• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • annapanna88
    Lilique: Usch vad jag tycker synd om dig! Du har verkligen inte haft flyt... Håller tummarna för att du har haft din beskärda del av otur nu och att resten av tiden flyter på :)
  • chabar
    annapanna88 skrev 2012-05-29 22:47:24 följande:
     Jag börjar nästan bli nervös över att jag inte är stressad/nervös inför bröllopet.... Alla i omgivningen frågar ju hela tiden om det är mycket att göra, om man är nervös osv. Och då börjar jag tänka: Hmm, borde jag vara det? Vad har jag missat?
    Hoppas att det bara är så att jag är extremt bra på att planera :P
    hahaha, hög igenkänningsfaktor på det där! Alla runt en verkar hetsa utom vi... Jag måste nog ta mig en funderare på om det är nåt vi glömt.. Vi har klart vigselprogrammet (typ) men bara en skiss på festprogrammet. 
    Lilique skrev 2012-05-30 08:18:42 följande:
    Hade bokat tid för att fixa naglarna 3 dagar innan bröllopet. Men jag sa inte att det var för bröllop, jag ska ju bara ha en vanlig gelébehandling, så vad skulle det göra för skillnad liksom. Igår ringde nageltjejen och ursäktade sig för hon hade råkat dubbelboka så hon gav min tid till den andra tjejen eftersom att "det är till hennes bröllop, jag hoppas du förstår".

Jag dog.
    Ahh! Jag dog med dig en smula. Men du hittade någon ny? 
    Shit jag måste ju också boka en nageltid. Jag har som tyckt att det inte var så bråttom än, men det är ju dags att skynda sig på.

Bokade in en frisörtid idag i vart fall, för en lite enklare färgning veckan innan bröllopet. Min frisör passade på att fråga om en massa detaljer kring vad jag kan äta eller inte, får ju massa goda grejjer att gnaga på under dagen D.

EN MÅNAD KVAR! YeeY!! Hejja oss!  Det är ju just INGEN TID ALLS. Coolt!!
  • aniara

Ja jäklar, bara en månad kvar! Hjälp! Idag har vi (sambon) bokat bil som ska köra oss från kyrkan till festen. Och min tärna har meddelat att hon äntligen hittat sin klänning. Två viktiga punkter klara. Nu tror jag att vi ligger riktigt bra till i planeringen. Ska träffa sömmerskan för korrigering av klänningen i helgen och nästa vecka ska vi stämma av med floristen, kantorn och bussbolaget samt lämna in ringarna. Helt sjukt att det snart är dags!

• Nikkita

Vi satt just & diskuterade att det bara är EN månad kvar Solig Va tiden bara flyger fram nu... Är som några andra skrivit lugn & undrar vad jag ev. kan ha missat i planeringen.
    Har bokat tid för provuppsättning/provsminkning. Har dubbelkollat med fotograf/solist & tårtmakaren att allt är som det ska. Vi ska ringa VF imorgon för att stämma träff med henne & floristen ska jag prata med på fredag. Musiken är mixad & ska bara ringa & bekräfta när de ska lämna boxen till oss. Ska skriva in det sista i festhäftet, skriva ut dem & binda ihop dem.

Skorna är väl det som jag har svårast med nu! De jag fick från shoes of prey passade inte riktigt nu heller, utan klämmer ihop tårna så jag håller på & dö av smärta. Jag ska försöka töja ut dem, men är osäker på om det går så mkt... Ja, ja, jag får väl ge mig ut på ytterligare en skojakt igen Tungan ute 

Till helgen ska jag ta mina secret-box bilder Glad Är en aning nervös då jag inte träffat fotografen än, men det ska nog gå bra. Tänkte ta med mig någon som stöd ifall det blir konstig stämmning eller nåt. 

• Nikkita

Har pratat med VF idag & det gick jätte bra! Gav henne dikten som vi vill att hon läser & det var inga probelm. 

En fråga till er andra som gifter er borgerligt & har en solist som ska sjunga. När i vigseln framförs sångerna?

Vi kommer nog lägga upp det såhär:
    Ingångsmusik /sång, vigselceremonin, sång, VF läser dikten, sång & sedan meddelar VF att det går bra att gratulera oss med bubblor & kramar!

Låter det bra? Jag vet inte annars hur man lägger upp det iom att vi har 2 sånger som ska framföras.  

• Lilique

Nur är jag äntligen klar med bordsplaceringen - för andra gången!
    Haha alltså, jag kommer att vara så mentalt stark efter det här att det inte finns någon motgång i hela världen som inte bara kan tas med en klackspark.

Igår betalade jag ut ca 18.000 kronor från kontot. Det sved att se alla nollorna rulla iväg, men skönt att ha saker betalda. "Bara" ca 8000 kvar som ska betalas nu, sen har vi lagt ut ~50.000 sammanlagt. Puh! Egentligen går det på nästan 70.000 men av mina superhjältar till föräldrar har vi fått nästan 20.000! Va mycket siffror det blev.

Nu är det bara småsaker som ska köpas och beställas. Engångskameror, servetter, strumpebandet, underkläder osv.

• chabar

Nu börjar det sakta komma att man snart gifter sig, om fyra veckor står an antagligen redo att åka från frisör mot kyrkan för fotografering.. Hii :) 

Igår var vi på provsmakning va menyn, vi stod mellan två menyer och en av domvar en klockren vinnare. Så nu är maten bokad med vissa justeringar mot vad vi egentligen tänkt oss från början. Idag var det dags för ett träff med prästen, en väldigt  härlig kvinna som jag tror kan ge en extra guldkant till  vår dag bara genom sitt förtroendeingivande och lugna sätt. Väldigt skönt! 

Plus att pärlemorpappret hämtades idag från posten, så nu är det seriös utformning av festprogrammen och börja planera bordsdukningen som gäller.  Skönt att det börjar närma sig!

• aniara

Jag har träffat sömmerskan för en första justering av klänningen idag. Ska dit igen nästa helg då det var några ganska stora ändringar som skulle göras (plus att det var kaotiskt innan så jag glömde ta med underkjolen). Mina önskade ändringar, att korta släpet och "höja" ringningen gick i alla fall att göra och det var skönt att höra. Min blivande make är bortrövad på svensexa och jag ska åka hem och lägga mig under en filt och se på film och bara slappna av. Jag är glad att jag inte gifter mig (eller springer maraton) idag, vädret är ju helhemskt!

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!