• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Nikkita
    lillzan & chabar: Tack så mycket {#emotions_dlg.flower} 
    Blev verkligen jätte nöjd. Fick över 150 bilder att välja mellan, så det var lite trixigt att bestämma vilka jag ska ge min älskling. Tillslut valde jag 10 att framkalla (& ytterligare 3 som han ska få i julklapp) Flört 
  • Styrka

Jag färgade inte håret ändå när allt kom omkring. Jag har ju faktiskt en ganska fin ljus blond nyans, och bilderna blev görbra ändå! Glad Har inte sett de redigerade än, men det kommer! Längtar, ska bli spännande! Ska göra en CeWe fotobok av dem sen! Glad

Nu är jag arbetslös, så nu har jag all  tid i världen att fixa det sista innan bröllopet, jag gifter mig ju en vecka senare än de flesta av er! På måndag ska jag lämna in klänningen hos en sömmerska. Det är en petitess egentligen, från början tänkte jag inte göra nåt åt det, men axelbanden sitter lite för tätt ihop, så jag ska se om hon kan flytta dem lite närmare armhålorna. Glad

Sambons skor har kommit, perfekt i storleken, men skaften går lite för högt upp mot fotknölarna, så vi ska lämna in dem hos en skomakare och se om det inte kan justeras oxå. Glad

Sen är det spotifylistor och fixa ljud som är nästa punkt på to-do-listan. Glad Det börjar kännas nervöst här!! Drömmer

• aniara

Två veckor kvar Förvånad Solig

Hur gick det här till? Det har ju varit triljoner av tid kvar typ hur länge som helst! Jag insåg nyss att nu måste jag ringa och prata med restaurangen som ska hålla i vår fest (har skjutit upp det flera dagar, vet inte varför men jag har så himla svårt med telefonsamtal ibland). Jag gav mig själv en spark i baken och ringde och fick tag på min kontaktperson genast - men hon var mitt uppe i ett annat bröllop så vi ska höras på tisdag istället. Jag skickade ett mail med mina punkter jag vill ta upp och hoppas hon hinner kika på det innan tisdag. Otåliiig! Oskyldig

På måndag ska vi ha ett avstämningsmöte med vår toastmaster. På tisdag ska jag som sagt prata med restaurangen. På torsdag ska jag till sömmerskan och göra den sista justeringen. Skulle ha varit dit idag men hon hade inte hunnit tillräckligt långt med klänningen. Jag har solat solarium två av tre planerade gånger och är rätt nöjd med färgen (inte tokbrun utan hälsosamt och normalt försommarbrun). Försökte först med brun utan sol men det enda som fick färg var lakanen, jag förblev kritvit.

Just det, vi har inte bestämt psalmer ännu. Jag ska be sambon ringa prästen i veckan och ta nåt beslut. Och också ringa församlingen och höra om vi får komma in i kyrkan och bekanta oss med den kvällen innan bröllopet. Det känns lite konstigt att inte ha pratat mer med prästen om hur det kommer gå till. Vi ska inte öva med honom alls och har inga planerade träffar innan vi ses när det är dags. Men det blir säkert bra.

Snygga bilder Nikkita!

• Styrka
    aniara skrev 2012-06-16 17:06:13 följande:

Hur gick det här till? Det har ju varit triljoner av tid kvar typ hur länge som helst!
    Håller fullständigt med!!
    Jag gav mig själv en spark i baken och ringde och fick tag på min kontaktperson genast - men hon var mitt uppe i ett annat bröllop så vi ska höras på tisdag istället. Jag skickade ett mail med mina punkter jag vill ta upp och hoppas hon hinner kika på det innan tisdag. Otåliiig! Oskyldig
    gud vad bra att göra så; att skicka ett mail med punkter man vill ta upp, då kan ju båda förbereda sig o få ut mer av mötet! Himla effektivt, tack för tipset!

Vi måste oxå prata mer med prästen. Jag hade ju så himla prydligt skrivit upp vilka psalmer vi hade valt, och vi har meddelat honom dessa, men nu har jag ju så klart tappat bort lappen, så när vi skulle ladda hem psalmerna så kunde vi ju inte det, för vi hade glömt vilka vi valde. D'oh! Så nu hoppas vi att även han skrev ner vilka psalmer vi valde.

Vi hade sån tur med fotograf förresten! Det var en hobbyfotograf som annonserade här på BT om att hon ville gratisfota ett bröllop för sin portfölj, och så valde hon oss! Skrattande Så himla kul! så nu får vi inte bara porträttfoton, utan även nån som dokumenterar hela dagen!! Skål Tack för den, kära BT!

Hur f**n gjorde man innan internet fanns..???
  • sossej

igår så blev jag hippad!
    de hade lurat mig att tro att jag skulle köra M2B till sin svensexa (han fick sin lite senare på dagen han med iof men han skulle jobba först) men det visade sig att det inte var killgänget som stod gömda utan det var tjejkompisarna!
    vi var 6 st totalt och de satte på mig lite fina kläder, sen bar det av till stadens köpcenter för att skramla lite pengar och poäng. fick poäng för att posa med snyggingar, sälja kondomer (eller som skylten säger kondomom) eller kramar, leta äktenskapstips, backa genom dörrar och skrika "akta  gravid kvinna" och lite annat. fick ihop hela 93 kr och 5 pence (eller vad dom nu har i england) så bröllopsresan blir väl inte så lång ;)

sedan åkte vi hem till min mamma som var barnvakt åt en av tjejernas 6 månaders och hade lite spakväll med badtunna och mys :) 
    fick även svara på lite frågor som min M2B också hade svarat på (skulle alltså gissa vad han hade svarat) och sen skulle jag rita/måla en teckning över min kärlek för min M2B (mycket vacker eftersom jag inte är särskilt kreativ)

sen brudklänningen - tjejen som syr M2B och bestmans kostymer har lovat att om det skiter sig så syr hon en klänning åt mig. men då blir den ju inte som jag önskar utan väldigt enkel, så håller tummarna för att den kommer!!

• Styrka

Fan vad kul att se bilder på er tjejer! Glad Det är kul att få ansikten på dem man pratar med!
    Jag ska väl inte vara sämre, här kommer bilder på mig från möhippan!

och ett exempel på Budoir-fotona som min blivande ska få i morgongåva:

• chabar

Skiiitsnyggt budoir-foto styrka!

Vad roligt att få ansikten på er andra, men vad tråkigt att det sker nu när vi är påväg att gå mot vår stora dag och senare ev. inte återvända. Inte i planerar-syften i vart fall..

Hur går det för er andra? Nervösa? Taggade?
    Mitt jobb tar alledles för mycket tid för att jag ska hinna med bröllopsdpanerandet

• Styrka

Inte nervös, men väldigt ... målinriktad? Kommer göra to-do-listor varje dag fram till bröllopet nu tror jag!

Kom ju på att vi måste fixa förrättscatering oxå! Vi ska ha en lite ... annorlunda.. förrätt (min toastmadame tjuvläser den här tråden har jag fått veta Flört och jag vill att hon ska få några överraskningar, hon med, så jag vill inte säga mer med risk att sä'ga för mycket!) och vi måste kontakta en restaurang som kan leverera 70 st förrätter. Vi tänkte sponsra det lokala näringslivet, så jag får ta en dag framöver och se om jag kan hitta en lokal restaurang som vill hjälpa oss (och tjäna pengar). Det ska säkert inte bli några problem, men det är ju ytterligare en grej som måste fixas, och som kommer kräva lite research.

Vi kommer nog hitta varandra även efter bröllopena, tjejer. Jag komemr ju i alla fall vilja höra hur det gick för er, se bilder! Och sen kommer vi ju ha hundra tips att dela med oss av till andra hugade blivande brudar!
    Men vi åker ju på bröllopsresa tre dagar efter bröllopet, så jag vet inte om jag kommer hinna få några bilder att lägga upp innan dess. :-S  *funderar* Jooo, det måste jag se till, alltid är det väl nån som tar kort med mobilen som kan skicka dem direkt till min?? 

• Nikkita

Hur gick det här till? Det har ju varit triljoner av tid kvar typ hur länge som helst! 

Snygga bilder Nikkita!
    Haha eller hur, tiden går så fort nu... LÄNGTAR!!!
    Tack så mycket Solig Ver enväldigt rolig upplevelse måste jag säga! 
    Styrka skrev 2012-06-17 14:43:40 följande:
    Fan vad kul att se bilder på er tjejer! Glad Det är kul att få ansikten på dem man pratar med!
    Jag ska väl inte vara sämre, här kommer bilder på mig från möhippan!

och ett exempel på Budoir-fotona som min blivande ska få i morgongåva:

Häftig utstyrsel på möhippan Glad & vilket underbart budoir foto!!!  
  • Miilliis

Hej!
    Ska också gifta mig den 30 Juni :)

Han en fråga.. Vad ska ni ge era m2b i morgongåva?
    Jag är inte den som gillar att bli fotograferad.. Gärna tips på billiga ideer.

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!