• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Styrka
    Lilique skrev 2012-05-07 20:55:59 följande:
    Ser lite ut som om ett kylskåp försöker para sig med en sjöko på trehjuling :D
    Alltså, ASGAAAARV!!! Skrattade (skriade?) högt ut i min ensamhet och skrämde stackars katten som oskyldigt låg och sov räv på skrivbordet!
    Äh, va fan, klart ni kan köra tryckare till eran låt om ni hellre vill det! eller kör en kompromiss, ni börjar med tryckare, och bryter av med valsen? eller tvärtom? så slipper ni valsa så länge dessutom!
    men allvarligt talat, vals är inte så svårt, alla kan väl räkna till tre? Eller har ni gett er fan på att kunna konkurrera med landslaget i pardans?
    (jag har lite problem med det där med för hög målsättning. Tror tex att vi kommer att kunna köra en asläcker lindyhop efter fyra-fem övningstillfällen. fixar jag inte detta så gråter jag. typ.)

Klart jag delar med mig av talet. ska bara redigera lite. Hur långa texter får man klippa in i ett forum-inlägg? *fnunderar*
  • sandraochdaniel
    Styrka skrev 2012-05-07 18:45:59 följande:
    MINA SKOR HAR KOMMIT!!!    Skrattande   De är perfekta, precis så som jag beställde dem, och de passar PERFEKT!! Somhand i handsken!! Kanske liiite trång vid höger lilltå, men de kommer töja sig om jag går in dem härhemma! Fantastiskt! Jag kommer inte behöva inlägg i hälen för att den inte ska kippa! Underbart!

Lycka är ett paket från Kina... !
    Galet snygga, kul att du också vart nöjd med dina melody skor!  Solig
  • sossej
    Styrka skrev 2012-05-07 18:39:33 följande:
    sossej: kul att du hittat hit, välkommen! Guud vad underbart med herrgårdsbröllop och häst o vagn, vad avundsjuk jag blir! men om vi hade haft häst så hade min vita klänning inte varit vit så länge, hihi... skönt att slippa organisera så mycket, dekoration tar massa kraft och betydligt mer av budgeten av jag trodde från början... med facit i hand undrar jag om vi inte skulle kört på det färdiga konceptet från Dalagärde kök o bar ändå... jejje, lätt att va efterklok, och vårt bröllop kommer bli supermysigt och personligt i alla fall! *nöjd* Var i landet finns du??  och så klart, bilder, bilder ,bilder! Hur ser klänningen ut? Vilken herrgård? vad ska sin blivande ha på sig? hur länge har ni varit ett par? *nyfiken*
    hihi, ja lite prinssesigt kanske det blir men jag gillar det :D 
    och häst och vagn var ett måste, det var det enda jag visste från start, det SKA jag ha liksom :P
    men man får hålla sig från att klappa på den just den dagen iaf! ;)

hade gärna haft ett utebröllop i en vacker rosenträgård men nu bor man ju i sverige så det är ju 50% chans att det regnar och då blir det inte lika romantiskt eftersom jag helst inte vill ha ett tält :P
    jag bor utanför örebro men vi ska gifta oss i värmland på ett ställe som heter nedre ulleruds kyrka och sedan ha middag, fest och övernattning på Dömle Herrgård, riktigt fint med nära till vattnet och nyrenoverade rum :)
    vi har dessutom egen präst eftersom M2Bs pappa är präst(och alltså inte får ha hans mamma som bordsdam). detta blir lite knas sen på bordsplacering eftersom min far dessutom inte är i livet längre.

jag kommer att vara gravid i vecka...hm, 25 eller nåt sånt så kan ju inte ha vilken klänning som helst. men GUD så mycket lättare det var att bestämma sig när man inte hade lika många alternativ.
    släpet syns inte så bra just på denna bilden men det är ett litet släp i alla fall.

min bukett kommer att vara i dessa färger, dock inte de stora blommorna och inte denna formen.
    men murgröna, feslila och champange är vårat färgtema. gillar den riktigt mörkt gröna färgen!

min M2B kommer att ha en sydd svart kostym med en snygg väst till (som jag faktiskt inte kommer ihåg färgen på just nu!!), den är inte färdigsydd än så kan inte skicka någon bild dessvärre.

vi har varit ett par nu i hm tre år var det i mars, och som sagt så har vi en liten påväg.

vet inte mer vad man ska tillägga...
    det är vit borddekoration på herrgården men vi kommer att lägga ut murgröna-slingor och ha små vattenskålar med champangefärgade rosor, lila freesia och kanske vit prärieklocka.

på placeringskorten kommer det sitta en liten murgröna-slinga för att koppla ihop det med inbjudan där vi hade ett murgröna-tryck i kanten.

• Lilique
    Mina prioriteringar <3

Har en milslång lista med saker som måste göras och möten som måste bokas in. Jag vet att det blir tight med tid och att jag måste vara effektiv.

Spenderar sedan 35 minuter åt att sitta och scrolla bland tandblekningsgeler och går igenom sortimenten med största noggranhet trots att jag bara ska ha en refill på min gamla.
  • Miss Svensson

Hej tjejer, hoppar in här nu när det närmar sig slutet.. Nu känns det verkligen som man behöver allt stöd i världen..

Har under en period varit som i en förlossningsdepression fast då en "bröllopsdepression", har inte orkat ta tag i nåt gällande bröllopet samtidigt som jag blev mer och mer stressad, fick svårt att sova osv..

Men nu äntligen har jag fått tillbaka gnistan och kör på.. Men önskar att jag hade lite ytterligare energi att engagera mig för jag kommer bara ångra mig efteråt om jag inte hinner fixa till saker och ting som jag kanske kommer på försent :-P

Och jag vet inte just nu om jag har läget under kontroll, vilket är en jobbig känsla... Men får förhoppningsvis sluta hyperventliera lite nästa vecka när jag tagit ledigt från jobbet och kan tänka lite klarare

Funderar just nu på festhäftet och klurar på hur mycket man skall ha med.. Så hade nån lite olika förslag på det tar jag gärna emot det.. jessicaisnes@gmail.com

• Nikkita
    Styrka skrev 2012-05-07 19:00:00 följande:
    Har ni andra börjat fundera över bruddansen...? Ska ni köra en enkel tryckare, skippar ni hela konceptet, eller kör ni överraskningsmomentet och Evolution of dance, eller en klassisk vals? Kanske en fartig bugg? hur tänker ni? och framför allt; har ni börjat öva än?? (paniken börjar infinna sig här, inser att det inte är så många veckor kvar...)
    Vi kommer köra en vals. Har haft 2 lektioner & nu tränar vi själva så mycket vi hinner efter jobb Tungan ute vilket inte blir speciellt ofta... Men vi kommer säkert att klara det iaf, det käns bra & det är huvudsaken. Våra gäster vet att vi inte är proffs dansare, så de lär inte bli besvikna om vi gör några missar Flört Grunden är box-step sen roterar vi åt båda hållen, gör 3 olika specialare då låten är instrumental & avslutar med piruetter...

Jaja det låter bra i teorin, får väl se hur det går på den stora dagen när nerverna sätter in! Jag hatar verkligen att stå framför en massa folk. Förhoppningsvis så är jag så lycklig att jag glömmer bort alla runtomkring Solig

Styrka: Grattis till dina ur snygga skor!!!

Annapanna & MsChevy: Hoppas ni blir friska snart, inte kul att vara sjuk ju Obestämd

Sossej: Välkommen hit. Va underbart allt låter. Underbar klänning & vilka fina färger ni valt. 
  • annapanna88
    Styrka: Vi kommer faktiskt köra på en tryckare. Min fästman har två vänsterfötter och ingen taktkänsla+ att vi bor i olika städer så att öva in en vals känns som en omöjlighet. Vi kommer istället hasa runt till "Come away with me" med Nora Jones :) Ev har vi en vals efteråt när alla dansar så det inte syns hur dåliga vi är ;)
    Kul med talet! Tänk om man vore så modig att man kunde hålla ett själv...

Sossej: Ert bröllop kommer bli jättefint! Gillar klänninge skarpt :)

Lilique: Jag vet precis hur det är! Som när jag verkligen borde göra ex-jobb och istället hamnar här inne i tre timmar... Suck!

Miss Svensson: Välkommen hit! Hoppas att allt löser sig, oftast har man bättre koll än man tror!

Igår var jag tvungen att gå till VC och få hostmedicin eftersom jag sov kanske 3 timmar på hela natten. Då har de bytt system här så man får inte boka tid utan bara gå dit och ta en nummerlapp och sätta sig. Detta leder till 3 timmars väntetid!! För att få ett recept på hostmedicin? Jättkul att sitta och hosta på alla andra i väntrummet så länge... INTE!! Lagom trött när jag kom hem sen kan jag säga...
  • sandraochdaniel
    Miss Svensson skrev 2012-05-08 21:06:05 följande:
    Hej tjejer, hoppar in här nu när det närmar sig slutet.. Nu känns det verkligen som man behöver allt stöd i världen..

Har under en period varit som i en förlossningsdepression fast då en "bröllopsdepression", har inte orkat ta tag i nåt gällande bröllopet samtidigt som jag blev mer och mer stressad, fick svårt att sova osv..

Men nu äntligen har jag fått tillbaka gnistan och kör på.. Men önskar att jag hade lite ytterligare energi att engagera mig för jag kommer bara ångra mig efteråt om jag inte hinner fixa till saker och ting som jag kanske kommer på försent :-P

Och jag vet inte just nu om jag har läget under kontroll, vilket är en jobbig känsla... Men får förhoppningsvis sluta hyperventliera lite nästa vecka när jag tagit ledigt från jobbet och kan tänka lite klarare

Funderar just nu på festhäftet och klurar på hur mycket man skall ha med.. Så hade nån lite olika förslag på det tar jag gärna emot det.. jessicaisnes@gmail.com
    Du har mail!
  • sossej

usch nu måste jag få kräkas ur mig lite.
    skulle till frisören idag för att diskutera och visa vilken frisyr jag ska ha på bröllopet. det är 2 timmars resväg dit härifrån.
    så när jag kommer fram så visar det sig att tjejen som ska göra min frisyr inte är där idag och eftersom dom inte hade skivit i boken vilken brud det var som skulle komma idag så visste de ju inte vem de skulle ringa till.
    den tjejen som nu var där kunde tydligen inte göra något alls och hon beklagade sig inte ens över det trotts att jag sa att jag har åkt 2 timmar för att komma hit.
    så det var bara att skriva upp en ny tid och åka hem igen!! grrr
    hade det inte varit så sent så hade jag nog försökt hitta en annan frisörsalong!!

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!