• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • chabar
    Idag kom lite bröllopskänslor smygandes- jag hämtade min brudklänninig och lämnade den hos sömmerskan, plus att jag "spontanshoppade" en morgongåva till min M2B. Jag som gillar att göra prisjämförelser och fundera på saker gick in i en klockbutik, tittade på tre kandidater och valde en klocka (den dyrare och snyggaste) och kallade det klart. Kan man verkligen göra så? Flört  Det är ju iofs "bara" en klocka. Men det är en klocka för några tusen och jag hoppas verkligen att den är i hans stil.

F.ö. så kom två paket idag. Igen. Jag får nog ett paket i veckan justnu som är bröllopsrelaterat - boleron från Stockholms brud och fest, och såpbubblorna som är ett Ebayfynd. Båda var finare än jag tänkte mig så det var ju roligt.

Blivande mannen har jobbat med bordsplaceringarna och dom ser ut att bli väldigt bra utan att jag slitit alls med det Solig 

Nu börjar det ju vara en sak per dag fram till bröllopet, vad roligt det känns! Äntligen är det dags, som vi väntat! 
    Imorgon är det nog att lämna in ringar för puts och gravyr, fredag ska flödesschema och bröllopsprotokoll åter till Herrgården i färdigt format, måndag är klänningen klar, på tisdag frisören för att färga håret.. Börjar samla ihop sig nu lite :D

Synd bara att kontorsjobbet gör att jag börjat lägga på mig lite vikt Skrikandes Dags att tänka till en gång extra de sista veckorna så man inte drar på sig ett kilo eller så, min klänning har inte riktigt det utrymmet :P 

Sossej- fundera på ett andra alternativ som du snabbt kan ta till om det skiter sig med klänning nr 1?

Nikkita- håller med om sentimentaliteten! 

Vi förlovade oss 1/1 -11, och hade redan då börjat planera bröllopet lite löst. Kan det redan vara ett och ett halvt år sen?! Alla planer vi hade då har gjorts om, mycket osm hänt längs vägen Glad
  • aniara
    sossej skrev 2012-06-13 21:21:57 följande:
    panik!!
    dom från klänningsbutiken ringde idag och sa att klännen är försenad pga att det blivit något fel med leveransen...med andra ord, den har ännu inte nått norge!!
    de lovar att den ska vara framme måndag den 25! men jag har lite panik, för om den nu INTE kommer eller inte passar så är mindre än en vecka till att skaffa en ny!!
    Åh nej! Jag förstår din panik till fullo! Hade jag varit du hade jag genast slängt mig iväg till traktens alla brudklänningsbutiker och provat igenom sortimentet, samt letat upp nummer till alla traktens sömmerskor och hört om de kan/hinner sy upp en klänning åt dig. Du måste ju få pengarna tillbaka av den norska butiken om de inte kan leverera i tid.
  • aniara

Varje dag nu får jag en släng av "snart är det dags"-känslan som kommer och bara tränger undan alla andra tankar. Det är så himla coolt! Dessutom har det lugnat sig både på renoveringsfronten och jobbfronten så jag kan verkligen slappna av och ta in nuet. Så skönt!

I eftermiddag ska jag till frisören och klippa och färga håret. Ännu en sak att bocka av från listan.

• annapanna88

Igår var jag på stan med en hyfsat lång inköpslista, som mestadels var bröllopsrelaterad! Döm om min förvåning när jag faktiskt fick tag på allt :D
    Så nu har vi/jag: Ett stort vitt paraply om det skulle regna på fotograferingen (och duktiga jag köpte inte det fiiina paraplyet med spets som de också hade i affären...för en halv förmögenhet, utan höll mig till ett vanligt!) 
    Färgade papper som jag har skrivit ut framsidan till festhäftet på (de andra sidorna är redan klara) så jag ska bara komma på hur det ska sättas ihop...
    Ett stort papper att rita upp bordsplaceringen på är också inköpt. Att göra själva bordsplaceringen gick förresten smidigare än väntat (klapp på axeln ;))
    Läppstift, som var den sista detaljen till sminkningen.
    Och en massa annat smått och gott!

Håller med er andra om att det verkligen börjar kännas att det snart är dags!

sossej: usch vilken stress! Har du några funderingar på alternativ om de nu inte skulle komma fram?

aniara: så skönt att det löste sig med sminkningen!

• Nikkita

Jag bokade hotell till våra gäster i veckan & det gick bra Skrattande Dessutom utnyttjade min blivande sina poäng på Scandic så vi fick 2 rum gratis där, så nu blev det mindre pengar på rummen än vad vi trott Solig 

Gästboken är köpt, blev en fin från Bokia. En med helt blanka sidor så gästerna kan skriva vad de vill.

Klänningen provades igår, men de hade lagt upp den för lite så den släpade i marken & halterneck banden var för långa... Undrar vad sömmerskan eg. mätt då jag var där senast Tungan ute Men de skulle göra om det till idag, så en ny chans att få den rätt väntar i eftermiddag! Är den rätt nu så hämtar jag hem den på samma gång så vi kan öva på valsen lite i klänningen.

• Nikkita

YES!!! Nu har jag äntligen hämtat klänningen Skrattande Efter att ha varit där 4 gånger de senaste 2 veckorna för att få till ändringarna rätt är den slutligen rätt upplagd med rätt längd på axelbanden!! Den är såå fin, hade tyvärr inte kameran med mig när jag provade den så det blir en bild så fort jag provar den hemma Glad

Igår fick jag dessutom mina "secret-box" bilder. Så himla kul att gå igenom dem allihop & de blev jätte bra! Syns inte alls att jag fryser som fan Flört 

• lillzan

nu har jag 1 vecka kvar till våran dag. Gifter ju mig lite tidigare än ni andra. 
    Börjar faktiskt bli lite pirrigt, har skjutit upp mycket och tänkt att det tar jag när midsommarveckan kommer för då har både jag och min m2b semester. På sönda ska vi träna ingång med alla som är med i cermonin. Mest för barnens skull så de vet va det ska göra.

Sitter just nu med whitning strips från crest på tänderna så dom ska bli fina, tänkte göra det varannan dag till bröllopet. Vill inte få ilningar som man kan få..                                                                                                                              

Sen på månda ska det skrivas ut festhäften så det står härliga till, sen blir det väl en del klippa och klistra kan jag gissa. Ska även på ansiktsbehandling och pedikyr.

Onsda blir det spraytan

Torsdag ska naglar göras, förbi till makeup store och kolla ut rätt fondation, lämna in alla saker till frisören och sen duka och ordna i lokalen så den är fin tills nästa dag.. sen hem och försöka sova.  

har föresten kommit in på en utbildning i höst så nu ska det snart pluggas till Medicin Sekreterare. Lite kul, behöver någe mer att se fram emot efter bröllopet. Har sedan en månad tillbaka fått börja på antideprissiva tabletter då jag drabbats av en deprission. Men nu mår jag bra och ser fram emot kommande vecka.

Har även fått se bilderna som jag fotade på möhippan som ska bli min m2bs morgongåva. Dom blev jätte fina, önskar jag kunde lägga upp dom här men har inte köpt rättigheterna till dom digitalt.. men kanske att ni får se nått av dom sen efter bröllopet. Såå nöjd iaf.  

• chabar
    Nikkita - jättefina bilder! Jag skulle vara glad och stolt om jag kunde ge bort så fina och smakfulla bilder åt min M2B.

Idag slog det mig att det nu är TVÅ VECKOR kvar. Bara!? Jag går väldigt mycket mellan att inte vara så nervös och så kommer en litet släng av nerver när jag börjar räkna dagar :P Det är ju inte så många dar kvar längre.. 

Igår lämnade jag in ringarna för gravyr och puts, vilket skulle vara klart till den 29/6. Så det var ju verkligen på håret till att få det klart innan det var dags. 

Nu är det väl musiken och festprogrammen som ska göras klart.. 

Kul med sista nedräkningen Lillzan
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!