• Elinhyden

Brud juni 2012! Någon mer? :-)

Hej 30 juni 2012 byter jag och min kärlek ringar, någon som är i ungefär samma tid? kram

• Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)
  • Katharina Eriksson

Vi gifter oss 9 juni, har bokat kyrka och lokalen är så gott som klar (åker och kollar en sista vända om två helger). I övrigt är det mesta på planeringsstadiet.. 

• 201206

Här är en till! Närmare bestämt den 2 juni Glad

• sho

Pinsamt att jag skrev fel datum, men ibland är man lite för snabb att trycka på alla tangenter ;) Vi gifter oss på midsommar 22juni :) Vi ha hunnit boka kyrka, lokal, sen ha jag faktiskt hunnit köpa min klänning :)
    Har även börja smått med inbjudningskorten, men de är ju så svårt, vill göra dom själva,men de finns ju så mycket man kan göra :)

Vad ska ni ha för meny, ha ni bestämt er om de ?
    Är de någon som ska ha buffé ? :)

• OlofssonMartina

Vi har bokat festlokal, kyrka (ifall att det är dåligt väder och vi inte kan vara ute), vi har köpt tärnklänningarna, beställt tapter till alla inbjudningskort, vigselprohgram, festprogram och tackkort och sen har vi beställt tårta av min moster, håret på mig ska en kompis fixa, sminket kommer en av tärnornas vänner nog fixa, och sen fotograf har vi antingen en kompis om hon kan komma, annars finns det 2st till som vi känner som jobbar som fotografer! sen har vi väl istort sett planerat det mesta.. så fixar en massa så fort vi har tid!

• Elinhyden

Härligt väldigt roligt att ni hittade min lilla juni tråd Här hemma har vi hunnit med att boka kyrka, boka präst ( en som inte bor här, men han kommer och viger oss ), bestämmt vårt stora bröllops följe, bokat catering, solosångerska + låt i kyrkan, transport från kyrkan, kikat lite på lokaler, men inte bestämt och bokat än , skrivit gästlista och bokat material till att göra inbjudningar, (vart måånga, 124 st inbjudna), håret har jag lite svårt med hur jag ska görs :-S är frisör själv, så jag vet ju precis hur jag vill ha det, men vem är duktig, jag får undersöka har även gått make up utbildning så make gör jag själv mamma o pappa har bokat bröllopsresa vet jag, men jag vet inte var, spännande Bestämmt bukett och lite bordsdekorationer usch vad mycket jag skriver, vad har ni för tips på pyssel?

• tuvali

Vi har bokat catering, men inte bestämt om vi ska ha 3rätters lr buffe. Finns ju fördelar med bägge.
    Vi ska ha ca 70 gäster..både vuxna och barn. 

• sho

Gud vad mycket ni har hunnit göra :)
    Vi blir kring 80 gäster, men vi ha bestämt att göra all mat själv, så de blir en kall skuren buffé som är midsommar inspererad, kommer bli stressigt, men bor i en liten stad där de inte är så lätt att få tag i catring på midsommar..
    & sen så kommer man ju lite billigare undan oxå :)

Håller med Elinhyden, vad ha ni för pyssel tips alla ? :)

• imdelicate
    Elinhyden skrev 2011-09-22 20:09:07 följande:
    Imdelicate : åh vad roligt!!! Då kan vi följas åt och fram till den stora dagen hur långt har ni kommit i planering? Kram Sho: vad roligt för er, hur går planerna? kram
    Vi har bokat kyrka och lokal, och i och med att vi har bokat lokal så har vi också bokat att det är dem som ska stå för maten, jag har köpt min klänning, vi har skrivit gästlistan som består av 150 personer (men inget spikat än, man vet aldrig vad som händer fram tills det är dags att skicka inbjudningar, vi bor just nu i Dublin och träffar många nya vänner osv). Har inte påbörjat något pyssel än, men kikar mycket på internet och planerar. När vi är i Sverige under julen så kommer vi få fullt upp, för då har vi tänkt att bestämma tårta, fixa inbjudningskort, fixa favorboxar osv...
  • minttus

hej, vi gifter oss också i juni,  den 9:e juni. Vi har hunnit med att boka kyrka, lokal, solisten till kyrkan, band och fotograf. Jag tror att jag har bestämt mig för vilken brudbukett jag vill ha.
    Gästlistan är under bearbetning, vi kan ha max 70 gäster i den lokalen som vi har bestämt oss för. Vi har tre egna barn så vi bjuder hela familjer för att våra barn också ska ha sitt livs fest.
    Brudklänningar ska jag prova nu på lördag med syrran som också ska vara brudtärnan.

• My Lindberg

Vi gifter oss också den 9e juni. Har precis nu på morgonen bokat kyrka och festlokal =)
    Gästlistan är i princip färdig, men har svårt att bestämma mig för om jag ska orka göra egna inbjudningskort eller ordna färdiga. Brudklänningen och brudgummens kläder är färdigt men inte resten av brudföljets. Var inne för några dagar sedan hos floristen, men hon skrattade åt mig och sa att det räckte med att beställa några veckor innan!?
    Sånger till vigseln är klart, men vi brottas fortfarande med bröllopsvalsen =)
    Nu börjar alla småfrågor dyka upp, såsom vart får man tag på dukar till alla borden? Hur mycket alkohol bör man räkna med? Vad ska man ha för bordsdekorationer? Och den största frågan just nu - maten. Vi har hittat ett bra cateringföretag som kan fixa i princip allt! Nån som har bra förslag på en lite roligare buffé som inte ruinerar en totalt?
    Lycka till alla brudpar!

Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)