• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Lilique

Va roligt att du är med oss 123ost!

Vi har valt att inte berätta något för fler än våra föräldrar och syskon (samt tärnorna). Resten ska bli överraskade när våra Save-the-dates dimper ner i deras brevlådor. Ska bli så roligt att se hur alla reagerar.

Du har ett par sidor att läsa då (: Haha. Kör så det ryker!

• 123ost
    Lilique skrev 2011-08-23 11:06:48 följande:
    Va roligt att du är med oss 123ost!

Vi har valt att inte berätta något för fler än våra föräldrar och syskon (samt tärnorna). Resten ska bli överraskade när våra Save-the-dates dimper ner i deras brevlådor. Ska bli så roligt att se hur alla reagerar.

Du har ett par sidor att läsa då (: Haha. Kör så det ryker!
    Än så länge har vi bara sagt till min mamma, eller att vi funderar på det inte att vi bokat kyrkan redan. Vi har tänkt skicka några enkla Save-the-dates anonymt så dom får fundera på vilka det kan vara ifrån hihi

Jag ska vara ärlig, orkade bara läsa 5 sidor! Haha!

Nu känns verkligen allt på riktigt! Men vårat största problem är gästlistan :( Så många man vill bjuda men nu när vi redan rensat lite från gästlistan är vi ändå uppe i 120st :( Vi har tänkt buffé då det passar oss mycket bättre ochdessutom blir det lite billigare. Sambon jagar så det blir garanterat nå älgstek i alla fall på buffén, mer vet jag inte :s
  • Lilique

Vår gästlista var från början på över 100 personer, men budgeten tillåter inte det riktigt. Så det blev till att ta fram motorsågen och kapa hejvilt tills det passade bättre. Tråkigt men sant.

Åh, men älgstek är minsann aldrig fel. Vi är inte helt hundra på vad som ska finnas på vår buffé heller. Har ett superbra recept på fläskfilé som man gör dagen innan, och det är det enda som är säkert. Tänkte surfa runt lite och kolla vad cateringfirmor erbjuder för buffémenyer för inspiration. Hade tänkt att vi skulle göra lite själva och sedan beställa resten. Vill inte stå i köket innan bröllopet, och vill inte heller att andra ska behöva göra det - vi är ingen matlagningsfamilj direkt.

• Hardaei

VI har lyckats kapa ned listan till 70 personer (från 100), Jag har berättat för min mamma och mina syskon, resten får veta när inbjudningskorten dimper ned i brevlådan!

Måste få berätta att MIN RING har kommit och den är såååååå fiiiinnnnn. Vill gärna gå runt och bära den, men måste hålla ut ett helt år, innan jag får göra det!!   

Har även hittat klänningen jag vill ha.....det går sakta men säkert framåt!

• imdelicate
    aniara skrev 2011-08-23 10:44:05 följande:
    Ska du øverlæmnas av din pappa i kyrkan? Før du vet væl att det bara ær då det heter bestman. Om du går in med din blivande så kallas det marskalk. Det lærde jag mig sjælv før inte så længe sen Glad
    Det handlar mer om enligt vilken sed brollopet sker, svensk (marskalk) eller anglosaxisk (bestman). Den storsta skillnaden ar kanske om man blir overlamnad av sin pappa eller inte, men det finns ju sakert andra skillnader ocksa :)
  • Lilique
    Hardaei skrev 2011-08-23 14:52:07 följande:
    Måste få berätta att MIN RING har kommit och den är såååååå fiiiinnnnn. Vill gärna gå runt och bära den, men måste hålla ut ett helt år, innan jag får göra det!!    
    Tortyyyyyyyyr!
  • Hardaei

Ellerhur!!
    Nackdelen med att köpa ringen tidigt antar jag....

• Styrka

Funderar fortf på brudföljet. Jag och blivande kommer att vandra in själva. Det kommer bara vara vi och prästen framför folksamlingen. Så vad skulle tärna och marsalk fylla för funktion? Förutom att påvisa särställningen i vänskapsband? Kläder och dekoration bestämmer ju jag o blivande. Hade iofs varit mycket trevligare att ha fler vänner vid honnörsbordet (men vet inte ens om vi kommer ha honnörsbord).

Däremot behöver vi nån som ansvarar för köket under festen. Ser till att kaffe sätts på etc. Kan man överlåta detta ansvar till tärna? *förvirrad*

• BlackWIngedAngel
    Styrka skrev 2011-08-23 16:51:15 följande:
    Funderar fortf på brudföljet. Jag och blivande kommer att vandra in själva. Det kommer bara vara vi och prästen framför folksamlingen. Så vad skulle tärna och marsalk fylla för funktion? Förutom att påvisa särställningen i vänskapsband? Kläder och dekoration bestämmer ju jag o blivande. Hade iofs varit mycket trevligare att ha fler vänner vid honnörsbordet (men vet inte ens om vi kommer ha honnörsbord).

Däremot behöver vi nån som ansvarar för köket under festen. Ser till att kaffe sätts på etc. Kan man överlåta detta ansvar till tärna? *förvirrad*
    Brudföljets funktion är enbart vid vigseln, egentligen. Hålla buketten, lämna fram ringen, eller läsa vers osv. Tror att det skulle bli en besvikelse om du frågade någon vän om att vara tärna och sedan bad dem sätta igång kaffet. Serveringspersonalen ansvarar för att det i köket sköts (även om man har buffé behöver man ju någon som dukar in och ut.)
  • Styrka
    BlackWIngedAngel skrev 2011-08-23 19:47:09 följande:
    Brudföljets funktion är enbart vid vigseln, egentligen. Hålla buketten, lämna fram ringen, eller läsa vers osv. Tror att det skulle bli en besvikelse om du frågade någon vän om att vara tärna och sedan bad dem sätta igång kaffet. Serveringspersonalen ansvarar för att det i köket sköts (även om man har buffé behöver man ju någon som dukar in och ut.)
    Tack för påpekandet, det är ju självklart nu när du säger det. Har bara varit så förvirrad i denna fråga.
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!