• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • aniara

Igår satte vi oss ner och skrev en ordentlig att göra-lista, både för själva bröllopet och för resan. Sen tog vi itu med bordsplaceringen och lyckades faktiskt slutföra den. Vi lyssnade också på några olika valser och hittade ett par låtar vi gillade. Gäller bara att vi sätter igång och övar på att dansa också!

-I dag har jag ringt floristen och stämt av. Jag vet ärligt talat inte helt vad vi beställt Förvånad men jag tror (hoppas!) att det kommer bli bra för vår florist verkar verkligen gilla sitt yrke
    -I eftermiddag ska vi träffa vår fotograf.
    -I morgon ska vi träffa vår präst som åker upp till Stockholm för att möta alla sommarens stockholmspar han satts att viga. Superbra att han kommer! :)
    -Eventuellt åker vi och lämnar in ringarna för putsning på lördag också, när vi ändå är i stan
    -På söndag är det andra träffen med sömmerskan

Därmed känns det som att 40 % av min kvar att göra-lista några inlägg upp är avklarade.
    Men även fast vi har koll på läget blir bröllopsnerverna bara värre och värre...

• Nikkita
    lillzan skrev 2012-06-07 21:07:22 följande:
    Hej tjejer. Idag gjorde jag provbrudsminkning. Blev himla nöjd. Glad  
    Själv var jag på min provuppsättning idag & blev nöjd jag med Solig Vi kom fram till hur jag ville att det ska vara & vilka hårnålar jag ska ha!!! Härligt när fler sakar fallar på plats  Glad
  • Styrka
    aniara skrev 2012-06-08 11:21:29 följande:
    Igår satte vi oss ner och skrev en ordentlig att göra-lista, både för själva bröllopet och för resan. Sen tog vi itu med bordsplaceringen och lyckades faktiskt slutföra den.
    Därmed känns det som att 40 % av min kvar att göra-lista några inlägg upp är avklarade.
    Då är det ju bara att gratulera!! Ni kommer fixa det här galant! Säg till de dära nerverna att gå o lägga sig!

en annan sak jag kom på: jag har ju fan inte hört nåt från tjejen som skulle göra min brudväska!! Det var flera veckor sen jag mailade henne, jag har faktiskt mailat henne två gånger, en med själva beställningen, och en där jag efterlyste ett svar från henne, frågade henne om hon inte ville ha betalt... har inte fått nån paypal-faktura, inget svar på mailen med nåt önskemål om pengar på annat sätt, ingenting... börjar undra om jag verkligen ska beställa en väska av henne, hon verkar ju inte jättepålitlig... men den kostar å andra sidan bara typ 10 pund (110kr) så det är ju itne så farligt om jag inte skulle få nån väska sen. men jag får ju inget svar, så har ingen att ge pnegarna till! Hur gör man för att få sin väska månntro??? *frustrerad*
  • aniara
    Styrka skrev 2012-06-08 16:59:31 följande:
    Då är det ju bara att gratulera!! Ni kommer fixa det här galant! Säg till de dära nerverna att gå o lägga sig!

en annan sak jag kom på: jag har ju fan inte hört nåt från tjejen som skulle göra min brudväska!! Det var flera veckor sen jag mailade henne, jag har faktiskt mailat henne två gånger, en med själva beställningen, och en där jag efterlyste ett svar från henne, frågade henne om hon inte ville ha betalt... har inte fått nån paypal-faktura, inget svar på mailen med nåt önskemål om pengar på annat sätt, ingenting... börjar undra om jag verkligen ska beställa en väska av henne, hon verkar ju inte jättepålitlig... men den kostar å andra sidan bara typ 10 pund (110kr) så det är ju itne så farligt om jag inte skulle få nån väska sen. men jag får ju inget svar, så har ingen att ge pnegarna till! Hur gör man för att få sin väska månntro??? *frustrerad*
    Om du inte ens har betalat för väskan skulle jag tro att det inte kommer bli någon väska. Kan du inte försöka hitta någon annan att beställa från? Vad var det för väska?
  • aniara

Be en sömmerska sy upp en istället, det kan inte kosta många kronor. Jag tror som sagt inte det kommer bli någon väska från den säljaren.

• sossej

är det bara jag som fortfarande väntar på att klänning ska komma?
    den skulle kommit för 2-3 veckor sedan! men de säger att den är skickad från norge i tisdags och vi efterlyste den igår utan framgång. börjar bli lite nervös över det eftersom det är 3 mån leveranstid på den så det är inte så att man bara kan beställa en ny!

• Lilique
    sossej skrev 2012-06-09 22:19:37 följande:
    den skulle kommit för 2-3 veckor sedan! men de säger att den är skickad från norge i tisdags och vi efterlyste den igår utan framgång. börjar bli lite nervös över det eftersom det är 3 mån leveranstid på den så det är inte så att man bara kan beställa en ny!
    Jag har min klänning i garderoben. Vilket sändningsföretag är det den skickats via?
  • Styrka
    sossej skrev 2012-06-09 22:19:37 följande:
    jag har oxå min hemma, den kom från honkong på en vecka! Din borde ju komma från norge på max tre dar tycker jag. Undrar som Lilique vilket fraktföretag det är? ring genast upp deras kundservice och kräv svar på var den är, och en garanti för att de levererar den inom en vecka, det är mer än rimlig tid, eller informera dem om att du kommer kräva skadestånd för konsekvenserna att du måste leta ny klänning. Konsumentmakt!
  • Styrka

idag ska jag handla lite smink!
    är det nån som har tips på foundation? jag vill ha nåt som täcker eventuella finnar, men ändå låter fräknarna lysa igenom och låter huden andas. jag är väldigt less is more när det gäller underlag, använder det i stort sett aldrig, för min hy är så krånglig... egentligen tänkte jag satsa på att få hyn så fin som möjligt inför den stora dagen så att jag ska slippa foundation helt, men har fotografering o tänka på och det vore fint med en till synes felfri hud då...
    Tips mottages tacksamt!

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!