• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Nikkita

Nu har jag äntligen haft min "secret-box" fotografering Glad Vi hade riktigt tur med vädret. Det regnade till strax innan jag kom fram sen var det uppehåll med jätte fin eftermiddags sol.

Vi var utomhus vid ett vattenfall & jag hade med mig ett sängöverkast som är svart på ena sidan & leopard mönstrat på andra. Sen bytte jag med 3 olika underklädes-set i vitt, svart & rött. Super snygga om jag får säga det själv Flört Var dock svin kallt & min rumpa domnade av vid ett tillfälle, "vill man va fin får man lida pin" är det väl man säger (hahaha).
    Hade även med mig rosenblad som vi spred ut runt om mig & några låtsas rosor som jag höll, blev en jätte fin kontrast. 
    Jag klättrade upp bredvid vattenfallet & stod på klippan, så det blir nog riktigt häftiga bilder (hoppas jag). Låg på rygg, mage, klättrade, satt.... Ja säg vad jag inte gjorde Flört Fotografen var jätte bra & fick mig avslappnad trots det utsatta läget & kylan. 

Nu väntar jag med spänning på att få se bilderna & hoppas att det blev många snygga foton till min blivande man Solig

• lillzan

hej tjejer!
    Bara så ni vet så läser jag fortfarande allt ni skriver, men har inte alltid tid att komentera.. tyvärr.

igår blev jag iaf bortrövad för min möhippa och dagen var helt fantastisk.

Började med att dom kom hem till mig vid strax innan 9. Dom hade med sig frukost till alla. Jag hade dock redan ätit frukost då jag var uppe redan då min dotter vaknade vid 7. Men undertiden dom åt fick jag packa en resväska med massa kläder så som min korsett, myskläder, träningskläder m.m.

Sen for vi iväg, jag fick sitta med ögonbindel, till en studio där vi spelade in en låt Orups - Där står pojkarna på rad fast vi ändrade ju såklart texten till flickorna och att vi sjöng han. Det var jätte kul och kanske inte direkt blir någon prisvinnande inspelning då det var en hel del sura toner. Men va gör det. hehe

Efter skulle vi ha haft en picknik men tyvärr spöregnade det hela dagen så istället åkte vi hem till en av mina tärnor där vi åt lunch och lite glass.

Sen for vi iväg igen, återigen med ögonbindel, till en studio där vår bröllopsfotgraf väntade och skulle ta morgongåvebilder på mig. Det var hur kul som helst. Tog bilder med en lila korsett som jag köpt och mina lila skor jag ska ha på bröllopet. Sen tog vi bilder med bara mig i trosor och topless och olika rekvisitor. Jag är inte direkt pryd så jag gick omkring där näckad med alla mina vänner som tittade på. Jätte kul var det verkligen!

Efter det mellanlandade vi i min frisörs salong där vi väntade in att vi skulle få gå till Grappa och äta. Jag hade hela tiden under dagen fått olika uppdrag och fick det ända in på slutet. De var:

Skriva Patrik på 5 okända människor Smaka på 10 olika saker med ögonbindel När jag pratade med människor skulle avsluta med "som hästen sa" Skulle få 5 främlingar att skriva i en bok där de skulle ge råd hur vårt äktenskap ska bli lyckligt Ställa mig upp på middagen och sjunga så borden runt omkring hörde Få Grappa att spela min nyinspelade låt  Klä in en kille i toapapper Dansa på bargatan. musik eller inte. 
    Jag klarade alla uppdrag och fick en liten present i form av biobiljetter. Strax innan 22 fortsatte några vidare till Le Grand nattklubb där vi festade vidare medans vissa åkte hem. 

Hade en helt underbar dag och kväll och hade så himla roligt!  
  • lillzan

Jag dansande på grappa när de spelade upp min låt. 

I studion där vi spelade in låten.
    Hade en tiara på mig hela kvällen och en t-shirt där det stod "Blivande Fru Holmstedt" och sen alla tjejers namn på ryggen.

• Styrka

Fan vad kul att läsa o mer allihopa! Dert bmärks att det börjar dra ihop sig, alla har mass att rapportera!Jag med för igår blev jag HIPPAD!!!
    Anade ingenting, blev bortrövad när jag skulle på promedad med en kompis (yeah right) sen blev det picnic med glada upptåg, sedan femkamp på Gökboet (sumobrottning, mekanisk tjur, bungy run, pilbågeskjutning, boxning med jättehandskar, och human bowling i jätteklot - skitkul!) Sedan blev det dusch o bastu och göra sig iorndning för party o hc middag hemma hos en av kompisarna, supergott! Sedna utgång och dans till tidig morgon! En perfekt dag!!
    Jag anade ingenting! Det är ju en månad kvar , och sambon ska inte få svensexa förrän helgen innan bröllopet (haha samma dag som de flesta av er härinne gifter er!)
    Nu börjar jag annars få lite planeringspanik. Vi har inte övat dansen tillräckligt, jag har inte övat in talet, transporten är inte ordnad, sambon har tydligen inte pratat med tvärflöjtisten, ljud till vigselplatsen måste ordnas... waaaah!

Men jag har iaf bokat klipptid inför secrec box fotograferingen, köpt solkort o hinner skaffa mig lite färg innan! Unnar mig en slappdag efter möhippan innan jag tar itu med resten, hihi!

• annapanna88

Åh så kul det är att läsa allas inlägg! Ni som blivit hippade verkar ha haft superroligt, är lite spänd på när det kan vara min tur... :)

I torsdags var det examensbal (som jag och två till hade ordnat, så jag var glad att det blev lyckat!), sen upp tidigt i fredags för champagnefrukost med klassen, avslutning, fotografering och massa kramar och tårar!

I går flyttades mina saker från Skara till nya huset och idag var vi och hämtade det mesta av fästmannens.
    Första kvällen i huset firas med att ett rör till varmvattenberedaren har gått av, så vi kan inte ha vattnet på innan nytt rör fixas imorgon! Det är kul att äga hus!

Och jag är inne på min femte vecka med hosta. Riktigt överdjävlig hosta, jag hostar tills jag kräks och vaknar på nätterna med andnöd... 

Nåja, planerna inför bröllopet känns i alla fall som om de flyter bra ;) 

• Nikkita
    Styrka skrev 2012-06-03 16:26:19 följande:
    Fan vad kul att läsa o mer allihopa! Dert bmärks att det börjar dra ihop sig, alla har mass att rapportera!Jag med för igår blev jag HIPPAD!!!

Men jag har iaf bokat klipptid inför secrec box fotograferingen, köpt solkort o hinner skaffa mig lite färg innan! Unnar mig en slappdag efter möhippan innan jag tar itu med resten, hihi!
    Va kul att du oxå ska göra en secret-box fotografering Glad

Jag kan inte annat än att vara LITE besviken just nu. 
    Min blivandes bestman ringde ang. att de ska fixa svensexa till nästa helg & då meddelar jag honom att min blivande bokat in en spa helg till oss för att han ville göra mig glad... Så hans kulle fixa en annan dag som fungerade för alla parter.
    Men sen kom jag på att fan oxå det är kanske för att jag ska bli hippad som han sagt att vi ska iväg! Vill ju inte skjuta fram hans svensexa bara för att han varit gullig & fixat en teckmantel för min hippa, så jag frågade min ena tärna & bad henne säga om så var fallet. Det var det, så nu är överrskningsmomentet förstört. 

Det känns så taskigt mot min vännina som verkligen var jätte spänd på hur jag skulle reagera då de kidnappade mig, men vi har lovat att hålla det hemligt & att jag ska verka överraskad iaf. För alla mina vänners skull & min blivandes! 

Men jag vet ju inte alls hur & var det kommer ske så det blir bra i vilket fall, men jag ville så gärna bli tagen utan att ha en aning Skrikandes tråkigt men sånt är livet!!!
  • Hairspraymaniac

Blev också hippad i lördags, njöt av att ha en ledig helg för en gångs skull, min M2b erbjuder sig att gå en sväng på hundarna så jag kunde ligga och dra mig i sängen en stund till. Efter ca 10 min kommer han tillbaka och hastigt springer fram till mig och sätter på mig en ögonbindel och drar sedan på mig min jäääätte rosa onepiece, som jag lovat mig själv och mina vänner att jag aldrig ska visa mig utomhus i. Tji fick jag :P Blir förd till en bil och de åker runt i tystnad där jag bor, visste inte ens villa jag åkte med. Visade sig att det var min svägerska och min långväga bästa vän från Västerås! Sedan stannar bilen och jag blir förd uppför en trappa och satt på en stol, får av mig ögonbindeln och framför mig sitter mina 4 bästa vänner, min syster och svägerska! Där fick jag champgnefrukost med massa gott och en fin plasttiara som matchade min fina redan rosa utstyrsel! Fick återigen på mig ögonbindeln och åker mot stan där det väntade en sjukt rolig 5 kamp och ytterligare en vän följt av bastu och relax. Efter detta gick vi genom ett köpcenter för att komma till mcd för att få i mig lite mer mat. Fick även göra lite pinsamheter i en mild grad då mina vänner känner mig så väl och vet att jag inte är något fan av att skämma ut mig för mycket. Sedan togs jag till en lägenhet där ännu en vän och massor av alkohol väntar. Får då en snygg partymakeup och håret fixat, och en fin klänning fick jag ta på mig! värsta lyxen att slippa tänka på sånt. ;) Tiaran fick vara kvar på! Efter lite förfest ich roliga lekar gick vi mot Harrys och åt god mat, när vi ätit upp kommer en servitris och berättar att vi kan gå upp till takterassen. Kommer upp dit och där väntar ett vip-bås med massa god dryck och snacks. Harrys sitter nämligen ihop med två andra nattklubbar! Under kvällen fick jag lite uppdrag att utföra, som ex gå in ich kissa med någon random tjej och övertyga en random kille om att vi setts förut och massa andra, vill minnas att det gick ganska bra! Kortfattat en sjukt rolig dag som slutade väldigt onyktert men roligaste kvällen någonsin! Ett plus var även att jag inte vart bakis dagen efter heller. ;) Kul att höra att ni andra också hade en underbar hippa!!!

• Lilique

Och så har man gått och trott att mensen är sen för att man stressat ^^

Herregud... :o :D
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!