• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • aniara

Mitt namnbyte gick igenom jättefort, efter mindre än två veckor hade jag fått papper både från Skatteverket och Vägverket (eller vad de heter numera). Fast jag har hört att handläggningstiden normalt ligger på 3-6 veckor.

• Äntligen blivande

Vi gifte oss den 30/6 och hade en alldeles underbar dag!!! Solen lös och

det var precis lagom varmt!

Min pappa överlämnade mig i kyrkan och det var så häftigt att se min

älskade när han stod där framme och väntade!!

Alla gäster var så fina och man blir så rörd av hur mycket de lagt ner

på sig själva med kläder och hår och naglar, men även när det gäller

tal spex och andra roligheter!!1

Jag hade inte kunnat drömma om att det skulle bli en så himla bra dag!!!

Försöker ladda upp lite bilder oxå...

Ha de gott alla brudar och GRATTIS TILL OSS!!!

• Styrka
    Nikkita skrev 2012-07-09 22:40:01 följande:
    Styrka:  WOW va fina ni var!!! Vilken underbar klänning & vilken cool frisyr Skrattande
    aniara skrev 2012-07-09 23:08:50 följande:
    Styrka: du är så himla snygg! Stort grattis till er båda!
    Tack! Skrattande Vi kände oss stiligast och coolast i världen! Solig

Äntligen blivande; vad vackra ni var, och vilken vad fint ni gjort i lokalen! Älskar kortet på er under slöjan!

Vi har fortfarande inte fått fotografbilderna, vi ska få dem 20/8, och hon lovar att maila några innan dess. Några har hon mailat, som försmak, och jag är supernöjd so far. meganyfiken på resten!

Appro på namnbyte så kunde vi ju inte byta namn i samband med vigseln pga resan, så vi hade som smekmånadsprojekt att bestämma oss för vilket av våra favvoförslag det skulle bli. Eller i praktiken bestämmer vi ju oss för en prioriteringsordning, alla tre förslagen skickas ju in, sen får vi se om första försölaget går igenom, eller andra, eller tredje. Vi måste byta via PRV eftersom vi båda har gjort förnamnsändringar innan, och handläggningstiden är 6-8 veckor pga semestertider, och kostar 1800 kr. Så nu väntar vi bara på personbevisen, sen skickas ansökan in! Så i början mitten av september vet jag vad vi kommer heta i efternamn, haha! Tålamod är en dygd. Tungan ute
  • MsChevy

oj va tyst det är i den här tråden nu! Jag vill ju höra allt om era stora dagar o se massor av bilder!!!!
    Vakna nu tjejer!!! 

• Nikkita
    MsChevy skrev 2012-10-15 20:18:46 följande:
    oj va tyst det är i den här tråden nu! Jag vill ju höra allt om era stora dagar o se massor av bilder!!!!
    Vakna nu tjejer!!! 
    Oj oj oj, någon som fortafarnde är inne i denna tråden Solig

Har lagt ut lite bilder i andra trådar, men kan givetvis lägga upp några här oxå för din skull Flört

Här går tärnor & marskalk in till "The Rose" spelad på piano. 

Min bror leder mig ner för trappan så att jag inte skulle snubbla påklänningen. 
    Sedan gick han vidare fram med mina 2 andra tärnor.

Vigselakten utförd i det fina vädret

Alla gäster i samlad trupp. Fotograf: Fredrik Johansson, www.elvanfoto.se 

Några fina porträttbilder från fotografen, Fredrik Johansson, www.elvanfoto.se

Dukningen 

Hoppas att det stillar din nyfikenhet lite iaf Skrattande
  • MsChevy

oh va härliga bilder!!!! O va fin du var!!!! Skrattande

Längtar som en tok efter vår stora dag!!!

• Nikkita
    MsChevy skrev 2012-10-16 23:47:50 följande:
    oh va härliga bilder!!!! O va fin du var!!!! Skrattande

Längtar som en tok efter vår stora dag!!!

Tusen tack Solig 

Det var den lyckligaste dagen i våra liv. Det blev verkligen bättre än vi någonsinn kunnat hoppas! Älskar att titta på bilderna nu & bara minnas alla härliga stunder under dagen, skratt & lycka i massor Hjärta

Förstår att du längtar, hoppas att ni får en underbar dag när det väl är dags Glad 
  • Hairspraymaniac

Oj var ett tag sedan man hängde här :)
    Vet inte om det är någon som kollar men här kommer lite bilder från dagen D! (inte bästa kvaliteten då dessa kommer från bildbanken där vår fotograf lade upp alla bilder som togs, därmed låg kvalitet :) )
    Vårt bröllop var underbart! 

• MsChevy

Åååååååh vilka härliga bilder!!! Man verkligen ser hur lyckliga ni är!!!!!

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!