• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • MsChevy

Hm, vi har inget direkt färgtema, mera en röd tråd som är 50-tal/rockabilly...men vi gillar rött, lila, rosa och vanilj. Det lutar åt vaniljvitt med inslag av svart, silver och och rött eller rosa...Men det återstår o se! 
    Nu är det sova som gäller, så man orkar upp kl 5 imorgon bitti...gääässspp...

• Styrka

Inget benhårt färgtema, men vi har bestämt att dekorationerna på bord och stolar ska gå i silver. Likaså mina skor/handväska och makens slips/fluga/väst/vad han nu vill bära.

• aniara

Vi har inte kunnat enas om färg ännu. Vi kommer i alla fall inte ha mer än två färger. Blågult ligger nog ganska bra till. Jag har också börjat fundera på gammelrosa, och i så fall köra lite vintagestil. Jag kombinerar gärna vitt med någon färg, men turkost som jag helst ville ha har fästmannen satt stopp för. Fästmannen i sin tur vill ha lila men jag har inte hittat någon lila nyans jag gillar. Jag vill använda temafärgen i våra save-the-date-kort så det vore bra om vi kunde bestämma oss snart Drömmer

• Styrka

Nä, färger hör definitivt det det där jag bortprioriterar, där lägger jag varken tid eller energi. Tycker det är en tämligen bagatellartad punkt på dagordningen, jag struntar nog faktiskt i även om maken skulle tvärvända och plötsligt bestämma sig för mossgrönt eller knallrött. Eller både ock. Jag har nog lika trevligt ändå, tänker jag.

• Lilique

Vi ska ha rött och vitt, med små detaljer och inslag av svart och silver. Färgtemat sattes ganska snabbt för vår del, mest för att min sambo inte har så många åsikter om bröllopet, men favoritfärg har han ju iallafall (rött).  

• Lilique

Hittat ringen jag absolut bara måste ha!
    Hela jag bara myser när jag tittar på den =)
  • liley

Kul att se era fina ringar! Aniara, jag har också "pianofingrar" och min storlek brukar inte finnas i standardsortimentet så jag behöver en handgjord ring.

Det där med färg har jag överhuvudtaget inte funderat över. Ska man välja färgtema också? Till dukningen? Oj, jag känner att jag inte alls hänger med. Mina funderingar begränsar sig till ring, brudklänning och lokal just nu.

Här nedan är min förlovningsring tillsammans med en alliansring i stil med vad jag vill ha. Men jag måste som sagt göra om fattningen och ev. också skenan till min förlovningsring så att det inte blir någon glipa.

Hardaei skrev 2011-08-15 17:06:26 följande:
    Våran guldsmed berättade att närmaste sex månaderna kommer guldpriset att ligga relativt stabilt i och med senaste höjningen, DOCK finns det en stor risk att guldpriset fortsätter och stiga med tanke på världsekonomin. Det är en av anledningarna till att vi valde att köpa ringarna nu istället för senare.

Det är inte lätt ha småbarn och vara höggravid. Bästa tipset jag kan komma med att när bebisen kommer, fira eran son för att han har blivit storebror. Jag vet inte om din son är mer "mammig eller mer pappig" men ge honom JÄTTE MKT uppmärksamhet i början och låt honom vara med i så mkt som möjligt när ni gör saker med bebisen. I början kommer han ha det svårt och bli avundsjuk, men det går över när han inser att hans mamma är fortfarande hans mamma. LYCKA TILL!!
    Tack, Hardaei! Man får verkligen se till att ge de andra barnen mycket uppmärksamhet och kärlek. Hoppas att vår nya bebis blir lugn... Har ni också barn? Jag ska till MVC idag. Har nu gått en vecka över tiden. Skulle vara lite ironiskt om jag behöver bli igångsatt eftersom jag har varit orolig för att föda förtidigt nästan hela graviditeten...
  • BlackWIngedAngel
    liley skrev 2011-08-16 09:17:49 följande:
    Det där med färg har jag överhuvudtaget inte funderat över. Ska man välja färgtema också? Till dukningen? Oj, jag känner att jag inte alls hänger med. Mina funderingar begränsar sig till ring, brudklänning och lokal just nu.
    Nej, man ska inte välja färgtema, men man kan göra det om man vill. Flört Det är ett sätt att förenkla för sig själv så att inte allting blir så spretigt.

Man kan använda temat till trycksaker (inbjudningskort, vigselprogram, festhäften, tackkort  m.m.), till dukning, brudföljets kläder osv. Många använder ett par, tre färger för att få det att se enhetligt ut. Man kan även välja en viss typ av färger som ex. höstfärger eller pastellfärger. Det ger större möjlighet till variation, men man har fortfarande en ram att hålla sig till för att inte få så många val.

Om man inte ville ha den typen av ramar så skippar man det. Det är ett ganska nytt fenomen. 
  • aniara

Som sagt, man behöver ju inte alls ha färgtema om man inte vill, men jag tycker det är en enkel och kul grej som får bröllopet att kännas mer genomtänkt (bara man nu lyckas enas om färgen...). I vårt fall är det väl framför allt brudbukett, knapphålsbukett och bordsdekorationerna som vi behöver hitta en färg till - och det måste man ju bestämma sig för vare sig man har uttalat färgtema eller ej. Och så vill jag som sagt använda samma färg i trycksakerna.

• MsChevy

Som sagt så har vi nog bara 50-tal/rockabilly som tema, så färgerna blir väl silver (för bilarnas krom samt rymdålder de hade), svart, vitt, rosa o babyblått (var ju rätt inne med pastellfärger då) samt pepitarutor. Inbjudningarna o programmen kommer vi göra som en filmposter från 40-50-talet, det är en amerikansk kille som är skitduktig på att göra om bilder till 50-tals stil som ska fixa dom. Sen laddar vi upp dom som egen design på Vistaprint och beställer så många som behövs. Menyerna kommer vi göra som en 50´s diner o dekorationer på bord o i lokalen kommer oxå föra tankarna till 50-talets rebeller, neon och kultur. Dessutom funderar vi på att placera en modellbil på borden. Vi vill lyfta fram det som är oss, istället för att ha en "traditionell" dukning/dekoration. Vi vill att gästerna ska säga att det här är verkligen dom, så helrätt. (O passar det inte dom så behöver de inte närvara. Det här gör vi för oss, inte för att vara nån till lags)
    Jag brukar inte göra saker o ting så himla vanligt, så varför nu? hehe

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!