• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Lilique
    Styrka, jag satt och mobilsurfade lite igår i solen och läste ditt tal. Log med hela ansiktet! Verkligen ett jättefint tal! Så mycket kärlek, blir helt rörd.

När det gäller solbränna så är min tärna helt SJUKT brun och jag är så vit att de misstar mig för mjölk. Jag bär varningstriangel för att folk ska hinna få på sig solglasögonen innan jag klär av mig. Folk kastar sig på marken och skriker flash grenade! när jag tar av mig tröjan. Om jag la mig i snö skulle jag försvinna så när som på de envisa svarta hårstråna på benen... *note to self: vaxa*

Försöker få tag på fotografen och lite andra som inte har skickat sina fakturor än, men som ändå håller stenhårt på att saker ska vara betalda senast den 30e...? Lite intressant hur de tänker där. Och på tal om fotograf, på lördag ska vi ner till Helsingborg för "kärleksporträtt"/provfotografering. Kul att varenda väderapp visar ett gigantiskt regnmoln över hela lördagen när det varit sommarsol varje dag hittills.

Puh...

Har inte lyckats skapa varken vigsel- eller festprogram ännu. Men! Däremot har jag suttit en längre tid och stirrat på tomma worddokument. Starkt jobbat.

Vet ni vad? Det finns en sak som jag tycker är jättetråkig med att bröllopet snart kommer gå av stapeln.
    Om bara några veckor så blir det inte alls lika naturligt att logga in här för att kolla senaste tipsen, se om man glömt något, dubbelkolla något av verktygen och prata planering med er underbara, roliga, härliga, glada, fina, hjälpsamma och omtänksamma tjejer. Jag kommer ju bli ledsen på riktigt!
  • Lilique

Åh! Min sambo jobbar ute idag, han mmsade en bild på en massa träd med stora gröna trädkronor och skrev "This is how much I lööööv you". Älskar sånt :D

• Styrka
    Chabar: fantastiska tips, tusen tack! ska verkligen göra som du säger, så känns det bättre sen . och skriva en fin lång lista till sambon som får fixa massa saker när jag är på jobbet.

Lilique: verkar som vi e släkt, samma vita färg. Brukar säga att om jag nu måste ha vampyrskinn vill jag faktiskt ha några av styrkorna oxå. Vore kul att glittra och vara supersnabb. och stark. Tack för de fina orden om mitt tal! Blir glad o varm i hjärtat av de fina kommentarerna!

Idag beställde vi kostym, från DHgate.com! Custom made, ska ha 3 veckors leveranstid. känns nervöst att få den bara två veckor innan bröllopet, skickade därför en förfrågan om expressleverans för ungefär två sekunder sen.
    Den här blev det:
    www.dhgate.com/custom-made-men-s-suits-wedding-tuxedos-groom/p-ff80808136c967050136e98017c51b4d.html
    Tycker det finns en fin symbolik i att båda i brudparet är klädda i vitt, och att den färgen reserveras för brudparet denna dag! Håll tummarna för oss att den passar när den kommer, eller bara kräver små ändringar!
  • MsChevy
    Lilique skrev 2012-05-28 08:08:00 följande:
    När det gäller solbränna så är min tärna helt SJUKT brun och jag är så vit att de misstar mig för mjölk. Jag bär varningstriangel för att folk ska hinna få på sig solglasögonen innan jag klär av mig. Folk kastar sig på marken och skriker flash grenade! när jag tar av mig tröjan. Om jag la mig i snö skulle jag försvinna så när som på de envisa svarta hårstråna på benen... *note to self: vaxa*
    Lilique: jag har sagt det för o jag säger det igen, jag bara älskar din humor o blir så glad åt dina inlägg! Bara sitter här o skrattar!!!Skrattande

Styrka: vilket vackert tal!!!! Och vad gäller stressen: skriv prio-listor, ta en sak i taget o ANDAS!!! Allt löser sig till slut!Solig 

Vad jag längtar efter att få höra om era stora dagar o se bilder på allt! Ska bli så spännande o se vad alla dessa inlägg, goda råd, skratt, gråt, o vänskap har lett till Solig 
  • Styrka

Eller hur! Känner precis likadant! Ni är fantastiskt sällskap på vägen, tjejer!! Säger som Lilique, vad ska man göra sen då, när bröllopet är över o man inte har anleding att titta in här längre..??

Har skrivit listan nu, och den blev inte så milslång som den kändes i mitt huvud, så nu känns det lättare att andas. Älskade sambon är dessutom gullig och sätter sig ned bredvid mig och säger "okej, det där tar jag tag i, det där fixar jag, var ska jag börja leta efter det där?" och "älskling lugna dig, det här fixar vi, finns ingen anledning för rabiestendenserna nu, babe." Han är bäst min plutt, tar ned mig på jorden! <3

• Lilique

SNYGG vit kostym, Styrka! Me like a lot.

Haha åh, tänk om man hade haft en man som hindrar en från rabiata bridezillaattacker. Min hade snarare kommit lite i efterhand och sagt hoppsan, nu tuggar du visst lite fradga, ska det va så?
    Hörrni, jag får fortfarande inte tag på fotografen. *andas i papperspåse* ......

• chabar
    Lilique skrev 2012-05-29 06:58:26 följande:
    Hörrni, jag får fortfarande inte tag på fotografen. *andas i papperspåse* ......
    Har ni bestämt ett datum ni ska  höras av? Jag skulle ligga på och samtidigt börja leta efter ett annat alternativ. Finns det inga så vet man ju då det. 
  • annapanna88
    Styrka: Hoppas du kan känna dig lite lugnare nu då :) Jag börjar nästan bli nervös över att jag inte är stressad/nervös inför bröllopet.... Alla i omgivningen frågar ju hela tiden om det är mycket att göra, om man är nervös osv. Och då börjar jag tänka: Hmm, borde jag vara det? Vad har jag missat?
    Hoppas att det bara är så att jag är extremt bra på att planera :P

Är förresten klar med festhäftet! Passar på att kopiera upp allt nu när man har tillgång till skolans bra kopiator :D Det blev väldigt enkelt, men jag är nöjd ändå :)

Idag presenterade jag mitt examensarbete, och imorgon ska jag vara opponent. Sen är alla oblligatoriska moment klara på utbildningen... Det känns ganska sorgligt faktiskt! Men samtidigt ska det bli skönt att kunna flytta hem igen och framförallt att få bo ihop med fästmannen :)
  • Lilique

Har fått tag på fotografen nu. Mailade i torsdags morse så man hinner ju bli lagom skogstokig när man inte får svar förrän onsdagen efter, även om jag inte ens själv kollar mailen så ofta som jag förutsätter att hon ska göra. Spammade nästan hennes inkorg full så nu tror hon väl att jag är pyskopat :/ Fast... det är jag ju typ. Brudopat.

Hade bokat tid för att fixa naglarna 3 dagar innan bröllopet. Men jag sa inte att det var för bröllop, jag ska ju bara ha en vanlig gelébehandling, så vad skulle det göra för skillnad liksom. Igår ringde nageltjejen och ursäktade sig för hon hade råkat dubbelboka så hon gav min tid till den andra tjejen eftersom att "det är till hennes bröllop, jag hoppas du förstår".

Jag dog.

Ringde till hotellet för att dubbelkolla bokningen av sviten fastän jag sitter med bokningsnumret i handen. Och så har bokningen "kommit bort". Meh... "Det var en tjej som heter Matilda som bokade in oss för flera månader sen" säger jag. "Tyvärr, Matilda jobbar inte hos oss längre". ...   undrar varför. -.-''

Fick ett annat rum iallafall. Jaja.

Så nu har smink, naglar, hotell, fotograf, hår och blommor bokats, avbokats hastigt och behövt ombokas. Börjar bli lite trött.

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!