• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Nikkita
    AnnaJacob skrev 2011-07-26 14:17:16 följande:
    Vi ska vigas på en ö som heter Mön, och ligger söder om Själland. Min M2B kommer därifrån, och han har en gård där, så vi ska vigas på hans mark. Det är samma ställe som han friade till mig på.
    Det är en helt fantastisk plats, som ligger helt avskilt och med utsikt över ängar och havet, Vi älskar verkligen den platsen.
    Jag ser framför mig att vi ska ha stolar radade upp som en halvmåne med en gång i mitten, där det ligger vitt tyg och lila (vårt färgtema) siden blomblad. Alla stolarna ska vara klädda med knoppalakan. På sidorna, ska vi sätta upp stolpar som jag ska måla vita och mellan dessa ska vi hänga tunt vitt tyg luftigt, så att man kan se igenom, men att det ändå känns lite ombonat. Vi ska dock inte sätta upp tyg där själva havsutsikten är.

Jag vill ha en svensk som sjunger under vigslen, i och med att allt annat blir danskt. Så ska iallafall musiken vara svensk..=) Men det är inte så lätt att hitta nån som kör ner dit för att sjunga två/tre låtar. Det tar ca 2 till malmö. Jag har heller ingen gäst som kan sjunga riktigt bra. Men jag har ju lite tid på mig att planera detta..:)
    Låter helt fantastiskt underbart Glad 
    AnnaJacob skrev 2011-08-03 21:34:57 följande:
    Jag bor också i Malmö, och vet precis var Heleneholms slott ligger, Det är ju hur gulligt som hellst! =)
    Tack, visst är det Skrattande Jag är som sagt jätte glad att vi hittat & bokat lokal till allt redan! Känns som jag kan slappna av en hel del även då det är massor kvar att ordna Flört Året kommer antagligen gå tillräckligt fort med allt som ska fixas! 
  • Pernillaaa

Med fotograf-biten så har vi frågat en nära vän till min sambo om han vill ta bilderna.
    Han får till så där härliga bilder med fint djup och känsla.
    Fast det kanske beror på vad det är för någon framför kameran Flört.

Ja jag tänker också att det är rätt smidigt och bra med buffé men av någon anledning har jag kommit in på det här med 3-rätters. Jag funderar på att ha två alternativ + ett vegetariskt alternativ. Sedan givetvis ta med i inbjudan att de som eventuellt har någon specialkost meddelar detta :).

Jag tänker typ helstekt fläskytterfilé med ugnsrostade rotfrukter, potatis tillbehör och tja rödvinssås eller något sådant. Andra alternativet är något med kyckling. Är dock dålig på tillbehör till kyckling så där sa jag åt syrran att hon gärna fick komma med förslag.
    Vegetariskt är inte alls min grej så det lät jag också henne helt spåna fram något :).

Har inte fått något svar ännu och väntar med spänning.

Vi kommer att ha bröllopstårtan efter efterrätten. Ja efter att folket hunnit smälta allt förstås.

Hann inte med att ringa någon kyrka igår men blev faktiskt uppringd om en lokal men där fick det inte vara någon dans eller starksprit. Vilket egentligen inte gör något. Jag vill inte ha någon dans men vill ju gärna få spela musik och så där. Sen hoppas jag ju att det är okej med en brudskål med champagne :O.

• Lilique
    Pernillaaa skrev 2011-08-04 07:46:34 följande:
    Vegetariskt är inte alls min grej så det lät jag också henne helt spåna fram något :).
    Quorn-filéer är ett bra alternativ. Det är som "låtsaskyckling" i konsistens och utseende och är inte bara väldigt lättfixat men man kan också utan några som helst problem använda samma kryddor etc som på den icke-vegetariska maten, för dess smak är så lättmanipulerad, så att det passar lika bra till tillbehören som ytterfläskfilén, eller vad man nu har.

Annars är ugnsgrillad zucchini med grönsaker bra! Passar också med det mesta och har en smak som passar de flesta.
  • Nikkita
    MsChevy skrev 2011-08-04 14:44:49 följande:
    Ni som lyckas hyra slott, vad betalar ni och vad ingår då?
    Minns inte exakt totalpris då vi bara lagt en handpenning än så länge. 
    Ca: 700 kr / pers. (+ 6000 kr i lokalhyra om man är mindre än 50 pers)

Detta ingår:

Hela slottet att disponera som man vill.
    Porslin & dukning.
    Serveringspersonal.
    3-rätters middag.
    1 fördrink, 1 förrättsvin, 2 huvudrättsvin, 1 dessertvin eller avec & kaffe/te.
    Tv, dvd, samt stereo till mingel/middags musik.
    Nattmat.

Sedan tillkommer priset för baren. Där har vi enklare drinkar samt likörer & wiskey. De tar ca: 60 kr / drink så det är bra priser Glad

• MsChevy

okej, det var väl rätt överkomligt pris...ska ringa o kolla vad priset på vadstena slott blir...

• Nikkita
    MsChevy skrev 2011-08-04 20:45:17 följande:
    okej, det var väl rätt överkomligt pris...ska ringa o kolla vad priset på vadstena slott blir...
    Ja det tycker jag att du ska göra Glad Ser super fint ut!!! Nu är Heleneholm slott väldigt litet i jämförelse med Vadstena slott, men det innebär ju inte att det automatiskt blir dyrare. Hoppas att du får ett bra pris Solig
  • MsChevy

Hoppas det med! Är kanske inte så mycket "oss" o ha ett slott, men det är så läckert där!!! Annars har vi hittat en fin folk park för en vetig peng som skulle stämma bra överens med hur vi tänkt oss upplägget med att fiax så mycket som möjligt själva. 

Ska fixa alla prisuppgifter o sen är det bara o ta en rejäl funderare o ta ett beslut....

Hur går det för er andra??? Sitter o googlar runt efter en massa idéer o man bli ju alldeles uppeldad av inspirationSkrattande

• AnnaJacob
    Rebekka 2012 skrev 2011-08-04 20:09:38 följande:
    Minns inte exakt totalpris då vi bara lagt en handpenning än så länge. 
    Ca: 700 kr / pers. (+ 6000 kr i lokalhyra om man är mindre än 50 pers)

Detta ingår:
    Hela slottet att disponera som man vill.
    Porslin & dukning.
    Serveringspersonal.
    3-rätters middag.
    1 fördrink, 1 förrättsvin, 2 huvudrättsvin, 1 dessertvin eller avec & kaffe/te.
    Tv, dvd, samt stereo till mingel/middags musik.
    Nattmat.

Sedan tillkommer priset för baren. Där har vi enklare drinkar samt likörer & wiskey. De tar ca: 60 kr / drink så det är bra priser Glad

Oj, det låter ju faktiskt väldigt billigt för det stället! =) Det är ju toppen!
    Hur många kan man vara där?

Ska ni ha liveband?
  • Nikkita
    AnnaJacob skrev 2011-08-05 15:47:16 följande:
    Oj, det låter ju faktiskt väldigt billigt för det stället! =) Det är ju toppen!
    Hur många kan man vara där?

Ska ni ha liveband?
    Jag har för mig att de tar upp till 130 pers. 
    Nej vi tror inte att vi ska ha liveband. Gunderar lite på en trubadur men har hittat något som heter Dj-in-a-box som jag tror att vi kommer välja istället. Prisvärt & kul att själv mixa ihop vilka låtar vi vill ha både till middagen & festen Glad 
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!