• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Styrka

Jag kan se ett par fina bockhorn som passar perfekt till, som klippt och skuret till svärmor din!

Är det inte dags att utesluta svärföräldrarna helt ur bröllopsplaneringen? Inte diskutera bröllopet alls med dem i fortsättningen? besvara alla frågor med
    "Det diskuterar inte vi med er, för ni får oss bara att må dåligt i den här frågan. Lite mer mjölk i kaffet?"
    och besvara alla invändningar och förslag med
    "Det är inte ert beslut, det är vårt , och vår åsikt är den avgörande.
    Eller min favorit:
    "Vi vill att bröllopsplaneringen ska vara en källa till glädje för oss, därför diskuterar vi inte den med er i fortsättningen"
    allrahelst kommandes från din sambo, deras son! För visst är det så att när du säger en sak så viftas det undan, men när han säger samma sak är det helig sanning?

Vi funderar allvarligt talat på att säga upp kontakten med M2Bs föräldrar, så visst vet jag hur det är att slita håret över hur vissa människor kan vara. *skaka huvve* *suck och dubbelsuck*

• Styrka

Vi funderar fortfarande på efternamn. Vi tänker nu att vi inte vill heta samma som morfar, för han är så dum. Och vi vill inte heta min pappas namn heller, för det heter ju numera häxan som min kusin gifte sig med. Så vi tänker vi startar en egen familj, och väljer alltså ett eget namn.
    Så nu letar vi inspiration på PRVS sida www.prv.se/NAMTWeb/default.jsp för fulla muggar.
    Gärna efter namn som aspirerar på ord som
    mod
    kärlek
    värme
    glädje
    trygghet
    vänskap
    styrka
    natur (tex skog, regn, sol, växter, djur, vatten)

och har hittills kommit på:

Animo (betyder själsfrände på latin)
    Frändeskog
    Vennskog
    Solhede
    Hjertblad
    Loskog (fast det namnet bärs av 20 pers, så det får vi nog inte heta)

Sambon är från indien, så vi har även kollat översättningar av våra favvoord på hindi och då fått fram Sathina, som betyder självfrände, men det låter lite...fjompigt. Jag associerar till sidenlakan, typ. De andra orden låter inte vackra på hindi, och vi är lite rädda för diskriminering på arbetsmarknaden så vi vill gärna ha ett svenskklingande efternamn.

Kan nån bidra med lite mer inspiration kanske? Skulle behöva input från nån utomstående just nu...

• Lilique

Trippelsuck, Styrka!

Hmm, eftersom att jag för tillfället har tusen och åter tusen saker som jag borde göra på jobbet idag tänker jag faktiskt sätta mig med din lilla lista och klura på namn istället. Wild child...!  <3

• Lilique

Wennblad
    Wenblad
    Hjertevind
    Solbladh
    Famnhed
    Famndahl
    Ängsro
    Samvind
    Elvberg
    Älvberg
    Järvstedt
    Vennfjord
    Solbäck

Haha jag har rätt dålig fantasi x) Men jaja

• aniara

Kan ni fatta att det snart är juni???!!! Det känns helt galet! Och enormt spännande :)

• Styrka
    aniara skrev 2012-05-15 19:07:18 följande:
    Kan ni fatta att det snart är juni???!!! Det känns helt galet! Och enormt spännande :)
    Hear, hear!! *hysteriskt stort leende*
  • georgialee
    Styrka skrev 2012-05-15 19:25:47 följande:
    Hear, hear!! *hysteriskt stort leende*
  • Styrka
    Lilique skrev 2012-05-15 15:22:32 följande:
    Wennblad
    Wenblad
    Hjertevind
    Solbladh
    Famnhed
    Famndahl
    Ängsro
    Samvind
    Elvberg
    Älvberg
    Järvstedt
    Vennfjord
    Solbäck

Haha jag har rätt dålig fantasi x) Men jaja
    Ååh, Ängsro, de var ju jättefint!! och Famnhed oxå!! Vilka bra tips, ska genast höra med sambon!

Oh, by the way, idag fick vi hem gidkänd hindersprövning!! men förnamnsändringen som sambon skickade in samtidigt hann inte gå igenom innan, så frös säkerhets skull skickar ni in en ny hinderpröning efter det har gått igenom så att namnet på hindersprövan är 100% korrekt. Alltid är det la nån byråkrat som ska jävlas tänker jag...
  • annapanna88
    Styrka: Spännande med nytt efternamn! Tyvärr har jag världens sämsta fanatsi så kan nog inte hjälpa till så mycket... Men tycker ni har många fina förslag!

aniara: Jag vet, tiden bara rusar fram! 1:a juni tar jag examen också, ska bli så himla roligt!!

På tal om något helt annat... Idag skrev vi kontrakt på ett hus!!!!! Känns så fantastiskt roligt att det äntligen blir av :D Och så är det en mindre sak att oroa sig över, nu vet jag iaf vart vi ska flytta när skolan är slut!
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!