• Elinhyden

Brud juni 2012! Någon mer? :-)

Hej 30 juni 2012 byter jag och min kärlek ringar, någon som är i ungefär samma tid? kram

• Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)
  • Pernillaaa
    Imke1977 skrev 2011-09-29 11:38:18 följande:
    Pernillaaa: Har ni bokat catering redan alltså? Det vore ju superskönt om man kunde göra sådant redan nu Alla jag pratar med säger att vi är såååå ute i god tid. Men det känns inte så.. Helst vill man ju slippa slita hund sista månaden utan känna att man har koll på det mesta ändå.
    Tja på sätt och vis.
    Min syster äger och driver en del stora ställen i Oslo.
    Bad henne om lite förslag på hur jag kunde lägga upp menyn och vad man kunde tänkas ha för mat.

Helt plötsligt så har hon tagit över allt! Hon tar med egna kockar och serveringspersonal och ordnar med maten och det som hör till.

Men jag hade nog faktiskt varit ute i god tid i vilket fall som helst. Just för att kunna få det man vill och ingen hunnit före :).
    Jag tycker man behöver ha god tid på sig för att inte behöva stressa sönder sig inför det stundande bröllopet :). Men det är ju bara som jag tycker, finns många som fixar det på kort tid och dom beundrar jag.
  • katarinarask
    Imke1977 skrev 2011-09-29 10:26:39 följande:

Såhär ser iallafall min klänning ut. Det är en Romantica Pure klänning. Blev kär i den på en gång jag satte på mig den
    Den var väldigt lik min Skrattande
    Gifter mig 2 juni-12
  • katarinarask

2 juni
    och har köpt klänning
    toastmaser fixat (ska ha två)

annars har vi inte kommit längre. Problem med lokal. Ska iväg till helgen och titta på en igen.

Vad hade ni gjort.
    Gifta mig i kyrkan på min ort, åka två mil bort och ha festen i ett folketshus
    Fördelen: nära hem för barnen och barnvakten. Behöver inte fixa hundvakt då barnen och barnvakten åker hem tidigt på kvällen. Finns allt

Nackdelen: Ett folketshus som verkligen ser ut som ett folketshus, inte så mysigt. Ligger mitt i ett samhälle med hus runt omkring, inte så fint på utsidan.

Gifta mig i en kyrka som ligger i en ort där jag blivit uppväxt, ha festen där i en lada

(inte min dukning, detta är ett annat bröllop som jag lånat bilden av, bara så ni ser på ett ungefär hur ladan ser ut)
    Fördelen: Dans och där man äter ligger i två skilda rum. Bra tycker jag ifall inte alla vill dansa utan vill sitta i lugn och ro och samtala. Kan nog bli väldigt mysigt. Ligger avskilt.

Nackdelen: Barnen kan inte sova hemma utan får sova hos sin farmor och farfar med barnvakten. Måste hitta hundvakt. Köket ligger i en byggnad bredvid. Kanske är lite lågt i tak, rädd för en instängd känsla.

(jag har tänkt att klä stolarna med knoppa lakan och vira myrgröna kring stolparna)

• Evidence

2:e juni här

Lokal, kyrka, antal gäster, fotograf, brudens skor, kostym, frisör, sminkös, florist, tema och tårt-toppen klart såhär långt.

Har gjort en chansning och beställt klänning från Milly Bridal men börjar redan bli orolig att jag gjort ett misstag (bara gått en vecka sedan beställning)

Evidence
  • Imke1977

Katarinarask: jag gifter mig oxå 2 juni 2012. hihi. Har du bild på din klänning? Älskar att titta på brudklänningar
    Superfin lokal. VI gifter oss i något som heter Soldathemmet i Gävle. Kyrkan ligger vägg i vägg med lokalen. Plus att allt ligger centralt i staden så det är lätt att ta sig. Smidigt tyckte vi

En helhetsbild på lokalen och kyrkan.

Lite bilder på festlokalen

• Imke1977

Evidence: Varför tror du att du gjort ett misstag om klänning?

• katarinarask

Imke1977: vad fin lokal och kyrka också för den delen
    Hur många gäster kommer ni att ha?

Vi kommer att ha runt 100, därav svårt med lokal Rynkar på näsan
    Vilken lokal tyckte du var finast som jag la upp?
    Vill helst inte lägg upp bild på klänningen (rädd att min blivade make ser) , har ingen heller för den delen. Köpte den begagnad. Men den är väldigt lik din också en Pure bridal By Romantica.
    Har din stenar? Lite svårt att se på bilden.
    Min har broderier precis som det ser ut som din har eller om det är stenar din har?

• Imke1977

Jo det är stenar i tror jag. Lite glitter sådär Vi har räknat på 70 st gäster när vi gjort budgeten. Men just nu ligger det på 62 gäster som ska bjudas. Så vi får se vad slutnotan hamnar på.

Jättesvårt med lokal det där. Men den första såg ju stor och öppen ut. Det kan behövas om man är 100 gäster kanske.

• Sara1291
    katarinarask skrev 2011-09-29 12:45:17 följande:
    2 juni
    och har köpt klänning
    toastmaser fixat (ska ha två)

annars har vi inte kommit längre. Problem med lokal. Ska iväg till helgen och titta på en igen.

Vad hade ni gjort.
    Gifta mig i kyrkan på min ort, åka två mil bort och ha festen i ett folketshus
    Fördelen: nära hem för barnen och barnvakten. Behöver inte fixa hundvakt då barnen och barnvakten åker hem tidigt på kvällen. Finns allt

Nackdelen: Ett folketshus som verkligen ser ut som ett folketshus, inte så mysigt. Ligger mitt i ett samhälle med hus runt omkring, inte så fint på utsidan.

Gifta mig i en kyrka som ligger i en ort där jag blivit uppväxt, ha festen där i en lada

(inte min dukning, detta är ett annat bröllop som jag lånat bilden av, bara så ni ser på ett ungefär hur ladan ser ut)
    Fördelen: Dans och där man äter ligger i två skilda rum. Bra tycker jag ifall inte alla vill dansa utan vill sitta i lugn och ro och samtala. Kan nog bli väldigt mysigt. Ligger avskilt.

Nackdelen: Barnen kan inte sova hemma utan får sova hos sin farmor och farfar med barnvakten. Måste hitta hundvakt. Köket ligger i en byggnad bredvid. Kanske är lite lågt i tak, rädd för en instängd känsla.

(jag har tänkt att klä stolarna med knoppa lakan och vira myrgröna kring stolparna)
    vart kan man hitta den här fina lokalen ? :)
  • saxomanix

då visar jag också lite bilder...vi var tvungna att planera om HELA grejen (lokal, kyrkan osv) men jag är rädd nöjd med hur det blev...

festlokalen (kommer dock ha vita stolöverdrag!!!), vi har egen terasse och ett rum till för dansen

Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)