• Elinhyden

Brud juni 2012! Någon mer? :-)

Hej 30 juni 2012 byter jag och min kärlek ringar, någon som är i ungefär samma tid? kram

• Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)
  • gbg2012
    Miss Svensson skrev 2012-01-06 19:38:11 följande:
    Jag har inte haft nån stress eller panik innan, men nu börjar jag känna att det är dags att sätta fart!!

Det som är klart är eg bara kyrkan, fotograf, solist i kyrkan.. Vi hade ju bokat ställe för middag/fest, men så gick restaurangen i konkurs!!!! Varför just nu??
    Men det är antagligen nya ägare pågång som kan ta över vår bokning, men jag vill ju veta det så snart som möjligt så jag kan få gjort inbjudningskorten då många gäster reser långt och behöver boende också... suck.. jaja får hoppas de hör av sig nu till veckan..
    Och skall vi inte vara på den rastaurangen, kommer det bli lokal och catering, och då blir det genast mycket mer jag behöver ordna med också...

Klänning ska jag prova till veckan, vet på ett ungeför vad jag är ute efter. Ringar håller vi på att prova ut, (har lite svårt att bestämma mig), så åker hellre 2 ggr extra och provar än en gång för lite.

Frisör skall också bokas i veckan.

Så utöver festlokal är väl toastmaster/madame det jag är mest fundersam över just nu.. Och sen vill jag ju att man ska göra den roligaste festen ever.. Och vad är då ingridienserna för att det skall lyckas!!???

Vad har ni för planer till festen??

Det som är minst jobbigt att leta och inte kunna bestämma sig för är resan.. Det är bara ett nöje!!
    vad jobbigt! Hoppa det löser sig och blir bra! 

Viktigt tror jag är att välja bra toastmaster för det är de som håller i festen. Vi ska ha vårt första möte med de imorgon. Vi har två stycken, en kompis till mig och en kompis till min m2b. De har ju lite till uppgift att underhålla gästerna, vi ska imorgon ta upp att de gärna får hitta på lite hemligt spex. Sedan har vi planerat själva att ha en tipspromenad under tiden vi fotas, prisutdelning under middagen och hemliga uppdrag på lappar under tallrikarna(roliga sådana). Sedan kommer vi ha ett rum där gäster kommer kunna fotograferas med en stor guldram. Bildspel under pauserna och efter middagen ett liveband de sista fyra timmarna. 

Ungefär så har vi tänkt. Får se imorgon vad de har för tankar. =)
  • gbg2012

Mindre än fem månader kvar och massor att göra! Hur mycket har ni kvar som gifter er omkring den 2 juni? =)

Imorgon ska vi skicka inbjudningarna med OSA 15 februari. Ha första mötet med våra toastmastrar och göra klart sista på hemsidan(nästan helt klar!) 

I veckan ska vi fixa vigselring(som jag kollat in en gång innan), boka transport, förhoppningsvis ordna sig med solist till kyrkan, prova M2B kläder för första gången.

• blivandeBrud2012
    Imke1977 skrev 2012-01-06 18:03:36 följande:
    No worries. Du har tid på dig. Det är bara jag/vi som är ute väldigt tidigt Själv har jag tre barn och det är inte helt lätt att hinna med allt som ska hinnas då. Speciellt inte när man jobbar heltid, det är sjukdommar å hej å hå. Då är det skönt att börja i tid
    Men du har ju ändå minst 5 månader på dig Så det är grönt. Sånt som du kanske ska kolla med är smink och hår. Jag var och kikade lite på det här med smink igår och blev förvånad att redan en brud hade bokat. Och precis den tiden jag helst ville ha :-/ Så jag skyndade mig att boka. Tydligen är folk tidigt ute! Så kolla sånt så du får det du vill ha.
    Sen bör du kanske börja kika lite på fotograf oxå så du får som du vill även där.
    Men klänning är nog det du ska prioritera högst just nu. Först och främst kan det ta en himla tid att hitta det man vill ha. Gå till en eller flera butiker och prova prova tills du hittar en modell du tycker om. Sen kan du beställa från kina
    tack för ditt svar! =)
    idag ska jag in och prova lite klänningar...för att , precis som du skriver, testa fram en modell som jag gillar, för att sen köpa från Kina. Håll tummarna! :)
  • blivandeBrud2012
    AndroSid skrev 2012-01-06 14:47:12 följande:
    Seså, det är ingen fara, du har tid! Glad
    Var bor du? Vigselförrättare brukar stå på kommunens (?) hemsida, och sedan behöver du bara ringa runt.
    Kinaklänningar kan jag inget om, så där kan jag inte råda.

Inbjudningskort med utskuret mönster? Hur menar du? Kort med stansade mönster, alltså "utgående" mönster?
    kika in på min sida, där ska det finnas en bild på ungefär så jag önskar ha mitt inbudningskort :)
    men som sagt, helt omöjligt att hitta i sverige och jag har ingen aning om vad det kan kosta :/
  • Lommila1

jag hänger också på, vi gifter oss 1.6. Borgerligt med två vittnen. Jag antar att jag har betydligt mindre att planera än alla er andra, men det är ju kul att hänga med iaf:)

• AndroSid
    gbg2012 skrev 2012-01-07 00:48:28 följande:
    Mindre än fem månader kvar och massor att göra! Hur mycket har ni kvar som gifter er omkring den 2 juni? =)

Imorgon ska vi skicka inbjudningarna med OSA 15 februari. Ha första mötet med våra toastmastrar och göra klart sista på hemsidan(nästan helt klar!) 

I veckan ska vi fixa vigselring(som jag kollat in en gång innan), boka transport, förhoppningsvis ordna sig med solist till kyrkan, prova M2B kläder för första gången.

Vi gifter oss den nionde juni.

På grund av omständigheter (toastmastern har varit på resa osv) så kommer vi att ha vårt första planeringsmöte (med toastmaster, föräldrapar och brudfölje) om tre veckor.

Häromdagen fick jag ordnat med en serveringspersonal, men vi behöver i alla fall en till (jag funderar på två till bara för att det ska gå så smidigt som möjligt. Hur många ska ni andra ha, om ni bestämmer det själva?
    Vi ska ha buffé med i alla fall två buffébord, på 60 gäster, som behöver plockas fram till och fyllas på.

Hemsidan är... typ... klar Tungan ute Perfektionisten i mig är inte nöjd, men jag tvingas lite skjuta det åt sidan. Har så mycket annat att göra att det faktiskt får vara som det är, om jag inte grips av plötslig inspirationslusta.

Vi har typ 25 inbjudningar eller något i den stilen kvar att dela ut, och kanske 20 av de behöver skrivas namn på och lackas ihop. Dock jobbar sambo (som skriver o fixar inbjudningarna) rätt mkt just nu, så vi får se när det kan klämmas in... Med tanke på att vi har OSA 9 mars vill jag ändå få iväg de så snart som möjligt.

Ringar och sådant är klart, transport är lite virrigt, sambo har iaf en idé om sina kläder och solist blir en ur brudföljet (även om vi bara måste komma på något åt henne att sjunga också...).
    blivandeBrud2012 skrev 2012-01-07 08:18:30 följande:
    kika in på min sida, där ska det finnas en bild på ungefär så jag önskar ha mitt inbudningskort :)
    men som sagt, helt omöjligt att hitta i sverige och jag har ingen aning om vad det kan kosta :/
    Jag kommer inte in i ditt galleri...
  • blivandeBrud2012

AndroSid: här kommer en bild!
    det är denna bild som jag sett (på en brittisk sida) som jag blivit inspirerad av...men hittar INGEN i sverige som kan ta fram liknande kort :(

!
  • CarolineJohan

16 JUNI!

Har hängt runt här på BT en vecka och bara gottat mig i vad alla skriver, men nu tyckte jag att det var dags att få vara med! =) Det är ju sååå kul och ganska sjukt att all vaken tid går till att tänka på bröllopet! Hur ska detta bli längre fram? Börjar jobba på måndag så då måste jag försöka att fokusera på det! =) Även om det blir otroligt svårt! =)

För oss är det svåraste att hitta en som kan sjunga/spela gitarr på vigseln. Visst man kan säkert googla och hitta någon, men vi vill gärna att det ska vara någon som passar oss, gärna någon vi känner, men det finns ingen... Eller har frågat två olika, men båda hade annat för sig... Åh... Ser ju det hela framför mig och vill så gärna ha en Winnerbäck sitta där!

Annars går planerna bra! 

• aniara
    gbg2012 skrev 2012-01-07 00:48:28 följande:

Men oj, varför ska ni ha OSA så tidigt? Vi gifter oss 30 juni och tänkte ha OSA 10 maj. Vi har ganska många på gästlistan som inte jobbar vanliga kontorstider och som måste ansöka om ledigt. De kan omöjligt få (och ge oss) besked om de beviljas ledigt redan i februari.
Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)