänning och se om de fått in några fina skor (jag får skor på köpet men de hade inget fint inne senast)
*Hitta någon som kan sjunga och/eller spela på vigseln
Det känns helt överkomligt, inte alls stressigt.
Om ni har en rastaurangskola nära så ställer de gärna upp ganska billigt med att servera, de behöver ju få träna sig
Idag känner jag mig lite lugnare med toastmaser frågan. Min sambo har 2 kandidater, så jag överlämnar det till honom.. Allt annat står ju på mig typ.. haha
Nejdå, han engagerar sig om jag frågar, men annars litar han på min smak och stil.
Min syster håller på att tillverka några olika inbjudningskort, så nu gäller det bara att bestämma sig hur de skall se ut! Sen har jag tittat på klänning till min dotter idag, och har nog hittat en på ebay jag vill köpa. Och skulle jag ångra mig gör det inte så mycket då den kostar ca 200 kr..
Imorgon skall hotellrum och frisör bokas.
Och på onsdag ska jag prova brudklänning..
Puh.. efter veckan kommer det nog kännas lite mindre panikartat!
Jag har drömt mardrömar flera gånger nu om bröllopsdagen.. Det är hela tiden något jag inte har klart och alltid är det ett par timmar kvar till vigseln...!
När har ni andra tänkt att ha OSA?? Tänkte sätta 1 maj kanske.. det borde väl bli lagom?
Ja vi ska ju gifta oss 30/6 då.. så kanske ska fråga hur långt innan har ni andra satt eran OSA på inbjudningarna??
Vi gängar oss den 16 juni.. Sista osa 1 april och inbjudningarna ska ut i början av februari :) dom har 2 månader på sig, vi har 2,5 månad efter osa :)
Gifter oss 8 juni, OSA 10 april och inbjudningarna landar i gästernas bredlådor på Alla Hjärtans dag
oh! få inbjudningskorten den 14 februari p åalla hjärtans dag - helt perfeskt ju! =)
dock så är jag fortfarande på jakt efter något tryckeri som kan ordna med laserutskärning a la bilden som jag laddat upp i mitt tidigare inlägg...men förgäves...
Så får se när jag har mina kort...
hur lång tid tar det att få "vanliga" kort producerade och trycka egentligen? 2-3 veckor?
Risken finns ju dock att flera inbjudna tackar ja først och sen tvingas avboka i sista minuten før att det dyker upp något (ex inte får ledigt), och då står man ændå dær med tomma platser man måste betala før. Vi har før øvrigt också ett minimiantal som vi måste komma upp i, fast vi resonerar som så att om det blir lite færre æn det så ær det inte hela værlden. Vi skulle ju ændå betalat før fler om alla inbjudna kom :)