• Elinhyden

Brud juni 2012! Någon mer? :-)

Hej 30 juni 2012 byter jag och min kärlek ringar, någon som är i ungefär samma tid? kram

• Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)
  • Emma84
    gbg2012 skrev 2012-01-12 16:03:44 följande:
    samma datum som vi!! =)

Ja visst det är inte långt kvar, börjar bli lite stressad ja!

Vi ska ha ett liveband hela kvällen, har hört mycket bra om de så känns bra. De mailade idag vad vi vill ha för låtar så ska sätta ihop lite låtar ikväll!  

Spännande!! Svårt med låtar, vad skall ni välja? En viss genre eller lite blandat?
    Vi var först inne på DJ - då vi känner en - men den sista veckan har jag vart inne på att vilja ha ett band. Nu vet jag inte. Vad är vanligast? Å hur fungerar det? Spelar dom tills alla gått hem, eller har dom en viss tid dom är där? Spelar dom under middagen oxå?

Vilken tid är erat bröllop och vilken tid börjar festen efteråt?

• Emma84
    AndroSid skrev 2012-01-12 16:10:17 följande:
    Ska du ha stolsöverdrag?
    Jag personligen tycker att det kan se lite "naket" ut med bara stolsrosetter utan några överdrag, så om du inte ska ha överdrag hade jag skippat rosetterna. Med vita överdrag så hade jag använt rosetterna, då i ljust rosa för att inte bryta av allt för mycket - jag tycker att det blir finare om man låter de där riktiga färgklickarna vara exempelvis blommor eller vaser. Man ska ju inte kolla på stolsryggarna utan ta in hela helheten, så att säga Flört
    Håller med!

Jag har inte haft en tanke på att införskaffa stolsöverdrag? Är det väldigt vanligt att man har? :-O
    Ska ni alla ha det?
  • Emma84

Åh! Har en till viktig fråga till er:
    Tärnklänningen/klänningarna, vem betalar dom? Gör brudparet det eller tärnorna?

Min syster ska vara tärna på mitt bröllop, hon har hittat den här klänningen. Funkar det tycker ni? Eller ska tärnan inte bära någonting vitt?
    Eller "måste" tärnan ha någonting i färgtemat? Vi tänkte nämligen bara ha vitt, silver och möjligtvis lite ljusrosa. Borde tärnklänningen gå i rosa då?

TACKSAM FÖR SVAR! Ni märker ju, jag kan ingenting ;)
  • Juni 2012
    Emma84 skrev 2012-01-12 16:16:11 följande:
    Håller med!

Jag har inte haft en tanke på att införskaffa stolsöverdrag? Är det väldigt vanligt att man har? :-O
    Ska ni alla ha det?
    NIx, inga stolsöverdrag här inte
  • AndroSid
    Emma84 skrev 2012-01-12 16:16:11 följande:
    Håller med!

Ska ni alla ha det?
    Nej, vi ska inte ha det Glad
    Emma84 skrev 2012-01-12 16:23:53 följande:

Min syster ska vara tärna på mitt bröllop, hon har hittat den här klänningen. Funkar det tycker ni? Eller ska tärnan inte bära någonting vitt?
    Eller "måste" tärnan ha någonting i färgtemat? Vi tänkte nämligen bara ha vitt, silver och möjligtvis lite ljusrosa. Borde tärnklänningen gå i rosa då?

Enkla svaret här: Man får göra precis som man vill. Vi har gjort som sådant att vi ger alla i vårt brudfölje 500:- var för att delfinansiera deras kläder. De får sedan lägga till resten och självklart får de behålla kläderna efteråt. Vi har valt att göra på det sättet eftersom vi har ett väldigt speciellt tema och vi ville att vårt brudfölje skulle få chansen att se riktigt bra ut, trots dåligt med pengar.

Tärnklänningen måste inte gå i färgtemat och om du vill så är det klart att hon kan ha något vitt - klänningen på bilden är ju inte helvitt så iaf jag tänker inte "brud" när jag ser den.
  • Emma84
    AndroSid skrev 2012-01-12 16:27:48 följande:
    Nej, vi ska inte ha det Glad
    Emma84 skrev 2012-01-12 16:23:53 följande:

Enkla svaret här: Man får göra precis som man vill. Vi har gjort som sådant att vi ger alla i vårt brudfölje 500:- var för att delfinansiera deras kläder. De får sedan lägga till resten och självklart får de behålla kläderna efteråt. Vi har valt att göra på det sättet eftersom vi har ett väldigt speciellt tema och vi ville att vårt brudfölje skulle få chansen att se riktigt bra ut, trots dåligt med pengar.

Tärnklänningen måste inte gå i färgtemat och om du vill så är det klart att hon kan ha något vitt - klänningen på bilden är ju inte helvitt så iaf jag tänker inte "brud" när jag ser den.
    Tack för svar! Tyckte klänningen var jättesöt, och mej gör det inget att den är svart/"vit" och det är väl egentligen huvudsaken? :)
    Får man fråga vad det är för speciellt tema ni har? :)
  • gbg2012
    Emma84 skrev 2012-01-12 16:11:23 följande:

Spännande!! Svårt med låtar, vad skall ni välja? En viss genre eller lite blandat?
    Vi var först inne på DJ - då vi känner en - men den sista veckan har jag vart inne på att vilja ha ett band. Nu vet jag inte. Vad är vanligast? Å hur fungerar det? Spelar dom tills alla gått hem, eller har dom en viss tid dom är där? Spelar dom under middagen oxå?

Vilken tid är erat bröllop och vilken tid börjar festen efteråt?

livebandet kommer spela valsen och fram till kl 02:00, så mellan 22-02 ungefär. Vi kommer inte ha någon livemusik under middagen, men vi har en solist under vigsel också. 

Beror på bugdet för liveband är dyrare. Men man kan ju välja upplägget helt själv! 

Vigsel är 14:00 och festen börjar ca 21:45 är tanken. =)  

Vi tycker om synth och 80-tal så de kommer spela mycket sånt, men även annan musik för att det är blandat med folk på festen.  Tror det är viktigt att ta ett band som är inne på den musiken man själv gillar! 
  • Emma84
    gbg2012 skrev 2012-01-12 16:35:06 följande:
    livebandet kommer spela valsen och fram till kl 02:00, så mellan 22-02 ungefär. Vi kommer inte ha någon livemusik under middagen, men vi har en solist under vigsel också. 

Beror på bugdet för liveband är dyrare. Men man kan ju välja upplägget helt själv! 

Vigsel är 14:00 och festen börjar ca 21:45 är tanken. =)  

Vi tycker om synth och 80-tal så de kommer spela mycket sånt, men även annan musik för att det är blandat med folk på festen.  Tror det är viktigt att ta ett band som är inne på den musiken man själv gillar! 
    Ja, jag får ta ett snack med karln :)
    När börjar er middag då?

Vår vigsel är redan kl 13 (kyrkan var redan uppbokad senare) och vi funderar på att bjuda in till middag samt fest redan kl 16. Först tänkte vi vid 17-18, men då kom frågan: "Vad ska gästerna göra ca 3 timmar däremellan?"
  • gbg2012
    Emma84 skrev 2012-01-12 16:39:42 följande:
    Ja, jag får ta ett snack med karln :)
    När börjar er middag då?

Vår vigsel är redan kl 13 (kyrkan var redan uppbokad senare) och vi funderar på att bjuda in till middag samt fest redan kl 16. Först tänkte vi vid 17-18, men då kom frågan: "Vad ska gästerna göra ca 3 timmar däremellan?"
    Middagen börjar ca 16:45 men då har de satt sig till bords och brudskål innan och minglat. Vi ska ha en tipspromenad under tiden vi är och fotograferar oss. =)
  • Emma84
    gbg2012 skrev 2012-01-12 16:47:28 följande:
    Middagen börjar ca 16:45 men då har de satt sig till bords och brudskål innan och minglat. Vi ska ha en tipspromenad under tiden vi är och fotograferar oss. =)
    Vi ska oxå ha tipspromenad! :)
Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)