• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • MsChevy

Det är så jäkla surt när ens planer går om stöpet! De va samma här med vadstena slott, vi hade tänkt o bara hyra lokalen, men där var de oxå hela paketet med mat, servering, bar, dukning, personal, allt, så har inte ens vågat fråga om pris änObestämd
    Har div andra lokaler som vi ska kolla upp. Märkligt att så mycket hänger på lokalen alltså! hehe men å andra sidan spenderar man ju merparten av den stora dagen där så det är klart att den är viktig!! 

• 123ost

Ja, det är ju faktiskt så hehe!
    Jag hoppas och ber till gud att hon inte har överdrivet höga priser, vi har ju som inget val egentligen.

Någon som tänkt göra egna inbjudningskort eller annat pyssel?

Välkommen Redhead! Kul att fler kommer med i tråden!

• annapanna88

123ost: Jag tänkte försöka pyssla ihop egna inbjudningskort och även andra trycksaker, sy egna servetter och göra egna bordsplaceringskortshållare :) Och kanske något mer, det beror på hur mkt tid jag hittar :)
    Du också? Eftersom du frågar tänker jag :)

• MsChevy

Tänkte göra det mesta själv, iaf originalen o sen skicka in det på typ Vistaprint o beställa fler. Ska ta lite bilder på sambon o mig o redigera om dom så de ser lite ut som 50-tal. Inbjudningarna ska se ut som en filmposter från 40-50-talet. Till jul ska vi skicka ut julhälsning med save the date i. Sen ska ja sy servetter, dekorera burkar, fixa LP-skivor o sätta dit egna dekaler. 
    Sen blir det väl lite mer pyssel som man kommer på efter resans gångSolig 

• aniara
    123ost skrev 2011-09-01 20:51:31 följande:
    Någon som tänkt göra egna inbjudningskort eller annat pyssel?
    Jag räknar med att vi kommer göra alla kort, menyer etc själva. Det är så dyrt att beställa. Nåt sänt här tänker jag mig våra kort:
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1140247
  • 123ost

annapanna88: Jag tänkte göra inbjudningskort själv, har beställt färdiga blanka kort med kuver från Ebay, orkar inte försöka klippa och vika rakt haha! Placeringskort har jag också tänkt göra, tanken är fjärilar som man sätter fast på glasen. Sen tänkte jag göra hållare till buffébordet så gästerna vet vad dom äter hihi! Servettringar är väl tanken också.. MEN jag får se hur det blir. Jag är nämligen en person som tänker göra mycket och planerar men när jag väl testat och inser hur resultet blir så struntar jag i det. Nu har vi gott om tid så det borde jag klara *peppar peppar*

Mschevy: Just ja! Det var ni som hade så häftigt tema! Vad roligt med något annorlunda, läste i en annan tråd någon som hade Resetema eller något sådant och det var verkligen tuffa grejer som pysslades ihop. LP-skivor är kanon, billigt och bra på second hand-butiker!

aniara: Väldigt fint kort! Vi kollade också runt på olika sidor med inbjudningskort men de vi fastnade för var så dyra så då tänkte jag försöka mig på att göra själv.. få se hur det går.. Flört

• MsChevy

123ost: bara hoppas det blir så som vi tänkt oss. Tror inte vistaprint va så dyra på inbjudningskort, det blir ju typ ett dubbelvikt a3. Mer info om boende beställer vi från respektive hotell/vandrarhem/camping o lägger ett ex av varje i inbjudan samt info om upplägget för helgen. Blir ganska många papper när ja tänker efter hehe. själva infolappen gör jag själv o kopierar på vårt lokala tryckeri där min gamla lärare jobbar. Kanske ska höra med henne om inbjudningarna oxå. 
    Bra du sa det där om hållare till buffébordet, det hade jag nog missat (kommit på det dagen innan bröllopet haha) 

• Styrka

Jag tänkte göra inbjudningskort, placeringskort, buffékort etc av en fin tapet som jag klistrar ett vitt ark med information på baksidan! jag vill ha inbjudan med pärlemor i, och det verkar stört omöjligt för både calligrafen och Vistaprint, i alla fall i de designer som jag tittat på.
    Vi hittade annars sån där film som man klistrar på fönster med frostat insynsskydd som vi annars funderar på att använda oss av, det fanns en del väldigt snygga mönster! Ännu biligare än tapet, men mindre rulle, så risken att korten krullar ihop sig är ju större... :-/

• MsChevy

Hittade klockrent julhälsning/save the date-kort på vistaprintSkrattande Passar vårt 50-tal perfekt!!!

Blev helnöjd med dom! Ska även beställa Save the date-lappar o sätta små magneter på baksidan o lägga ett i varje kuvert så de inbjudna kan sätta det på kylskåpet. De här har jag gjort på Vistaprint, är klistermärken som fyller dubbel funktion: med magnet på kylskåpet eller klistra in den i almanackan

Vad tycker ni?

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!