• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Lilique

Nu har vi införskaffat all alkohol till bröllopet. Hälften står hemma hos svärföräldrarna och hälften hos mina föräldrar (vi har ingen som helst plats i vår lilla lägenhet).

Hm, Styrka, jag  vet inte riktigt vad jag hade gjort där. Svårt att sätta sig in i den situationen... Om ni känner väldigt starkt för din mammas efternamn så får man nog tänka lite som alla ledsna trådstartare som inte kommer överens med svärmor och därför inte vill ta sin blivandes efternamn för att de inte vill heta som hon. Pfft, de tar sin mans namn - att svärmor sen "råkar heta samma sak" är inte vad som gör dem till en familj.

Men ja, om ni känner att han "förstört" namnet lite genom att vara som han är nu, då kanske man ska överväga att ta din pappas namn? -!!!Så länge ni inte känner att ni bara "nöjer er" med det namnet. För isåfall kanske det är dags att börja fundera på att eventuellt hitta på ett eget? Eller läsa lite mer i släktträden?...

• sossej

o får man hoppa in här? (bara ett år snart sen TS startade tråden men men)
    ska också gifta mig 30 juni i år och känner att det börjar dra ihop sig nu!

• Lilique

Hej sossej, klart du får vara med här nu i slutspurten! :D 

Har ni det mesta klart eller är listan fortfarande lång?

• Lilique

Ehm, en fråga...

Dukning:  Vit duk med en mycket glesvävd röd löpare. Vita tallrikar och silverbestick. Ljusstakar i ofärgat glas och ett par i silver.

Vita servetter med silvertryck... blir bra va? För röda servetter ser väl lite konstigt ut om man inte lyckas hitta samma eller en väldigt bra matchande nyans?

• Lilique

**  varför klipptes mitt inlägg av? :(

Eller blir det för lite rött om man har vita  servetter och bara rött i löparen? Det är ju ändå rätt många meter rött över ett E-bord liksom.

• annapanna88
    Lilique: Jag skulle rösta för vita servetter tror jag... Ni kan inte ha något annat rött då? Om du är osäker på om det blir för lite alltså..

Jag tycker synd om mig själv idag för jag har fått en sån fruktansvärd hosta + ont/tryck i bröstet :(
    Igår var det lite pådrag en stund när damen på sjukvårdsrådgivningen sa att det ev kunde vara en blodpropp i lungan och att jag egentligen borde ringa amulansen!
    Gjorde dock en kompromiss och åkte till jourläkarcentralen, det visade sig att jag var helt frisk... förutom att jag var sjuk då(infektion). Men ingen fara iaf.
    Så nu ligger jag i soffan och är ynklig och önskar mest av allt att någon kunde åka och handla åt mig så jag slapp gå ut och hosta på folk :(
  • Lilique
    annapanna88 skrev 2012-05-07 12:35:56 följande:
    Lilique: Jag skulle rösta för vita servetter tror jag... Ni kan inte ha något annat rött då? Om du är osäker på om det blir för lite alltså..

Jag tycker synd om mig själv idag för jag har fått en sån fruktansvärd hosta + ont/tryck i bröstet :(
    Igår var det lite pådrag en stund när damen på sjukvårdsrådgivningen sa att det ev kunde vara en blodpropp i lungan och att jag egentligen borde ringa amulansen!
    Gjorde dock en kompromiss och åkte till jourläkarcentralen, det visade sig att jag var helt frisk... förutom att jag var sjuk då(infektion). Men ingen fara iaf.
    Så nu ligger jag i soffan och är ynklig och önskar mest av allt att någon kunde åka och handla åt mig så jag slapp gå ut och hosta på folk :(
    Men stackare! :(  Men eh.. lite oproffsigt av henne att stirra upp dig :o Tur att det inte var något värre då (fast det hade lika gärna kunnat vara digerdöden när man ligger och känner sig minst i världen).  Hade du bott lite närmre hade jag lätt handlat åt dig :)

Rött, rött, rött... jag vet inte vart jag ska lyckas trycka in det :(  Det enda röda är ju typ löparen och sen sidenbanden runt skaftet på min bukett. Det blir ju så lätt "för mycket" med just rött när man har olika nyanser av det (omöjligt att pricka in samma ju). En annan sak är det ju om man skulle haft rosa/lila eller något annat. Ju fler nyanser desto härligare liksom. Pruttfisk!
  • Lilique

Kanske om man binder ihop festprogrammen med ett tunt rött snöre? Då blir det rött med nyansen är inget man tänker på för ytan är så liten?

• annapanna88

Jo det kan man ju tycka. Men å andra sidan har ju nyheterna de senaste dagarna handlat om unga tjejer som får blodpropp på grund av p-piller och får fel diagnos... så det kändes ju skönt att få en undersökning iaf :)

Ni ska inte ha stolsrosetter då? Det går kanske att göra av samma tyg som löparen och är ett lätt sätt att få in mer färg. Men du har rätt, rött är en svår färg. Vi ska t.ex ha ljusgröna ljus, men om man hittar röda ljus är de väl typ "julröda"? Hmm... ska klura och se om jag kommer på något mer!

• Lilique

Jaså? Vi har varken TV eller tidning så nyheterna går oss liksom förbi hehe. Men samtidigt är det lite bra, då vet man inte vad man får cancer av den här veckan :)  Men då förstår jag ju att det måste kännas bra att ha fått bli undersökt iallafall :)

Naej, vi ska inte ha några stolsrosetter eller stolsöverdrag (helt omöjliga stolar!!). Ja, men precis - röda ljus etc blir väldigt juligt :/ Även fast det är mitt i sommaren.

Jag googlar runt som en galning just nu.

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!