• Elinhyden

Brud juni 2012! Någon mer? :-)

Hej 30 juni 2012 byter jag och min kärlek ringar, någon som är i ungefär samma tid? kram

• Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)
  • thean

Hejsan! Vi gifter oss den 2:e juni här med!

Vi har bokat/fixat:
    -kyrka
    -lokal
    -kock (kollega till blivande mannen)
    -bartender & serveringstjejer
    -vita dukar, tygservetter och bordsdekoration
    -pratat med florist (min kompis) och bestämmt ung hur buketten ska se ut =)
    -beställt klänning med stort K! Bet handpenning (det var inte alls meningen att hitta den, vi skulle bara kika lite o POFF så hängde MIN klänning där!)
    -Bokar frisör som även sminkar mig (kompis där med, tur jag har! ska dock köpa en del smink själv)
    -Köpt tyg till stolsöverdrag
    -skor till mig!

Jag letar/söker:
    -Rosa tyg som löpare och som knytband till stolarna
    -Ev ett band alt trubadur... eller eg så har vi två alternativ det är mer om budgeten rymmer detta!
    -fotograf
    -Tjejernas kläder och skor
    -Mannens kläder och skor
    -The ring!

Men blir just nu mest stressad över dessa inbjudningskort som jag tagit på mig att göra... jag glömde visst att jag inte är proffs på kort! gahh!

• Imke1977

thean: Oj vilken tur du har med både kock och frisör/make Här kommer det kosta en del pengar. Känner ingen som gör sådant tyvärr. Vad har ni för budget och hur många gäster blir ni?

• Imke1977

Tips tips tips föresten! Bröllopsklänningar eller ja... allt som har med bröllop att göra. Ebay!!
    finns SJUKT vackra klänningar för under 1000 lappen. Kolla dock storbritannien eller tyskland. Från USA kan det tas i tullen, icke bra.

• Nikkita

30/6 2012 här oxå Glad

Vi är klara med:
    Heleneholm slott (vigsel/middag/fest) 
    Klänningen (som blev mkt dyrare än tänkt då jag bara snubblade över den perfekta i butik) Flört
    Tema (lila/vitt/grönt)
    Gästlista & bordsplacering (om alla kommer)
    Tärnor & bestman
    Organzapåsar (med något i till gästerna)
    Smink (fixar en vän som är makeup artist)
    Naglar (franskmanikyr fixar syrran på mina egna naglar)
    Såpbubblor
    Extentions (till frisyren jag vill ha eftersom jag har för kort hår)

Håller på att fixa: 
    Har kontaktat vigselförrättaren som hade vårt datum ledigt & väntar nu på ytterligare kontakt
    Har 2 fotografer som jag väljer mellan
    Ska hyra en "Dj in a box" 
    Planerar hur inbjudnings/placeringskorten ska se ut
    Letar efter en ring som passar till förlovningsringen
    Ska hitta en bra florist (vet hur jag vill ha buketten)

• Elinhyden

Tjena tjejer !! Roligt att så många hängde på min tråd Perfekt om vi kan hjälpas åt och tipsa varandra !! Själv fick jag hem paket från panduro förra veckan så jag har klippt och klistrat och första inbjudningskortet är klart känns skit kul!!

• Imke1977
    Elinhyden skrev 2011-10-03 14:09:31 följande:
    Tjena tjejer !! Roligt att så många hängde på min tråd Perfekt om vi kan hjälpas åt och tipsa varandra !! Själv fick jag hem paket från panduro förra veckan så jag har klippt och klistrat och första inbjudningskortet är klart känns skit kul!!
    Åh va skoj! Jag har oxå alla grejjer hemma för det. Nu fattas bara tid att sätta mig och pyssla. ska bli skoj faktiskt   Har du nån bild på inbjudningskortet hur det blev?

Jag tar jättegärna emot tips och idéer på dukning. Vi ska ha lila och vitt tema. Och när jag kikar runt så blir jag helt snurrig och kan inte bestämma mig. Och ibland vill man ha allt så det kan säkert lätt bli för mycket. hihi
  • lenalong

hallå tjejer!

Vi gifter oss den 16 juni!

Det som är fixat:
    Kyrka och lokal till festen+dit vi ska för att dansa efter middagen.
    Fixat en duktig sömmerska som ska sy klänningen (helt efter mina ideér!) + underklädeskorsett som hon syr nu o snart skall prövas!!
    Ringarna fick vi hem förra veckan
    Frisör bokad
    Likaså fotograf (min svåger)
    Save the date är skickade, inbjudningskorten håller jag på med då o då när andan faller på :)
    Catering i stort sett klar, vi skall bara bestämma oss för vem som skall få uppdraget. Blir en vigselmiddag a'la 50-tal med lyxiga hamburgare och läckra tillbehör
    Tårtan är fixad, kommer baka delar av den själv o få hjälp av min bror konditorn att dekorera. Ska bara göra några provbakningar så jag är garanterat säker på innehållet. Men har en favorit med kladdkaksbotten o apelsin som blir grunden. Tur att man kan baka i förväg o frysa..
    Smink fixar jag själv.
    Blomdeko gör min mor till festborden, buketten ska hon o ja hjälpas åt med tror jag (om jag hinner)
    Bil från kyrkan blir min egna Mustang 65:a som bror nr 2 kör :)

Ska fixas:
    dukar o servetter
    Små askar som jag dekorerar själv (har börjat) där gästens namn skall stå till bordsplaceringen. I askarna ska det ligga små chockladhjärtan som jag även de ska göra. Har redan börjat pröva fram recept till dem oxå, en variant med mörk choklad fylld med whisky/kaffe o chokladmousse o en ljusare variant som ja ännu inte fixat klart receptet på. Tänker dekorera dem med ätbart guldpulver så det går i färgtemat: Guld, vitt, grönt med inslag av lite blått o rosa..
    Min sambos kläder är hittade men inte köpta.
    Våra barns kläder, till sonen (4år) köper vi o till min dotter (2år) ska jag sy.
    Skor till hela gänget.
    Etc etc :)

Har ju massor kvar som skall fixas! Men det är skönt att börja långt i förväg eftersom jag vill göra mycket själv!
    Folk tycker att jag är knäpp o en bridezilla som redan börjat, men jag tycker att det är bättre att greja under lång tid än få panik i slutet. Dessutom är det skönt med en inte allt för stor budget att köpa hem de "dyra" grejerna redan nu, o inte spara på det i budgeten o sen märka att pengarna inte räcker till..

• scochjt

Satt och knåpade lite med inbjudningskorten igår, så nu har vi bestämt hur dom ska se ut :) Känns skönt att börja lite med det! Den 22:a oktober ska jag prova klänning.

• Charlie13
    Fiaa skrev 2011-09-28 14:01:42 följande:
    Hej hej!
    Vi gifter oss också den 16 juni! Vi gifter oss här hemma i Kiruna, risken finns ju att det är någon snöhög kvar här-och-där och att träden inte slagit ut! Men det får vi ta ;) Huvudsaken är att vi blir Man och Fru Sterner ;)

Vi har bokat kyrka, festplats, frisör änsålänge.. Börjat kolla upp olika priser på catering OCH så har vi skickat ut "SPARA DATUMET" - kort också här i dagarna :)
    Hej! Vi ska också gifta oss i Kiruna men i juli 2012! :)
  • Fiaa

Charlie13 : va kul! :) bor ni här i stan eller? Ni kommer ju få ha full sommar iaf ;) hehe

Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)