• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • lazyp
    Nikkita skrev 2012-05-01 17:29:42 följande:
    Problemet är att jag har storlek 35 & då är utbudet på dessa sidor minimalt Obestämd
    Vad har du tänkt dig för skor? Jag har nämligen ett par 35:or till salu Glad
  • Lilique
    MsChevy, haha vilken härlig historia!  *går och köper ett exemplar av "Bilar for Dummies"*  Det enda jag vet om bilar är att om man inte tankar dem så stannar de. Typ ^^

Styrka, jorå! Jag konstaterade att C trots allt fortfarande lever efter att ha haft samma svarta kostym vid fler än ett tillfälle och inte heller blev han utskrattad när han tillhörde de 99% på studenten som hade svart kostym. Vet inte varför hon håller på. För A's del kvittar det säkert vilken färg hans kostym ska ha. Han verkar inte ha någon direkt åsikt... tror inte ens att han vet hur man gör när man har en. Han blir alltid överkörd av både sin mamma och sin flickvän så han är väl van vid total beslutsberövning, stackaren.

Jag gör inget annat än att klaga över grejer här känns det som. Men jag måste.

I lördags skulle mina och C's föräldrar åkt tillsammans till Tyskland ju (som jag nämnt innan) för att köpa all sprit. Mina föräldrar hade köpt biljetterna efter att de hade bestämt datum. De hade även pratat om det flera gånger eftersom att min mamma hade hört av sig till dem för att dubbelkolla namnstavningar osv för biljetterna. Det kostade 1100:- som mamma betalade och de var non-refundable. Sen, tre dagar innan avresa kläcker svärfar ur sig att han minsann inte kan åka båt så länge som turen varar. Han totalvägrar. Kunde inte sagt det liiiite tidigare? Det är inte som om det kom som en överraskning, människa! Sen har varken han eller svärmor någon "annan lösning" och de ersätter inte mina föräldrar för de pengar de lagt ut. Eftersom att mina föräldrar är snällast i hela världen så rycker de på axlarna och låtsas som om det inte gör någonting, fastän jag vet att de blivit precis vansinniga. Sen tar de upp plånböckerna igen och betalar för ett annat ressätt för helgen som kommer istället.

Så jäkla fräckt.

Jag lovar och svär! Så fort vi har råd att flytta ska jag banne mig se till att propsa på att flytta preciiiiis så långt bort från svärföräldrarna att vi OMÖJLIGT kan träffa dem så ofta som vi gör nu. De ska fan behöva ringa för att hälsa på och vi ska ALDRIG vara hemma!!!!! ..... Vill C träffa dem så får han göra det själv. Jag ska "jobba". Alltid.

En glad grej nu då för att inte ENBART klaga:
    Det mesta börjar falla på plats nu inför bröllopet och jag känner nog att jag snart bara kan slappna av och åka med! På tiden! :)
  • aniara

Nu har jag grejat två viktiga saker:

1. Sminkning! Om ni visste hur glad jag är att jag slipper göra det själv! Dock måste jag boka om min tid hos frisören för sminkningen kunde bara göras i butiken, under butikens ordinarie öppettid. Det är tur att frisören är flexibel i alla fall.

2. Skor! Dessa var jag inte så stressad för men kul att ha hittat ett par.

Mina skor är gammelrosa (samma färg som jag ska ha i buketten) men i övrigt likadana som skorna nedan. Nätta och söta. Lagom hög och stadig klack (4,5 cm) + en speciell stötdämpande och ventilerande sula så att fötterna ska hålla sig fräscha längre.

Nästa sak att ta itu med, förutom att boka om frisören, är att boka in sömmerska för att fixa till klänningen.

• Nikkita
    annapanna88 skrev 2012-05-01 20:50:35 följande:
    Nikkita: Här var en sida där 35 är den största storleken ;) De hade inte så mycket dock, endast ett par med kilklack. Dock kan man fästa ett ankelband på dom om man vill! petiteshoe.se/sma-skor/agatha

Åh tack för detta tipset :) Även om det inte finns skor till bröllopet så kan jag beställa här när jag vill ha andra skor!!! Super bra sida, hoppas att utbudet blir större efter hand ;)

Tror att det löser sig med skorna iaf. De prioriterar att göra om dem ytterligare en gång så att de blir klara innan den 25 maj. Då behåller jag de andra tills jag får de nya så jag kan prova klänningen med rätt klack :)

Så allt löser sig tillslut. Har även bett dem att göra om vristbandet så det sitter över foten istället så det blir stadigare även om passformen kanske inte är helt 100!!!

• Nikkita
    lazyp skrev 2012-05-01 22:18:25 följande:
    Vad har du tänkt dig för skor? Jag har nämligen ett par 35:or till salu Glad
    Vad är det för skor? Vill ju som sagt helst ha kilklack med platå & hel tå!
  • Nikkita

Lilique: Fy fan för vissa människor!!! Jag hade fått frispel... hade jag varit dina föräldrar hade jag åkt utan din svärföräldrar.

Förstår absolut att du är frustrerad & måste få klaga här inne. Bara vräk ur dig det är helt befogat.

Skönt att resten av planerna går bra iaf :)

• annapanna88
    Styrka: Jag håller med. Om det inte vore för internet skulle vi för det första inte ha råd med det bröllopet vi vill ha och för det andra behöva mycket mer tid att åka runt och köpa allt... Ebay är min nya favorit ;)

Lilique: Men vilka människor! Om man själv har varit med i planeringen av en resa kan man INTE ställa in den över något sådant. Skäms på dom!
    Men skönt att du känner dig lugn över planeringen i alla fall :)

Nikkita: Kul att du gillade den :) Du får väl hålla koll där i framtiden. Håller tummarna för dig också nu då att dina nya skor kommer i tid och framförallt passar!

aniara: Söta skor! Skönt med låg klack när man ska ha dom hela dagen.

Här är det lite stiljte just nu, mest för att det inte finns så mycket att göra! Känns ju rätt skönt :) Lite pyssel kan jag göra om jag har tid/lust, men inget som måste bli klart precis just nu.
    Koncentrerar mig på min j*la hemtenta och efter det ex-jobb de närmaste veckorna! 
  • chabar
    annapanna88 skrev 2012-05-02 15:23:48 följande:
    Här är det lite stiljte just nu, mest för att det inte finns så mycket att göra! Känns ju rätt skönt :) Lite pyssel kan jag göra om jag har tid/lust, men inget som måste bli klart precis just nu.
    Samma här! 
    Idag har jag haft kontakt med kantorn, och prästen är åter i stan den 10 maj. Sen trillar det ju in en rad möten/träffar med fotograf, herrgården, präst, sömmerska, floristen och kanske nån mer. 

Men justnu så är det rätt lungt..  ;)

Lyssnar igenom låtarna som vi tänkt ha på vigseln, och får vi igenom alla så kommer det bli så himla himla bra - och så väldigt passande för oss! Problemet är att man redan gråter en liten skvätt vid tanken på att stå där framme och få höra musiken och se på kärasten. Håhå, börja på nån form av avvänjningsprogram? :P

Justja, beställde en gästbok idag och vigselbeviset/ pappret på namnändringen kom tillbaka i frrgår från skatteverket. Så nog börjar det dra ihop sig, men man tänker ju inte så mycket på det..

Måste söka ledigt från nya jobbet också kring vigseln, känns ju lite sådär.. :-S Nog för att chefen gett grönt ljus men.. ja.. ändå. 
  • lillzan

Har fått jobb så nu kan jag inte sitta här hela dagarna längre.. lite tråkigt men men hehe
    I tisdags var vi på en märkes outlet i vingåker där vi handlade min sambos kosym och skor. 
    Jag handlade även ett par utifall skor till mig på ett scorett outlet.. var vita rem lite högklackade med 3 tygrosor som går upp längst foten. hehe svårt att förklara får väl ta kort på dom nån dag och ladda upp.  
    Det kan nog bli så att jag kommer ha dom för skona jag inhandlat på ebay och som kom igår dom är för små för mig. Himla synd då dom var himla fina, ska se om jag kan töja ut dom. Får preeeecis in foten om jag kämpar så några blöta strumpor för att försöka töja ut dom kommer inte funka. :-/ Förslag?!

Dessutom beställdes precis västen och kravatten som min sambo och hans BM ska ha. Sen väntar vi fortfarande på alkoholen från tyskland men när en vän till mig beställde tog det några veckor så man får väl sitta här och vara nervös. Men annars så känns allt lungt.

• Styrka

vi beställde oxå precis alkoholen, det känns skönt! Vi var oxå och lämnade in hindersprövningen och namnändringen, fast nu börjar jag tveka om namnet. Vi valde mammas efternamn, men min morfar är så dum nu så jag tvekar på att ta hans efternamn faktiskt. och dessutom säger min pappa att det hade betytt så himla mycket om vi hade tagit hans namn, så han får barnbarn med samma efternamn... :-S
    hur hade ni tänkt här?

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!