• Elinhyden

Brud juni 2012! Någon mer? :-)

Hej 30 juni 2012 byter jag och min kärlek ringar, någon som är i ungefär samma tid? kram

• Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)
  • Pernillaaa
    Imke1977 skrev 2012-01-10 14:11:20 följande:
    Vi trodde vi hade buffén klart för oss. Men nu vet vi inte. Stället vi skulle handla från verkar... vet inte. Ingen som vet något om stället och sådär. Och jag har ingen lust att köpa mat för massa tusenlappar och så är det inte gott.

Så det lutar åt att vi nöjer oss med fläskfilé, kycklingfilé, potatisgratäng, ett par olika såser, sallad, smör och bröd. Och kanske något annat plock till. Detta från ett ställe vi vet är bra. Inte så mycket buffé kanske men gott iallafall
    Om ni är osäkra, kan ni inte be att få en provmeny? :)
    Det har jag tänkt be om ifall det falerar med den tänkta matlösningen och jag tvingas ta till catering. Även om man hört bra så vill jag gärna provsmaka innan så man faktiskt vet :).
  • Imke1977
    Pernillaaa skrev 2012-01-10 23:34:50 följande:
    Om ni är osäkra, kan ni inte be att få en provmeny? :)
    Det har jag tänkt be om ifall det falerar med den tänkta matlösningen och jag tvingas ta till catering. Även om man hört bra så vill jag gärna provsmaka innan så man faktiskt vet :).
    Jo vi gjorde det. Och fick till svar att det kunde han inte lova. Och att få fram en sådan meny till 2 personer var svårt :-/ KOnstigt svar anser jag.... Det borde väl vara fler som vill provsmaka menyn till sitt bröllop. Eller är jag ute och cyklar?
  • georgialee
    Imke1977 skrev 2012-01-11 08:56:03 följande:
    Jo vi gjorde det. Och fick till svar att det kunde han inte lova. Och att få fram en sådan meny till 2 personer var svårt :-/ KOnstigt svar anser jag.... Det borde väl vara fler som vill provsmaka menyn till sitt bröllop. Eller är jag ute och cyklar?
    VI fick också det svaret eller mer "vem ska betala för den provsmakningen då? Ni eller vi? Det tar faktiskt lika mycket tid och arbete att göra en provsmakning för två som det gör för 80" BS tänkte vi och valde en annan catering firma. 

Vi har även fått svaret att vid bröllop kan man räkna med 5% bortfall, vid födelsedag, dop osv. brukar det vara mer. Men dessa siffror är ju absolut inte fakta utan vad olika cateringföretag svarat oss. 
  • gbg2012
    georgialee skrev 2012-01-11 14:33:39 följande:
    VI fick också det svaret eller mer "vem ska betala för den provsmakningen då? Ni eller vi? Det tar faktiskt lika mycket tid och arbete att göra en provsmakning för två som det gör för 80" BS tänkte vi och valde en annan catering firma. 

Vi har även fått svaret att vid bröllop kan man räkna med 5% bortfall, vid födelsedag, dop osv. brukar det vara mer. Men dessa siffror är ju absolut inte fakta utan vad olika cateringföretag svarat oss. 
    Oj är det inte mer än 5 %! jag har hört runt 10-15 % bortfall.  Det är så olika det där. =)

Vi vet redan att tre personer inte kommer och det är 5 % av gästerna, tror det blir några till som inte kan.  
  • Pernillaaa

Vill man ha kunder så borde man kanske vara liiite mer hjälpsam än så. Löjligt svar och jag tycker ni gjorde helt rätt i att byta firma.
    Jag har inga problem med att betala för en provmeny, tycker det är självklart. Men ska det vara en sådan attityd kan det faktiskt kvitta, ofta finns det ju flera firmor att välja på :).
  • Imke1977

Jättekonstiga svar tycker jag. Är man en cateringfirma som ska servera på stora grejjer som bröllop så tycker jag det borde vara självklart att man får provsmaka menyn. man lägger ju ut massor med pengar. Och då har man ingen lust att upptäcka att man köpt äcklig mat för dom tusenlapparna :-/ Sen om jag måste betala för provsmakningen så är det helt okej för mig. bara jag får göra det. Men jag tycker dom borde stå för det faktiskt.

Samma sak är det ju med tårta anser jag. Det ska man få provsmaka.
  • FelizLane
    OlofssonMartina skrev 2012-01-10 06:21:23 följande:
    Vi kommer ha fläskfile, potatiskakor typ.. kommer riva ner potatis, morötter m.m. och sedan göra små kakor i en muffinsplåt. Har inte lyckats få det perfekt ännu, men har 5månader på oss att öva! sedan kommer vi ha rödvinssky, mintgele och något grönt också.. kanske sparris!
    Funderade också om man kunde ha gjort på någotvis i muffinsformarna.. Tåls ju att tänka på! :D 

Nu har jag en annan fråga tjejer! ;D Bordsdekoration, jag kommer ha olika färger av rosa. Funderar på om jag ska ha stolsrosetter, men då är frågan riktigt rosa, nästan cerice eller ljust rosa. Kommer ha en löpare på mitten av borden som är ljuust rosa, med skimmer i det är en tapet. Kommer även ha rosa rosor, ljusare variant, pioner, vit syren, samt nejlikor i någon rosa variant.

Eller ska jag skippa rosetterna? Vad tycker ni, blir det to much? 
  • Emma84

Här har ni en som gifter sej 2 juni 2012! Glad
    är det någon mer än jag, som börjar känna sej aningens stressad? Eller har ni hunnit superlångt i planeringen?

Musik på festen, ska ni ha band eller DJ?

• gbg2012
    Emma84 skrev 2012-01-12 16:01:17 följande:
    Här har ni en som gifter sej 2 juni 2012! Glad
    är det någon mer än jag, som börjar känna sej aningens stressad? Eller har ni hunnit superlångt i planeringen?

Musik på festen, ska ni ha band eller DJ?
    samma datum som vi!! =)

Ja visst det är inte långt kvar, börjar bli lite stressad ja!

Vi ska ha ett liveband hela kvällen, har hört mycket bra om de så känns bra. De mailade idag vad vi vill ha för låtar så ska sätta ihop lite låtar ikväll!  
  • AndroSid
    FelizLane skrev 2012-01-12 09:50:21 följande:
    Funderade också om man kunde ha gjort på någotvis i muffinsformarna.. Tåls ju att tänka på! :D 

Nu har jag en annan fråga tjejer! ;D Bordsdekoration, jag kommer ha olika färger av rosa. Funderar på om jag ska ha stolsrosetter, men då är frågan riktigt rosa, nästan cerice eller ljust rosa. Kommer ha en löpare på mitten av borden som är ljuust rosa, med skimmer i det är en tapet. Kommer även ha rosa rosor, ljusare variant, pioner, vit syren, samt nejlikor i någon rosa variant.

Eller ska jag skippa rosetterna? Vad tycker ni, blir det to much? 
    Ska du ha stolsöverdrag?
    Jag personligen tycker att det kan se lite "naket" ut med bara stolsrosetter utan några överdrag, så om du inte ska ha överdrag hade jag skippat rosetterna. Med vita överdrag så hade jag använt rosetterna, då i ljust rosa för att inte bryta av allt för mycket - jag tycker att det blir finare om man låter de där riktiga färgklickarna vara exempelvis blommor eller vaser. Man ska ju inte kolla på stolsryggarna utan ta in hela helheten, så att säga Flört
Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)