• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • aniara

Nu blev jag irriterad och ganska stressad. De som ska göra min brudsminkning ringde just och talade om att de inte kan göra en provsminkning på mig dagen innan bröllopet (trots att jag bokat in det med dem!) för att "de inte gör provsminkningar på fredagar" och chefen vägrar göra ett undantag. Att jag bor typ 30 mil bort och BARA kan på fredagen var inte argument nog. Det lät dessutom som att de inte vill göra min brudsminkning om de inte gjort en provsminkning innan. Istället hänvisade de mig till FACE. Kul då att FACE inte ens finns på orten! Jag fattar inte alls vad de menar att jag ska göra. Jag får redan som det är åka 1,5 mil åt fel håll för att ta mig till dem, för att det är den enda lösning jag har hittat...

• chabar
    aniara skrev 2012-06-11 15:43:46 följande:
    Nu blev jag irriterad och ganska stressad. De som ska göra min brudsminkning ringde just och talade om att de inte kan göra en provsminkning på mig dagen innan bröllopet (trots att jag bokat in det med dem!) för att "de inte gör provsminkningar på fredagar" och chefen vägrar göra ett undantag. Att jag bor typ 30 mil bort och BARA kan på fredagen var inte argument nog. Det lät dessutom som att de inte vill göra min brudsminkning om de inte gjort en provsminkning innan. Istället hänvisade de mig till FACE. Kul då att FACE inte ens finns på orten! Jag fattar inte alls vad de menar att jag ska göra. Jag får redan som det är åka 1,5 mil åt fel håll för att ta mig till dem, för att det är den enda lösning jag har hittat...
    Kanske kan du ta hjälp av nån kompis och göra själv/ låta kompisen göra delar? 
    Om du har någorlunda kläm på vardagssminkningen så kan det vara ett bra alternativ, bröllopssminket handlar väl till större delar om att få en bra hållbar grund, och köra på smink man är bekväm med.

Sen bör väl tilläggas att det där var ju ett drygt och onödigt snorkigt bemötande. Snigel i ögat för sånt! 
    Vart i landet är det du behöver hjälp? Fråga här på forumet så kanske nån vet nåt? 

Idag tog jag tillslut tummen ur och beställde en Bolero, klänningen ska hämtas på onsdag och nu måstej ag fort som attan hitta en sömmerska eller liknande som har tid att fixa klänningen... kanske borde gjort det liite tidigare, men förhoppningsvis går det bra nu med.

Fin idé med chokladaskar till födelsedagsbarnen - det är ju roligt att dom får lite uppmärksamhet Glad 
  • aniara

Chabar: dessvärre har jag inga sminkproffs i min närhet. Det är just den hållbara grunden som är svår, som jag aldrig riktigt får till. Jag har redan tidigare försökt efterlysa sminköser här, helt utan resultat. Jag har googlat mig blå och jag har ringt mängder med samtal. Den här butiken var en nödlösning kan man säga, för att det var det enda jag fick tag på. Nu har jag *kanske* en annan lösning på g. Får reda på på onsdag om det funkar eller inte. Annars får jag väl ringa tillbaka till de som jag har bokat hos nu och försöka muta dem på något sätt. Fast det känns inte roligt med tanke på hur de beter sig. Närmaste FACE-butik ligger för övrigt 5 mil bort såg jag nu. Det är det inte värt.

• Nikkita

Sitter här hemma & tänker på att det är över 1 år sedan jag & min blivande började planera bröllopet som snart äger rum Solig 

Tänk att tiden bara flugit förbi, förstår helt ärligt inte riktigt vart tiden tagit vägen... All planering & alla förberedelser som gjorts börjar knytas ihop mot sitt slutliga resultat. I början så tänkte jag "man kan ju inte tänka på fokusera på bröllopsplanerna i över 1 år, vem gör det?" Hahaha Skrattande JAG!!! Tror inte att det har gått en enda dag utan att jag funderat på vår bröllopsdag el. allt runtomkring. 

Var bara tvungen att skriva av mig. kan inte fatta att det är så nära nu... Jag är helt lugn men såå längtansfull & nyfiken på hur dagen egentligen kommer att bli {#emotions_dlg.flower} 

Är så glad att jag varit här inne på BT & fått hjälp & stöd i olika frågor eller bara haft personer i samma situation att "prata" med Glad Ett stort TACK till er alla som varit med mycket eller lite från starten & under planeringen! Har njutit i fulla drag. 

Var bara tvungen att skriva av mig lite & bli aningen sentimental så här inför den stora dagen!!

• annapanna88
    chabar skrev 2012-06-10 21:02:01 följande:
    Jag kan ju ärligt säga att jag trodde att jag skulle vara skitstressad såhär två- tre veckor innan, men  än så länge så är fortsatt lugn Cool.. Misstänker att det kommer att bita mig i baken snart. ;)

Hmm.. jag känner något liknande alltså. Fast jag har ganska mycket ledigt fram till bröllopet så jag hoppas att jag hinner fixa det sista. Just nu känns det så iaf :) Men det lär ju alltid finns något man inte tänkt på som kommer fram i sista stund.
    Har ständigt papper och penna med mig så jag kan skriva upp saker jag kommer på ;)

aniara: oj, de verkar inte ha hört talas om uttrycket service minded... Hoppas det löser sig med sminkningen ändå!

nikkita: Vilken mysig möhippa! Och på tal om bröllopsplaneringen så är du inte själv, det är inte många dagar det senaste året som jag inte ägnat någon tanke åt bröllopet...Och nu är det snart här!

• Lilique
    aniara skrev 2012-06-11 15:43:46 följande:
    Drygt drygt drygt drygt och åter DRYGT!

Vad i hela friden tänker de med? Om du nu faktiskt har bokat det sedan innan så är det upp till DEM att lösa problemet! Att rekommendera dig en 5+5 mil lång resa är ju knappast värdigt att kallas problemlösning. Och hur i alla heliga ögonsniglar kommer det sig att de inte kom på att de inte gör provsminkningar på fredagar förrän NU? Förövrigt så är deras anti-fredagssminks-policy det mest korkade jag hört talas om. Är det för att du inte ska gå ut på stan med ditt smink sen eller? Gud förbjude att du blir extra snygg TVÅ gånger när du bara betalar vid ETT  tillfälle (???). Äh. Pruttfiskar.

Själv var jag på Kicks och köpte halva deras dyraste sortiment igår. 1035:- senare gick jag hem för att öva och tröstäta. Men ptja, nu slipper jag sminkbruden iallafall.
  • sossej
    Lilique skrev 2012-06-10 12:26:07 följande:
    Jag har min klänning i garderoben. Vilket sändningsföretag är det den skickats via?
    oj det vet jag inte vet bara att den ska skickas från/via norge och den är fortfarande inte här!!!!
  • sossej
    sossej skrev 2012-06-12 23:19:21 följande:
    oj det vet jag inte vet bara att den ska skickas från/via norge och den är fortfarande inte här!!!!
    har ju köpt den från en butik som säljer brudklänningar så de sköter ju kontakten med leverantören. ringde senast idag och frågade om den kommit men nej ingen klänning och de säger mest "vi ringer när den kommer" men jag börjar bli riktigt orolig. vill veta att det är rätt klänning och så jag faktiskt går i den! jag är ju gravid i 6 mån så när vi beställde den så beställdes den i två storlekar förstor men vad gör man om jag inte kommer i den???
    dom säger att det är pga att norge inte är med i EU som det tar sån tid för den men va fan hur j*vla lång tid ska det ta att köra mellan oslo och karlstad??
  • aniara
    sossej, vad jobbigt att det tar sån tid! Det kanske är tullhanteringen som sinkar leveransen? Dessutom är det, eller har nyss varit, strejk i Norge bland statligt anställda som kanske kan ha påverkat postgången. Men jag håller tummarna för att du får din klänning snarast!

Det har i alla fall löst sig med sminkningen nu! Jag lyckades hitta en annan - jättetrevlig - tjej som kunde pussla in mig i sitt schema både på bröllopsdagen och för konsultation dagen innan. Jag får boka om tiden hos frisören ännu en gång och det blir lite mindre tid till fotografering innan vigseln, men det får det vara värt. Och namnet på pruttfiskbutiken är Kicks Mjölby. Boka inte in dem!
  • sossej

panik!!
    dom från klänningsbutiken ringde idag och sa att klännen är försenad pga att det blivit något fel med leveransen...med andra ord, den har ännu inte nått norge!!
    de lovar att den ska vara framme måndag den 25! men jag har lite panik, för om den nu INTE kommer eller inte passar så är mindre än en vecka till att skaffa en ny!!

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!