• Elinhyden

Brud juni 2012! Någon mer? :-)

Hej 30 juni 2012 byter jag och min kärlek ringar, någon som är i ungefär samma tid? kram

• Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)
  • saxomanix

Vi gifter oss också den nionde juni

Done:
    Bokat kyrkan (o. ordnat med prästen eftersom vi tar med oss vår egen präst)
    Bokat festlokal
    bokat DJ

Bestämt toastmaster
    Bestämt tärna

preliminär bokat fotograf
    reserverat mini-honeymoon

beställt och fixat inbjudningskort som går ut i november (vi har en del gäster från hela europa det är därför vi skickar dem så tidigt)
    Köpt klänningen & skor
    Köpt ringarna
    börjat ordna med musiken i kyrkan

Jag har en jätte viktig och tuff exam i april - försökar ordna med det mesta NU för att slippa bry mig just då!

Gäster: ca 65
    Budget: max 100 000

• Imke1977

Saxomanix:  Ja här är det tre barn, jobb som innebär utlandsresor och ja.... det är inte lätt att hinna med allt när man är så trött så man nästan dör när kvällen kommer heller.
    Så jag kör efter samma filosofi som du. Göra klart så mycket som bara går så tidigt som möjligt!

• Imke1977

Såhär ser iallafall min klänning ut. Det är en Romantica Pure klänning. Blev kär i den på en gång jag satte på mig den
  • saxomanix

@imke: jopp, dessutom massor med dokumenter som måste fixas och parallel jobsökande :) too easy, too boring :)

här kommer min klänning, det här är tyvärr den enda bilden som jag har och man ser ju inte seärskild mycket..

jo glömde att vi redan tittade efter nån fin veteranbil. M2b kommer hyra frack eller cut, vi får se...

• Imke1977

Ser superfin ut det jag ser Snyggt med band i midjan. Sånt gillar jag

Just nu jagar jag priser på på bröllopstårta och catering till buffén. City Gross (30 kr/bit och 5 kr extra per ros man vill ha ex)  och Ica maxi 35-45 kr / bit för allt) är dom som ligger bäst till just nu för tårtan. Buffén vet jag inte ännu...
    Jagar bra  pris för håruppsättning och makeup oxå. Jag vill gärna ha allt i ett så jag slipper ränna på fler ställen på dagen D.

Fotograf är så gott som ordnat nästintill gratis av en kompis kompis. Filmning av bröllopet och under middagen ska min bror göra.

• Fishkiss

Vi gifter oss den 23 Juni 2012

• gbg2012

Vi gifter oss 2 juni 2012 som många här. =)

Vi har bokat festlokal, kyrka, bestämt budget och gästlista, köpt brudklänning, underkjol och skor. Bestämt tärnor och marshalkar och väntar på besked på den andra toastmaster. Vi väntar på besked från en präst vi vill ha om han kan det datumet.

Vi har påbörjat inbjudningskort och placeringskort, vi vet hur de ska se ut och vilket material vi behöver. Borde lägga upp så man kan få lite feedback! =)

• Pernillaaa

Hej hej alla blivande! :)

Jag ska också gifta mig i juni, närmare sagt den 30:e.

Har hittills bokat lokal och kyrka, beställt alla ringar (vi byter ut våra förlovningsringar också.), bokat fotograf och transport. Menyn är väl nästan klar, ska justeras lite. Inbjudningskorten är klara och väntar på att få skickas iväg. Material till dukning och placeringskort är påbörjat :).

Värdparet är utvalt och dom har accepterat och tog genast på sig massa ärenden, guuud så skönt med någon som redan gått igenom detta och vet vad vi bör tänka på.

Klänning var jag iväg och provade i måndags men blev inte riktigt nöjd med något utav de jag testade men jag har ju bara börjat sååå ;).

• Imke1977

Pernillaaa: Har ni bokat catering redan alltså? Det vore ju superskönt om man kunde göra sådant redan nu Alla jag pratar med säger att vi är såååå ute i god tid. Men det känns inte så.. Helst vill man ju slippa slita hund sista månaden utan känna att man har koll på det mesta ändå.

Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)