• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Styrka

Iiiih!! Paketet med kostymen ligger på vardagsrumsbordet och jag får inte öppna det förrän när sambon kommer hem ikväll, lovat dyrt och heligt! Men det ser så vääääligt litet ut, hur i hela friden kan både kavaj och byxor få plats där i?? Snällasnällasnälla säg inte att de bara skickat byxor eller nåt nu.
    Huaaaa...... KAN INTE SAMBON KOMMA HEM NÅNGÅNG??

• lillzan

Hej tjejer! Nu är allt i lokalen fixat, blev så fint så. Nu är det bara duscha och så ska vi nog se en film och sen försöka sova lite. Imorgon är det bara att vakn och sen så... Ahhhhh pirr!! Tack styrka för lyckoönskningarna. Vi hörs igen. Men då är jag gift.. kan inte fatta att det är dags. Nu kan jag inte mer än att luta mig tillbaka och njuta. Kram på er! Klockan 15.00 imorgon börjar vår vigsel. Skänk mig en tanke då.

• Styrka

Härligt, Lillzan! Grymt bra jobbat!! Glad  Ta det lugnt resten av kvällen nu och bara mys! Sänder de största välvilliga bönfallningarna till vädergudarna om lagom fint väder till er imorgon!
    Och kom ihåg sen; VI VILL SE BILDER!!!

• Nikkita
    lillzan skrev 2012-06-21 18:34:49 följande:
    Hej tjejer! Nu är allt i lokalen fixat, blev så fint så. Nu är det bara duscha och så ska vi nog se en film och sen försöka sova lite. Imorgon är det bara att vakn och sen så... Ahhhhh pirr!! Tack styrka för lyckoönskningarna. Vi hörs igen. Men då är jag gift.. kan inte fatta att det är dags. Nu kan jag inte mer än att luta mig tillbaka och njuta. Kram på er! Klockan 15.00 imorgon börjar vår vigsel. Skänk mig en tanke då.
    Åh va underbart att er dag äntligen är här!!! Alla lyckönskningar till er, hoppas att dagen blir allt ni drömt om Solig Håller tummarna för att ni får ett härligt väder & allt går som planerat. 

Väntar med spänning på bilderna sen Flört

Idag var vi på Heleneholm slott & gick igenom lite detaljer med dem. Nu känns allt super bra, de har koll på allt, de är super trevliga & väldigt proffsiga! Fick förslaget att vår solist kan stå på balkongen & framföra låtarna. Det kommer bli jätte vackert Glad 
    Tänkte höra med er vad ni tycker... Jag har hela tiden tänkt att tärnorna ska gå ut med marskalkarna före mig, sen gå själv fram till min blivande som väntar på plats med sin bestman.
    Men nu kom förslaget att vi ska gå ihop fram till VF. Men då är det bara min blivandes bestman av följet som står på plats. Vad tycker ni? 

Behöver man någon som håller upp ens släp då man går fram (utomhus) eller tror ni att det klarar sig ändå, utan att rivas sönder el. så? Haha har inte ens tänkt på det förrän idag.
  • Styrka

Här kommer bilden på sambon i kostymen! Men den är precis uppackad, ostruken och det är itne rätt skjorta och väst och slips ska ju till oxå!

och, som ni ser, både kavaj och byxor fick plats i det pyttelilla paketet! Skrattande  Och den passar!! (men han har nog gått upp lite i vikt sedan vi angav måtten, haha! Efter midsommar börjar bantningen, haha! Har man frossat i chips får man skyllas ig själv, haha! Men jag hänger gärna med honom på jogginturer, och att öva dansen bränner ju lite kalorier oxå! Tungan ute Kostymen är köpt på DHGate.com av säljaren Hifriend, och den är väldigt välsydd, vi är helnöjda! Tummen upp! Glad
  • Styrka

och här är väskan! Den var lagom stor, och den är mjuk och inte obekväm. Gillade blinget på locket. Resten av väskan var smutsigt vit från början, men silversprayfärg funkade kanon, så nu är den så fin så! Skrattande   Tycker jag har gjort ett riktigt kap! Guld i mun 150 kr!

• Styrka

där gick det undan, glömde ju bilden... Tungan ute

en liten handledsrem inkluderades. Mi häppi! Glad
  • lillzan

Hej tjejer. Då var man gift Allt var helt perfekt igår. Från vänner, maten, alla gäster m.m. Helt perfekt. Idag är man himla trött så ska nog ta och sova snart. Men tänkte titta in lite snabbt och kanske få in en bild. Ni har världens bästa dag framför er!

• Styrka
    lillzan skrev 2012-06-23 20:46:47 följande:
    Hej tjejer. Då var man gift Allt var helt perfekt igår. Från vänner, maten, alla gäster m.m. Helt perfekt. Idag är man himla trött så ska nog ta och sova snart. Men tänkte titta in lite snabbt och kanske få in en bild. Ni har världens bästa dag framför er!
    Härligt att höra!! Stort grattis, förstår om du är utmattad nu!
    Hoppas du kan få in lite bilder och en berättelse imorgon?
    Sov så gott och grattis till din stora lycka! Solig
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!