• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • aniara

Försök inte täcka blemmor med foundation, använd concealer till det istället. Foundations jag gillar är Kanebo Sensei velvet nånting (typ) samt Maybelline Dream Matte Mousse (namn på smink är inte min grej men nåt sånt heter det). En bra primer är viktigt också. De flesta rekommenderar Smashbox Photo Finish. Jag har köpt en liten tub via Amazon (hittade inga andra återförsäljare som skeppade till Sverige). Annars har jag en ofärgad primer från Mac. Concealern ska gå i grönt för att neutralisera rött.

• Nikkita

Åh, jag blev HIPPAD igår!!! 

2 av mina vänner kom & hämtade mig & tog mig till ett café där vi startade med frukost. Väl där strålade vi samman med min syster. 
    Därefter åkte vi till mammas sommarstuga & möttes upp av mamma & min andra syster. (Skulle varit 2 vänner till men de fastnade på jobb & kunde inte vara med)
    Vi åt lunch & sedan fick jag gå en låååång tipsrunda, där det var en massa frågor om min blivande (med 5 svarsalternativ som han hade skrivit ihop) Glad Super kul! 
    Efter det tände vi en brasa, där vi skulle grilla. Syrran satte upp en krocketbana, vi åt & snackade en massa.
    Efter maten fick jag en ögonbindel & en stor pinne.... Då var det dags för att slå ner en Piñata som drogs upp & ner för att det skulle bli svårare att träffa Skrattande Hahaha såå kul vi hade (de som såg på hade nog mest kul), filmade det så kommer nog skratta en del jag oxå! 
    Därefter körde vi en runda krocket, vilken min syster vann överlägset. Godis & kakor blev det gott om & snacket gick i ett.
    Mamma hade satt upp måltavlor på en bänk som vi sköt prick på. Pistol & gevärsskytte blev det Solig & jag hade överlägset flest poäng (& träffar). 
    Övernattning i stugan med en hel del midnattsprat i sängarna (kändes precis som på kollo).

Blev en super lyckad dag/kväll/natt med en massa roliga minnen & upptåg! Perfekt komponerad möhippa som passade mig alldeles utmärkt. Har verkligen de bästa vänner & familj Hjärta 

• Styrka

Gud vilken underbar möhippa, Nikkita!! blir glad när jag hör sånt!

aniara; dream matte mousse har jag faktiskt, men i helt fel nyans. jag gillar den oxå! Primer har jag, Clarins, men funderar på att köpa Lumenes ögonskuggeprimer oxå, för att ögonskuggan ska sitta ordentligt. Fundrerar nu på att bara använda consealer och sen köra på ett transparent puder över, vad tror du om det? Eller gör pudret isf att porerna kloggar ihop sig? kan huden andas under ett tranparent puder eller ett löspuder?
    Tips på bra consealer? Fick prova Make Up Stores, men blev inte frälst måste jag tyvärr säga... tycker nästan dream matte mousse är lika bra, för halva priset dessutom, men det är ju ingen consealer... eller kan man använda den som consealer månntro??

• Styrka

och hjälp!! hårproblem:

jag har tänkt bleka håret bara någon dag innan bröllopet för att slippa oroa mig över utväxt innan vigseln, och på bröllopsresan. Men nu kom jag på att jag har ju för fan budoir-fotografering på fredag, och då vore det ju trevligt med idealfärgen på håret. Visserligen kommer jag vara nyklippt, och jag är rätt ljusblond i mig själv, men inte sådär snyggt silverblond som jag annars varit, och kommer vara sen...
    Ska jag bleka håret redan på torsdag, och vara drop dead georgeus på bilderna, men riskera utväxt eller ojämn hårfärg på bröllopet, eller ska jag vänta med blekning och vara hyfsat snygg på bilderna och drop dead georgeus på bröllopet?
    Tilläggas bör väl att risken för olika nyanser i håret inte är särskilt stor, jag har lärt mig genom åren vad som funkar, vilka produkter jag ska använda, och min sambo är en mästerlig assistent när det gäller hårfärgning. Men några garantier finns ju aldrig...
    Beslutsångest..! :-S

• Nikkita

Jag tror att det är en stor chans att du är drop dead georgeus på både bilderna & bröllopet om du färgar det redan på torsdag & gör en ev. utväxtfärgning senare Solig Speciellt om du redan provat nyansen innan & vet hur det blir. Lite nyansskillnad lär bara du märka ändå Flört

Styrka skrev 2012-06-10 17:51:51 följande:
    Gud vilken underbar möhippa, Nikkita!! blir glad när jag hör sånt!
    Ja jag är verkligen super glad över att de fixat det såå bra!!!
  • Blivande fru B

Gifter oss också den 30/6 =)

Vi har allt färdigt,kan ta det lugnt nu..................... så jäkla skönt!  

• aniara
    Styrka skrev 2012-06-10 17:51:51 följande:
    Om jag vore du skulle jag försöka använda så lite smink som möjligt fram till bröllopet och bara försöka få ordning på huden. Kanske bara ha en färgad ansiktskräm (finns på apoteket) och ev ha lite puder över för att dämpa glans. Men jag förstår om du vill täcka dina akneproblem. Jag har tyvärr inget bra tips på concealer för att täcka akne. Jag har själv en mineralconcealer från Tikei som neutraliserar röd färg, men den döljer inte själva utbuktningen som en finne gör. Tydligen finns Dream Matte Mousse som concealer också, du får titta efter den i butik.
  • Styrka
    Nikkita skrev 2012-06-10 19:37:20 följande:
    Jag tror att det är en stor chans att du är drop dead georgeus på både bilderna & bröllopet om du färgar det redan på torsdag & gör en ev. utväxtfärgning senare Solig Speciellt om du redan provat nyansen innan & vet hur det blir. Lite nyansskillnad lär bara du märka ändå FlörtJa jag är verkligen super glad över att de fixat det såå bra!!!
    Tack för rådet, jag gör nog så! Glad
    men vad säger jag till sambon som kommer undra varför jag färgar håret redan nu då? *klia huvvet*  Jejje, jag kommer nog på nåt!

Vi har övat dansen en timme nu, jäklar vilken bra träning, phu! *svettig* men den börjar sitta nu, det är kul!  Skrattande
  • Styrka
    Blivande fru B skrev 2012-06-10 19:43:54 följande:
    Gifter oss också den 30/6 =)

Vi har allt färdigt,kan ta det lugnt nu..................... så jäkla skönt!  
    Dagens diplom!!!

Fy fan vad gött!! Skrattande  Stort grattis, det måste vara superskönt!!
  • Styrka
    aniara skrev 2012-06-10 19:53:53 följande:
    Om jag vore du skulle jag försöka använda så lite smink som möjligt fram till bröllopet och bara försöka få ordning på huden. Kanske bara ha en färgad ansiktskräm (finns på apoteket) och ev ha lite puder över för att dämpa glans. Men jag förstår om du vill täcka dina akneproblem. Jag har tyvärr inget bra tips på concealer för att täcka akne. Jag har själv en mineralconcealer från Tikei som neutraliserar röd färg, men den döljer inte själva utbuktningen som en finne gör. Tydligen finns Dream Matte Mousse som concealer också, du får titta efter den i butik.
    Jag använder bara mascara och roughe till vardags, och bra rengöringsprodukter, är noga med huden. Just nu är den faktiskt under kontroll, om man undantar det lokala vulkanutbrottet på hakan som blev resultatet efter helgens ostfrossa. Flört  Så fram till bröllopet nu har jag förbud mot allt vad ost och choklad heter. Vilket är trist eftersom vi har både fetaost och mozarella i kylen... men min kära sambo blir nog inte ledsen om han får allt själv! Tungan ute
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!