• Elinhyden

Brud juni 2012! Någon mer? :-)

Hej 30 juni 2012 byter jag och min kärlek ringar, någon som är i ungefär samma tid? kram

• Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)
  • Imke1977
    AndroSid skrev 2012-01-09 19:26:27 följande:
    Oj, kan du göra bordsplaceringen redan?
    Jag kommer inte att göra våran förrän OSA:t har gått ut...
    Jag måste nog iallafall börja lite. För hon som ska göra festhäftena vill ha allt typ nyss :-/ Vi skickar ut inbjudningarna i mitten av februari. Men vi har redan skickat ut en save the date. Så vi vet rätt mycket av vilka som kommer och inte. Inte helt 100 såklart. Men nästan. Så vi kan kanske börja lite lätt tänkte vi.
  • Imke1977

Just det! Sen ska vi skriva något om alla gäster. skitsvårt.... :-/

• Miss Svensson
    camillaasell skrev 2012-01-09 16:25:55 följande:

Hej,

Blev lite nyfiken när du sa att restaurangen gått i konkurs, vart är det någonstans?

Jag har nämligen bokat boende på på ett ställe som gått i konkurs men som tur var så tar en person över som ansvarar för de andra boendet. Så det blev hur bra som helst ändå :)

tessiej skrev 2012-01-09 15:31:48 följande:

Hej. Vi gifter oss i slutet av juni :) Datum är inte riktigt spikat men blir det som vi vill så gifter vi oss 30/6. Vi har fått tänka om lite grann i planeringen eftersom att restaurangen där vi tänkt ha middag samt vigseln för närmaste släkten har gått i konkurs. Tydligen är det en ny ägare på gång men vi vågar inte chansa.. så nu har vi istället bestämt oss för att ha middagen på svärföräldrarnas baksida. Slå upp ett stort partytält och hoppas på fint väder! Skulle vädret vara väldigt dåligt så har vi bokat bygdegården i den byn där svärföräldrarna bor så då håller vi till där istället. Vi ska på torsdag träffa cateringfirman och gå igenom menyn. Firman har sitt kök i bygdegården/skolan så det känns smidigt.

Först när jag började läsa så tänkte jag att det var mitt inlägg, för vi har precis samma situation.. Skitjobbigt, men vi kommer nog hyra in oss i en annan lokal och ta catering istället.. Det är nya ägare på gång här också, men man vet ju aldrig.. :-/ Men vill ju inte stå där sen i Maj och - nej tyvärr...
  • OlofssonMartina
    FelizLane skrev 2012-01-09 19:43:54 följande:
    Någon som har tips på vad man kan ha för potatis? Vi ska nog ha fläskfile kryddad på något vis... Wiskeysås våran egen.. Tycker det känns lite tråkigt med potatisgratäng... Men, ja? Någon med bra tips?
    Vi kommer ha fläskfile, potatiskakor typ.. kommer riva ner potatis, morötter m.m. och sedan göra små kakor i en muffinsplåt. Har inte lyckats få det perfekt ännu, men har 5månader på oss att öva! sedan kommer vi ha rödvinssky, mintgele och något grönt också.. kanske sparris!
  • camillaasell
    Miss Svensson skrev 2012-01-09 20:57:00 följande:
    tessiej skrev 2012-01-09 15:31:48 följande:

Hej. Vi gifter oss i slutet av juni :) Datum är inte riktigt spikat men blir det som vi vill så gifter vi oss 30/6. Vi har fått tänka om lite grann i planeringen eftersom att restaurangen där vi tänkt ha middag samt vigseln för närmaste släkten har gått i konkurs. Tydligen är det en ny ägare på gång men vi vågar inte chansa.. så nu har vi istället bestämt oss för att ha middagen på svärföräldrarnas baksida. Slå upp ett stort partytält och hoppas på fint väder! Skulle vädret vara väldigt dåligt så har vi bokat bygdegården i den byn där svärföräldrarna bor så då håller vi till där istället. Vi ska på torsdag träffa cateringfirman och gå igenom menyn. Firman har sitt kök i bygdegården/skolan så det känns smidigt.

Först när jag började läsa så tänkte jag att det var mitt inlägg, för vi har precis samma situation.. Skitjobbigt, men vi kommer nog hyra in oss i en annan lokal och ta catering istället.. Det är nya ägare på gång här också, men man vet ju aldrig.. :-/ Men vill ju inte stå där sen i Maj och - nej tyvärr...
    Är det Furursunds värdshus?
  • Imke1977

Vi trodde vi hade buffén klart för oss. Men nu vet vi inte. Stället vi skulle handla från verkar... vet inte. Ingen som vet något om stället och sådär. Och jag har ingen lust att köpa mat för massa tusenlappar och så är det inte gott.

Så det lutar åt att vi nöjer oss med fläskfilé, kycklingfilé, potatisgratäng, ett par olika såser, sallad, smör och bröd. Och kanske något annat plock till. Detta från ett ställe vi vet är bra. Inte så mycket buffé kanske men gott iallafall

• tessiej
    camillaasell skrev 2012-01-09 16:25:55 följande:

Hej,

Blev lite nyfiken när du sa att restaurangen gått i konkurs, vart är det någonstans?

Jag har nämligen bokat boende på på ett ställe som gått i konkurs men som tur var så tar en person över som ansvarar för de andra boendet. Så det blev hur bra som helst ändå :)

det är i Umeå. 5knop heter restaurangen..
  • eosinmimmi

Hur tänker ni ang hur många som kommer av inbjudna gäster: Hur många brukar komma?
    Ska man kanske bjuda några extra?

• gbg2012
    eosinmimmi skrev 2012-01-10 22:24:08 följande:

Hur tänker ni ang hur många som kommer av inbjudna gäster: Hur många brukar komma?

Vi måste betala för minst 50 gäster och har därför valt att bjuda 65. Att några inte kan komma ska man nog räkna med. Men inte i budgeten, det är säkrast. Vi har en budget för 65 gäster men vet säkert att minst tre gäster inte kommer, förmodlingen blir det nog några fler som inte kan. 
  • Juni 2012
    eosinmimmi skrev 2012-01-10 22:24:08 följande:

När min m2b fyllde jämnt bjöd vi 60 varav 40 kom.

Det man kan räkna på:
    Ju längre bort gästerna bor, destå mer bortfall.
    Är det närmsta familjen och släkten eller mer "ytliga" bekanta/avlägsen släkt?
    Har många av gästerna barn? Dvs kan de få problem med barnvakt/sjuka barn, m.m.?
Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)