• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Nikkita
    Styrka: Va skönt att kostymen passar!!! Den är super fin & vilken söt väska du fått tag på Glad

lillzan:
     Grattis till er lyckliga dag Glad Hoppas på att vi får se lite bilder sen Flört Kan tänka mig att du är helt slut just nu, men ack så lycklig!! 
  • chabar
    Lillzan- grattis!! Vad fina bilder det fanns på instagram Solig 

Idag vaknade jag för första gången med bröllopsnerver.  6 dagar kvar, så det är ju skönt att dom inte kommit tidigare, men justnu är det lite jobbigt. Jeez - vill både att tiden inte ska gå så fort och att det ska vara dags NU. 
  • sossej

hoppas ni hade en bra midsommar tjejer!

tittade på yr.no nu och de spår regn på lör där vi ska gifta oss...hoppas så innerligt på att det hinner ändras!!

inatt drömde jag första mardrömmen om bröllopet. jag vaknade ca halv 12 på förmiddagen och fotografen hade inte kommit (iof skulle han inte komma förens kl 12 men ändå) och jag hade inte varit hos frisören än (jag skall vara där kl 8.30), min tärna hade inte heller varit där och hon var hemma hos sig, vilket är en timmes resväg och allt var chaos. inga tårtor var klara heller och ja jag var helt förstörd...
    betyder detta att bröllopsnerverna har kommit tro?

• lillzan

Sådär ja.. har bara lite bilder än sålänge från folks mobiler som lagts upp på FB. 
    Får lägga upp proffsigare bilder sen.

Tack för alla grattis. Lovar att era dagar också kommer bli helt underbara.  

• aniara

Grattis!!! Vad fin du var (är!) och vilken fantastisk klänning! :)

Jag blev för övrigt hippad igår, sist av alla. Jag var ju 98 % säker på att jag inte skulle få en möhippa men min sambo hade tagit tag i saken och lyckats få hit både min svägerska, min syster och några till. Min tärna hade tydligen inte lyft ett finger för att jag skulle få en möhippa, och ärligt talat hade jag inte väntat mig det heller, men min sambo är riktigt sur på henne för det. Hon var inte heller med igår, för hon hade inte fått ledigt från jobbet (dvs hon hade inte varit med i planeringen alls). Men svägerskan flög ner till Stockholm från Umeå och min syster tog tåget ner från Dalarna bara för min skull - på midsommardagens morgon! - och det gör mig jätterörd!

• Nikkita
    lillzan: Underbara bilder Solig & vilken fin klänning & bukett.

Kollar på vädret nu inför den 30e, men olika prognoser än så länge... På nyheterna säger de regn, på smhi 19 grader moln & sol, på klart.se 21 grader moln & sol Tungan ute Hoppas innerligt att smhi har rätt. 

Vad gäller drömmen sossej så har jag oxå haft en sådan nyligen... Klockan var 21.30 & jag hade bara börjat bli klar!?! Va hände där liksom... 
    Men i verkliga livet har jag inga såna tankar. Jag vet att allt är uppstyrt med frisör, sminkös & liknande så ingen panik här inte, det får stanna i drömmarna helt enkelt Flört  Nu är min enda lilla "oro" riktad mot vädret. Vi kommer få en underbar dag oavsett väder, det är jag övertygad om. Men allt blir såå mkt lättare bara det inte regnar!  
  • chabar
    aniara skrev 2012-06-24 17:41:17 följande:
    Jag blev för övrigt hippad igår, sist av alla.
    Kul att svägerska och syster kom! Men tråkigt att din tärna inte gjort något :/ 
    Jag lrä bli hippad på torsdag, två dagar innan bröllopet-  så du lär inte vara sist ;)

Här ser der ut att bli OK på fredag och söndag - men på lördag 14 grader och regn :-P
    Nåja, vädret är väl inte det viktigaste den dagen. Bara man kommer ihåg att säga ja så ordnar det nog sig Solig 
  • Styrka
    Lillzan: Härligt!! Jag kunde tyvärr inte se fotona på Instagram (tekniskt inkompetent) men ska försöka sätta mig ner och sätta mig in i hur det går till - är det nånslags foto-community eller ett program man laddar ned?)

Aniara: Roligt att du blev hippad, ni verkar ha haft riktigt trevligt! Strunta i dem som inte var där och var glad åt dem som var där för din skull, och med så mycket besvär bakom för att kunan fira dig! Vad fint gjort tycker jag, sånt värmer! Glad

Idag ska jag lämna in våra ringar för puts och gravering! Skrattande Känns konstigt att gå utan ring...
  • georgialee

Jag blev hippad förra helgen och har inte haft tiden att sätta mig förrän nu. De kidnappade mig med ögonbindel när vi sov, en man körde runt mig i stan och sa att nu du, nu ska du få åka till en mcklubb och klä om till något lättare och ha en liten show.

De ledde mig runt i stan, fortfarande i mörker pga. ögonbindeln och när de tog av mig bindeln stod alla i en ring runt mig på myrorna. Nu ska du få shoppa en rosa outfit för 200 spänn. De valde ut de fulaste kläderna åt mig, såklart, satte på mig en neonrosa peruk med slöja samt en banderoll som löd "bride to be". Jag fick sälja kondomer och visselpipor i form av snoppar och jag lyckades sälja nästan allting (jag skrek på stan hjälp mig, hjälp mig så jag får dricka ikväll!) De buttade in mig i ett fotobås där jag fotades sedan var det bindeln igen.

Då körde de mig till en pizzeria där jag fick baka en familjepizza som vi givetvis åt sedan men det visste inte jag. Pizzagubben gick verkigen all in i rollen och hunsade mig men jag var en kung på att baka pizza. Sedan var det bindeln igen och några drinkar senare, och jag hamnade på flygplatsen - Nu ska du flyga flygplan utan motor. Jaha??? De hade ordnat segelflyg åt mig och det var en så otroligt häftig grej!

Sedan fick vi alla en paus på 3 timmar där jag fick fixa mig men var tvungen att ha slöjan och banderollen på mig. Vi tog taxi in till stan och där var det dags för magdans i museumsparken (jag har marockanskt ursprung) vilket var sååå kul förutom att drinkarna och absinthen hade gjort sitt så jag dansade åt fel håll hela tiden.

Efter dansen var det dags för frågesport om min blivande, svarade jag fel fick jag kasta ringar på en dildo - missade jag fick jag självklart dricka alkohol. Sedan hade de bokat bord på en restaurang - och när vi gick genom hela staden skrek jag av lycka "JAG SKA GIFTA MIG!!" och på alla uteserveringar jublade de och klappade händer.

Jag somnade en liten stund på middagen, men det var okej med de andra. Vi hade så sjukt roligt och efter många fina ord om mig och min blivande blev vi alla rörda till gråt.

Min blivande blev tagen samma dag och råkade gå förbi restuarangen och när jag satt på toan ropade kom kom, nu ska du få träffa honom. Det blev 10 minuters hånglande mitt i stan, vi var lyckliga men hans vänner tyckte att det var en liten miss i planeringen.

Sedan drog vi vidare på 3 olika krogar - vilken jädra kväll! Det var den bästa möhippan jag någonsin kunnat önska mig och jag är så sjukt tacksam över mina underbara tärnor och vänner som gjorde allt detta för mig!

Sorry för långt inlägg - nu har vi båda laddat om och har precis hämtat våra kläder från sömmerskan (han har såklart inte sett min klänning) och ingenting har någonsin känts bättre. Vi håller tummarna för att vädret håller här i Karlstad på lördag! 

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!