• Elinhyden

Brud juni 2012! Någon mer? :-)

Hej 30 juni 2012 byter jag och min kärlek ringar, någon som är i ungefär samma tid? kram

• Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)
  • Nikkita
    Emma84 skrev 2012-01-14 13:34:56 följande:
    Tack!

Vi börjar med lite mingel samt en kort tipspromenad klockan 15. Därefter bjuds det på en Medelhavsbuffé, alkohol och fest!"

Däremot är jag inte helt nöjd med sista meningen. Hur kan vi formulera oss? Vi vill ju ha med att det bjuds på alkohol så att de vet att det inte behövs tas med några pengar etc. (Vi ska ha en alkoholbuffe)

Tips någon?

Vi har skrivit "Efter vigseln (ca: 17.00) bjuds det på 3-rätters middag, därefter blir det fest med fri bar".  Enkelt men tydligt Glad
    Emma84 skrev 2012-01-14 13:46:45 följande:
    *Första sidan står det bara våra namn och bröllopsdatumet på.
    *Andra sidan handlar om mej, (alla rubriker är skrivna i Scriptina, såå fin). Rubrik mitt för-och efternamn. April 1984 - Bruden föds på Borås BB........osv
    *Tredje sidan handlar om Brudgummen, Juni 1982 - Brudgummen föds en vacker sommardag....osv
    *Fjärde sidan har rubriken Beslutet (alltså varför vi bestämde att gifta oss) Där har vi skrivi april 2001 - vi fann varandra, april 2004 - vi förlovade oss, juni 2007 - vår son föddes, maj 2010 - vår dotter föddes. Sedan skrev vi "...efter 11 år ihop och två oäktingar kände vi att det är dags...."
    *Femte sidan har rubriken Välkommen och sedan står det tid, plats för kyrkan och sedan för festen. Osa och mail/nummer till vår toastmaster mm.
    *Sjätte och sista sidan består av ett citat från vår 4-årige son "Man gifter sej för att man älskar varandra. Men jag älskar ju er. Ska inte vi gifta oss då?"

Inbjudan andas verkligen oss, inte så strikt utan mer personlig.
    Åh, va roligt Skrattande Jag hade blivit super glad om jag fått en sådan inbjudan, blir ju personligt & lite extra!!! Våra är enkla på en sida, men de är fina & jag är super nöjd. orkade inte knåpa ihop något själv så vi beställde, blev ändå billig.
  • Emma84
    Nikkita skrev 2012-01-14 15:30:22 följande:
    Vi har skrivit "Efter vigseln (ca: 17.00) bjuds det på 3-rätters middag, därefter blir det fest med fri bar".  Enkelt men tydligt Glad
    Tack, det var mycket bättre formulerat! Tack för hjälpen Nikkita!
  • bridetobe2013

Hej. Jag skulle varit brud 1/6 2013 men det blir den 1/6 2012 istället. Ett enkelt borgerligt med middag därefter.

1/6 2013
  • Nikkita
    Emma84 skrev 2012-01-15 11:07:22 följande:
    Happy to help, det är därför vi är här Glad Hoppas att det blir bra nu, bilder sen när ni är klara uppskattas Flört
  • Emma84
    Nikkita skrev 2012-01-15 11:13:48 följande:
    Happy to help, det är därför vi är här Glad Hoppas att det blir bra nu, bilder sen när ni är klara uppskattas Flört
    Absolut!
  • AndroSid
    bridetobe2013 skrev 2012-01-15 11:13:35 följande:
    Hej. Jag skulle varit brud 1/6 2013 men det blir den 1/6 2012 istället. Ett enkelt borgerligt med middag därefter.
    1/6 2013
    Välkommen. Glad
  • Imke1977
    aniara: Ja precis från början JA. Men sen börjaOchde det pratas om brudar som får för sig att dom ska kunna ändra precis allt i kyrkan. Och sen blir sura och förbannade när dom inte får som dom vill.  Och något sådant har jag aldrig uttryckt.  Jag vill inte verka som en surkärring. Men jag gillar inte att bli påhoppad för att ha uttryckt något jag verkligen inte har gjort. du får nog ta och läsa igenom inläggen här uppe lite noggrannare
  • Imke1977

Jag förklarade även att kyrkan vi ska gifta oss i. eller det är snarare ett kapell. Inte hör till någon speciell församling. Så man måste ordna med präst själva. Och därav tycker jag oxå att vi har lite att säga till om själva. Och det jag pekade på då var att få vara baraxlad.

• FelizLane
    Emma84 skrev 2012-01-15 11:07:22 följande:
    Jag hade valt att ta bort parantesen...
  • Emma84
    FelizLane skrev 2012-01-15 17:13:08 följande:
    Jag hade valt att ta bort parantesen...
    Haha, ja absolut! Kanske var lite otydlig - parantesen är givetvis inte med i inbjudan , utan det var mest till "er" så att ni skulle förstå vad Beslutet var
Svar på tråden Brud juni 2012! Någon mer? :-)