• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Lilique

Men åh vad roligt Annapanna!! Måste kännas fantastiskt! :D
    Styrka, men va kul att du gillade några namn! (:

--

I eftermiddag har vi vårt vigselsamtal med prästen. Säkerligen inget att oroa sig över, men jag är ändå skitnervös, rent ut sagt. Bara en sån sak som att prästen skulle ställa en fråga något om oss som par, typ hur vi träffades eller något sånt. Lätt sak att svara på (typ). Men jag lovar, när jag väl sitter där så kommer jag ha prakt-tunghäftan Allan och bara mumla något litet "ehm.. ja, mm, alltså, mm, liksom, fast typ...." (:  Stressretorik at it's finest. Haha.

Men det ska bli skönt att äntligen få svar på hur han ställer sig till brudöverlämning, egen musik etc. Det har ju alltid varit Plan A, men sen har man fått svischa ihop en Plan B bara utifall att - och den är ju inte ens i närheten så AWESOME som vad vi tänkt oss från början. Ni får hålla ett par tummar eller så (:

Och shit pommes, vilken tur att jag bestämde mig för att sitta på bröllopstorget de där tio minuterna innan jag ska gå till jobbet. Annars hade jag aldrig blivit påmind om att jag måste ta med vigselintyget till jobbet, för prästmötet är direkt när jag slutar. Phew!

• MsChevy

Här har bröllopsplaneringen helt kommit i skymundan! Vi har äntligen fått lånelöfte och har lagt ett bud på hus Glad 

• lillzan

Mschevy - åh va kul. Du har inget länk som man kan få spana på? Idag fick vi äntligen hem alkoholen vi beställt från Tyskland. Så himla skönt. Slipper man ligga orolig över att den skulle fastna i tullen någe mer.

• annapanna88

Hit ska vi flytta om 2,5 vecka!!

lilique: Hur gick det hos prästen idag? Får ni det som ni vill ha det?

MsChevy: Grattis, så roligt! Då är det en nervös väntan nu då :)

Är det förresten någon som har druckit vinet Ecologica, den röda varianten? Jag tycker det vita är jättegott och vill gärna smaka det röda för att se om vi ska ha det till vår buffe, men det finns inte på systemet här. Är det värt att leta efter/be dom ta hem?

• sossej
    annapanna88 skrev 2012-05-10 15:30:14 följande:
    Sossej: Usch så tråkigt! Det är väl en sak om man bor i samma stad men det där var dålig stil tycker jag!
    Själv ska jag på konsultation imorgon (lite mer en 1 timme att köra) så får väl hålla tummarna att min frisör inte är sjuk ;) Största risken verkar dock just nu vara att jag hostar så mycket att jag kör i diket...

Lilique: Det måste vara så irriterande!! Hur många gånger har hon gift sig då? Om hon vet att hon har rätt liksom... Kan inte tänka mig att man VET allt efter bara ett bröllop...
    Bra att du inte gav upp i alla fall! Hoppas den där mustaschen växer ut på riktigt ;)
    hoppas det gick bra för dig hos frisören :)

det som var saken för mig var ju inte att frisören var sjuk utan hon hade tydligen semester just den dagen.
    nu har vi pratat med den tjejen som jag skulle varit hos och hon har bett om ursäkt och sa även det att hon bor ju väldigt nära salongen så hon hade ju kunat komma ner om nu den tjejen som tog emot oss hade ringt.
    men jag hoppas iaf på att få lite kompensation på priset sen.
  • aniara

Grattis annapanna till huset och MsChevy till lånelöftet!

Nu har alla osat till vårt bröllop och det kommer bli 50 eller 51 gäster (en vet inte sommarschemat på jobbet ännu) + tre bebisar. Så totalt blir vi 55 eller 56, brudpar medräknat. Jag tänkte att jag skulle jobba med bordsplaceringen men förslagen vi fått från restaurangen på placering av bord rymmer bara upp till 50 personer så jag måste få bekräftat att vi kan ställa borden som jag (tror att jag) vill.

Vi har säkert "pratat" om detta tidigare men hur tänker ni andra kring bordsformationer och honnörsbordets vara/icke vara? Jag har alltid tänkt att jag vill ha honnörsbord, ett klassiskt E-bord, men samtidigt så tror jag att både våra föräldrar och vi skulle ha roligare om vi kom närmare de andra gästerna under middagen. Och jag tror att det passar vår festlokal bättre. Men det blir lite trist för gästerna som hamnar med ryggarna mot oss.

För övrigt har vi i princip bestämt oss för att skippa festhäftena. Vi ser ingen större poäng med dem, det blir bara en massa merarbete och vi minns fortfarande allt jobb vi hade med inbjudningskorten. Min bror och hans fru hade väldigt genomarbetade festhäften på sitt bröllop men det var deras värdpar/toastpar som hade gjort hela arbetet. Vi nöjer oss nog med att skriva ut några ex av menyn. Men vi ska prata med toastmastern om det, han är bröllopsveteranen i sammanhanget.

• Styrka
    annapanna: Göööörmysigt hus!!! Grattis i massor!!
    lillzan: vi hämtade oxå spriten från tyskland häromdagen! Känns jätteskönt att ha det avcheckat på listan! Bara bubbel kvar, vårt favvobubbel var billigare på systemet än på vinochsprit.se, så...
    mrschevy: jag håller tummarna för att huset blir erat!!

har sprungit på stan idag och hjälpt min faster hitta kläder till bröllopet, och samtidigt hållt utkik efter brudväskor, men nada. börjar misströsta rejält, min drömväska finns helt enkelt inte. Alla andra måste finna min väska vedervärdig, för om designen vore eftertraktad hade den ju funnits. men jag skiter  i om ingen annan gillar min väska, hittar jag den inte här så beställer jag en från kina eller ebay eller så syr jag min egen jävla väska. *mutter*

vi har nu äntligen beslutat oss för att sätta hårt mot hårt när det gäller sambons bror som vill ta med sig ettåriga dottern till vårt barnfria bröllop. känns skönt att äntligen fattat ett beslut som känns rätt, men kommer kännas ännu bättre när vi pratat med dem oxå.

har fortfarande inte hittat serveringspersonal. funderar nu på att anlita vänner som vi inte kunnat eller velat bjuda på bröllopet. hur hade ni tolkat en sådan förfrågan "hej du fick ingen inbjudan till vårt bröllop, men vill du hjälpa till och servera våra gäster maten?"
  • Hairspraymaniac

Hihi min bästa vän och en av mina brudtärnor frågade efter mitt jobbschema för hela juni, ska bli spännande. En hippa på g måntro?

Den 15:e flyttar vi till hus också! Så.. streeeess? gifter oss ju den 30:e!!! Har dock tagit semester då och har en mamma som är som en virvelvind så med hennes hjälp så har vi nog flyttat in på nolltid ;)

Känns som att allt börjar falla på plats! Bara lite kvar på festprogrammet och vigselprogrammet som ska få sina sista "touches of magic". Och så lite småsaker som jag enligt min M2B oroar mig alldeles för mycket för, haha.

Hur ser det ut för er andra planeringsmässigt? har inte hängt här på ett tag nu :)

• MJC

Hittade hit först nu, vi gifter oss också 120630! Börjar närma sig... Känns som att vi har koll på planeringen men man får ju sina nerv-attacker ibland. :) 

• annapanna88
    aniara: Vår lokal tillåter tyvärr inget annat än E-bord, om man inte vill sitta vid småbord och då blir det ju ganska många som sitter med ryggen mot oss.
    Däremot ska vi göra en annorlunda variant på honnörsbordet eftersom min pappa inte längre är i livet så känns det fel med "traditionellt". Om det går att ha borden som jag hoppas kommer vi ha "vinklat" honnörsbord. Alltså att vi sitter vi ett rakt bord och så vinklar vi borden vid sidorna lite snett framåt. Svårt att beskriva i text känner jag... Men iaf så kommer min fästmans föräldrar ha varandra till bordet och sitta på ena sidan och min mamma och hennes sambo på andra sidan.
    Sen kommer vi också förkorta mittentungan lite så att vi kan ha en bänk eller liknande mitt emot oss där folk får komma och sätta sig och prata lite :)

Styrka: Skulle vara supercoolt om du sydde din egen handväska tycker jag! Snacka om att få det precis som man vill :D
    Jag hade nog inte tagit illa upp om jag blivit tillfrågad att servera på en väns bröllop. Åtminstone inte om det var en vän från jobbet eller annan inte så "nära" vän.  Man får ju lägga fram det lite finare bara :) Och muta med att dom får vara med på festen kanske? Men det gäller nog att fråga rätt människor för vissa kan säkert ta illa upp...

MJC: Välkommen hit :)
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!