• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Äntligen blivande
    sossej skrev 2012-05-09 17:04:45 följande:
    usch nu måste jag få kräkas ur mig lite.
    skulle till frisören idag för att diskutera och visa vilken frisyr jag ska ha på bröllopet. det är 2 timmars resväg dit härifrån.
    så när jag kommer fram så visar det sig att tjejen som ska göra min frisyr inte är där idag och eftersom dom inte hade skivit i boken vilken brud det var som skulle komma idag så visste de ju inte vem de skulle ringa till.
    den tjejen som nu var där kunde tydligen inte göra något alls och hon beklagade sig inte ens över det trotts att jag sa att jag har åkt 2 timmar för att komma hit.
    så det var bara att skriva upp en ny tid och åka hem igen!! grrr
    hade det inte varit så sent så hade jag nog försökt hitta en annan frisörsalong!!

Jag skulle försökt hitta en annan ändå :) Hoppas det blir rktigt bra sen ändå!!

Kanske kan pruta en hel del?!?!?

• Lilique
    sossej skrev 2012-05-09 17:04:45 följande:
    usch nu måste jag få kräkas ur mig lite.
    skulle till frisören idag för att diskutera och visa vilken frisyr jag ska ha på bröllopet. det är 2 timmars resväg dit härifrån.
    så när jag kommer fram så visar det sig att tjejen som ska göra min frisyr inte är där idag och eftersom dom inte hade skivit i boken vilken brud det var som skulle komma idag så visste de ju inte vem de skulle ringa till.
    den tjejen som nu var där kunde tydligen inte göra något alls och hon beklagade sig inte ens över det trotts att jag sa att jag har åkt 2 timmar för att komma hit.
    så det var bara att skriva upp en ny tid och åka hem igen!! grrr
    hade det inte varit så sent så hade jag nog försökt hitta en annan frisörsalong!!
    Men gud va drygt. Och extra frustrerande om du körde dit, för bensin är banne mig inte gratis!
    Jag hade gått till andra salonger och kollat möjligheter etc och om det finns någon som passar bättre så hade jag bokat där och sen ringt och avbokat den första. Bara vänta med att avboka ifall du inte skulle hitta nåt så vet du att du inte står utan iallfall. 
  • Lilique

Var och kollade på lokalen igår. Med svärmor Kräks Min pappa och min sambo skulle också varit med (och hållit henne under kontroll typ) men plötsligt kunde de inte komma pga jobb. Drygt. Så svärmor hämtade mig här, körde in till stan och så gick vi upp till lokalen och lånade nycklar för att kunna kolla en stund.

Vi skulle släpa lite bord fram och tillbaka för att se hur vi skulle få plats. Jag säger att såhär och såhär vill jag ha det! Det blir jättefint och alla får plats. ICKE! Hon tycker typ att hon har vetorätt bara hon säger "men såhär hade vi på vårt bröllop under Jura-perioden när alla dinosaurier och neandertalare kastade sten och tämjde mammutar!"

Okej... det sa hon kanske inte. Jag vet faktiskt inte vad hon sa för jag slutade lyssna, nickade lite lojt och målade fula mustacher med permanent markers i ansiktet på henne i mitt huvud.

Poängen är iallafall att jag tycker FEL och inte vet någonting eftersom att jag inte gift mig innan. Pucko. Vi skulle bara varit där i 15 minuter och prova lite. En hel timme senare går vi därifrån för det var så lång tid det tog för mig att få henne att fatta att jag vill ha det på ett visst sätt. Mission accomplished! Och hennes nya fina imaginära mustach passar utmärkt.

• annapanna88
    Sossej: Usch så tråkigt! Det är väl en sak om man bor i samma stad men det där var dålig stil tycker jag!
    Själv ska jag på konsultation imorgon (lite mer en 1 timme att köra) så får väl hålla tummarna att min frisör inte är sjuk ;) Största risken verkar dock just nu vara att jag hostar så mycket att jag kör i diket...

Lilique:
    Det måste vara så irriterande!! Hur många gånger har hon gift sig då? Om hon vet att hon har rätt liksom... Kan inte tänka mig att man VET allt efter bara ett bröllop...
    Bra att du inte gav upp i alla fall! Hoppas den där mustaschen växer ut på riktigt ;)
  • Nikkita

Idag var jag i brudbutiken & provade min klänning igen! De nålade in/ upp den & mätte vart halternecken skulle vara. Är såå nöjd med klänningen & det ser ut som den kommer sitta riktigt bra på mig Solig 

Det har dessutom löst sig med vårt "lilla" problem med gästantalet & att ev. behöva betala 6000kr extra för lokalen. Nu är vi 50 gäster som kommer så det blir ingen extra lokalhyra Glad Skönt när allt faller på plats! 

Denna veckan ska jag till floristen & boka blommorna, så att de hinner få dem i tid & planerar in personal så de kan leverera dem till lokalen så vi slipper tänka på det.  Sedan ska jag även boka in en provuppsättning oxå så det blir fixat.

Lilique: Vilken jobbig sits du har med din svärmor, men kan inte låta bli att skratta hejdlöst av hur du beskriver hela händelsen!! Hoppas att du planterade en riktig ful mustasch på henne, det förtjänar hon Flört 

• Lilique
    Nikkita skrev 2012-05-10 18:39:09 följande:
    Lilique: Vilken jobbig sits du har med din svärmor, men kan inte låta bli att skratta hejdlöst av hur du beskriver hela händelsen!! Hoppas att du planterade en riktig ful mustasch på henne, det förtjänar hon Flört 
    I sure did

• Nikkita
    Lilique skrev 2012-05-11 08:21:13 följande:
    I sure did

Hahaha Skrattande Rätt åt henne!
  • annapanna88

Idag har jag, trots intag av hostmedicin, kört och träffat frisören för lite konsultation (körde faktiskt inte i diket!). Fick ett väldigt bra intryck av henne så jag tror det bli super. Priset var helt ok, kunde varit både billigare och dyrare, men 750:-/timme känns ok då frisyren inte är så avancerad.
    I helgen MÅSTE jag ta mig i kragen och skriva på mitt ex-jobb, det är meningen att det ska vara i princip klart på onsdag! Panik? Ja lite faktiskt...

Snygg mustasch till svärmor förresten Lilique!

• aniara

Nu har vår OSA-tid gått ut. Av 56 bjudna gäster är det 4 som inte svarat (vi tror att de kommer). 5 har tackat nej. En har sagt kanske (han vet inte än om han får ledigt, inga problem med oss). Sambon är på telefon just nu med en av de som inte OSA:t och som dessutom råkar vara vår fotograf! :O

Igår var vi och provade ut skjorta, väst och plastrong åt sambon. Han var så fin!

Förhoppningsvis blir det träff med sömmerskan för en första justering i veckan. Hon är inte så jättevan med brudklänningar (jobbar som syslöjdslärare) så vi har lagt det lite preliminärt. Ifall hon bedömer att hon inte kan göra justeringarna så har vi en annan sömmerska med mer rutin som har sagt att hon kan göra det. Jag tror det kommer bli bra.

• Lilique

Det räckte inte med mustach. Nu har svärmor helskägg.

Det har alltid varit klart att det är sambons bror/marskalken som ska se till att dra ihop någonting till svensexan. Det behöver inte vara han som organiserar något avancerat, men han ska se till att det blir av, liksom. Han har vetat det, vi har vetat det, alla har vetat det. Förra helgen skickade jag ett sms till honom typ "Snart dags att börja planera svensexan, bara säg till om det är nåt du vill ha hjälp med!". Tänkte liksom ifall han skulle behöva hjälp med telefonnummer till vänner, att kolla upp om någon aktivitet funkar, se till att hålla sambon hemma nåt visst datum/tid - det vanliga som kan förväntas av mig liksom.

I helgen var jag och sambon iväg och stannade över hos en vän som bor rätt långt bort och vi hade supertrevligt och humöret var på topp. Sent på lördagskvällen får jag ett sms av svärmor. I det skriver hon att det är upp till MIG att se till att det blir en svensexa. JAG ska se till att organisera, planera, fixa med hans vänner (alltså jag lovar, hans vänner kan inte ens planera in att köra till ICA utan någon som drar i trådarna så...) och göra ALLT! HON har bestämt nu, hux flux, att A inte alls ska fixa någon svensexa. Han ska inte göra någonting, bara få gå dit och ha roligt med sin bror.

Hon säger att jag är dum som förväntat mig att en LILLEBROR ska behöva ha den pressen på sig typ. Men? Alltså, visst han är "bara" 19 år. Men hur jävla komplicerat behöver det vara egentligen? Plocka upp telefonen, ring ett par samtal till de inblandade och kolla intresse. Ring ett samtal till och boka en gocartbana. Eller ge den uppgiften till någon annan av vännerna? Klart. Så nej, det är ju inte komplicerat för mig heller. Det är ju mest en principsak för min del att jag inte ska behöva göra det OCKSÅ. Och att det ska vara något som grabbarna vill göra. Inte något som jag som tjej planerat in åt dom.

Lösning:
    Blev så tokarg att jag började gråta (när vi kommit hem igen). Låg i sängen som ett litet kolli och dränkte kudden under ett tårfall som skulle fått niagarafallen att blekna om jämförelsen sänts på TV. Blev kramad av en förtvivlad sambo och passa på att hälla ur mig precis allting som varit och är jobbigt, en gång till, fast i listform! Alltså.. jag var tvungen att ta paus och dricka för att listan var så himla lång.
    Iallfall, nu ska vi alltså ha en svenhippa . Om vi säger som så, vi får alltså rita en bild och låta några utvalda vänner färglägga den åt oss, så att det liksom blir liiite överraskning.
    Har även vunnit mig en svärförälderfri vecka. Ska njuta av den. I. fulla. drag.
    Bifogar en bild på min svärmor:

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!