• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Nikkita

Kan inte lägga upp bilden jag tog på min klänning, men hittade den på nätet så får bli dessa så länge Glad

Nu ska det ju dock bli med halterneck istället för det är så mkt snyggare på mig Glad Är bara såå glad, trodde som sagt inte att denna modellen skulle passa mig, men det blev så himla bra!!! Nu väntar den i butiken till våren för en sista provning & mätning för att sys in/upp precis rätt Skrattande
  • MsChevy
    rebekka: GUUUUU vilken vacker klänning!!!Solig Helt underbar! Dyr eller? Hur  mycket lägger ni på klänning?

Tänkte jag skulle boka tid för klänningsprovning nån dag framöver, så man iaf vet vilken modell som passar mig. Vill gärna ha nåt med former, vägrar a-linje. Ska oxå ha halterneck eller små axelband eftersom ja har ganska breda axlar så behövs det nåt som bryter av. 

Vi har inte funderat så mycket på favours. Tror vi lägger det till avdelningen "om vi hinner o har råd". Brukar va lite pysslig så man kanske hittar på nåt i slutändanGlad 
  • MsChevy

Hittade den här klänningen i en annan tråd här på BT o tycker den är helt underbar. Annan färg på bandet blir det isf o kanske lite mera färg. Ska dock ha nåt över axlarna eftersom jag är bredaxlad. Kanske axelbanden från den här: 

M2B vill dock att jag ska ha nån stor a-linje klänningar typ som den här nedan. Visst den är alldeles underbar o jättevacker, men det känns inte som jag...

• Styrka
    MsChevy: håller med dig, klänning nr 1 med axelbanden på nr 2 var gudomliga! Verkligen!

Rebekka: Wow, gorgeous! Guu vad lyxig den ser ut! *liten smula avundsjuk*

Vill verkligen se era klänningar på er sen när ni får bilder, tjejer!
  • Nikkita
    MsChevy skrev 2011-09-03 14:16:14 följande:
    rebekka: GUUUUU vilken vacker klänning!!!Solig Helt underbar! Dyr eller? Hur  mycket lägger ni på klänning?

Tänkte jag skulle boka tid för klänningsprovning nån dag framöver, så man iaf vet vilken modell som passar mig. Vill gärna ha nåt med former, vägrar a-linje. Ska oxå ha halterneck eller små axelband eftersom ja har ganska breda axlar så behövs det nåt som bryter av. 
    TACK är som sagt super glad Glad Den var JÄTTE dyr enligt mig... Var väldigt naiv & trodde att klänningar i butik går på ca 5.000kr i normala fall, men när jag väl hittade denna drömklänningen så kostar den 14.000kr Foten i munnen Min blivande ville dock att jag skulle ha den då jag verkligen inta kan hittat något annan som passar mig i Malmö (sötnosen). Så jag fick pressa bort min chock över priset & bara titta på hur underbar klänningen är istället Flört
    Styrka skrev 2011-09-03 18:16:46 följande:
    Rebekka: Wow, gorgeous! Guu vad lyxig den ser ut! *liten smula avundsjuk*

Vill verkligen se era klänningar på er sen när ni får bilder, tjejer!
    Tusen tack! Du har ju oxå hittat en super fin/häftig, eller hade du inte bestämt dig än kanske?!?

Jag försökte ju som sagt ladda upp bilden med mig i klänningen men den är för stor & jag har inte en susning om hur man gör bilden mindre... Glad
  • MsChevy
    rebekka: kan du inte lägga upp klänninge i ditt album så kan vi gå på din profil o kika på den? annars funkar det om du lägger upp den på typ facebook, sparar ner den igen, raderar den från fb o sen kan du lägga upp den här, då blir de mindreGlad Förstår om du inte vill lägga den på fb, men du kanske har nån blogg? Går ju alltid o radera den när du sparat ner den...
  • liley

Oj, jag hänger inte alls med i tråden, försöker läsa ikapp... Wow, ni har hunnit så långt i era planer och förberedelser! Vi har inte ens funnit en lokal och vet inte ens i vilket land vi ska gifta oss. Hjälp! Dessutom blir vår budget inte lika stor som vi hade tänkt oss så nu måste vi skära ner. Inte kul. Brudklänningar har jag börjat titta på. Har en klar idé i huvudet om hur jag vill ha den, men har ingen aning om mina mått i dessa post-gravida dagar. Mina bröst kommer ju inte alltid vara så här stora (tyvärr!) och mitt midjemått är (förhoppningsvis!) lite smalare... Längtar efter att få börja träna och komma i form (har inte tränat på år), behöver bygga upp lite muskler. 

Jag känner mig i överigt väldigt lost när det gäller bröllop... Har ingen koll på alla små saker. Bara det här med present till gästerna som ni skriver om. Hade överhuvudtaget inte funderat över det. Skulle behöva en överskådlig manual över hur man ordnar ett bröllop. Ibland känns det inte alls roligt att organisera bröllopet utan bara som en massa krav och en budget som inte passar mina drömmar.

• Äntligen blivande

Liley: Man kan ju få ett alldeles underbart bröllop utan alla "måsten"

Present till gästerna är ju en post som absolut inte är nödvändigt...

Vi kommer att önska oss pengar för vi har levt så många år tillsammans

och har det vi behöver... Vi önskar oss därför pengar till en resa tillsammans :)

Jag har köpt små tyllpåsar på ebay och små fyllda hjärtangodisar till gästerna..

Kostar inte mer än ett par kronor per gäst..Sätter dit placeringskorten på påsarna

oxå...

Sen kommer vi ha buffe som vi fixar själva (med hjälp av släkt...)

Tror vårt bröllop till 100 gäster kommer att landa på ca 35-40 000.

Ebay kan jag verkligen tipsa om...

Lycka till och skala av lite på kraven :)

• Nikkita
    MsChevy skrev 2011-09-03 20:05:11 följande:
    rebekka: kan du inte lägga upp klänninge i ditt album så kan vi gå på din profil o kika på den? annars funkar det om du lägger upp den på typ facebook, sparar ner den igen, raderar den från fb o sen kan du lägga upp den här, då blir de mindreGlad Förstår om du inte vill lägga den på fb, men du kanske har nån blogg? Går ju alltid o radera den när du sparat ner den...
    Ja du... Nu har jag lagt upp den i mitt galleri. Men den blev kapad så man ser den inte alls bra! Har ingen blogg, ska se om jag har tid imorgon att lägga upp den på FB & sen radera den snabbt :)
  • 123ost

När ska man egentligen köpa/hyra klänning?
    Jag har tänkt köpa en "kinaklänning" och det kan ju vara bra att beställa i tid så man hinner få den till bröllopet. Känns lite tidigt att beställa nu eftersom jag tänkt gå ner lite i vikt till bröllopet.. Hur gör ni andra?

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!